• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Motorola moto g24

BrunoVP

Bekend gezicht
Lid geworden
12 dec 2021
Waarderingsscore
14
Na wikken en wegen dan toch maar besloten om een andere Smart(?) phone te kopen.
Maar nu komt het.
Schermvergrendeling tot daar aan toe. Zal er moeten mee leven.
Maar, maar wat ik niet begrijp is dat als ik deze een tijd niet gebruik, er een zwart scherm is. Ja, zal je zeggen. Dat is om de accu sparen. Ben akkoord. Maar vanuit deze toestand krijg ik hem, zij of is het, niet open. Enkel als ik de lader aansluit kom ik in de mogelijkheid om te ontgrendelen. En ik heb bewust fingerprint overgeslagen. De vorige deed er ook al moeilijk over. Dus probleem 1.
Probleem 2: Widgeds of hoe je het ook mag noemen. Die fameuze APPs. Leuk verstopt nu ergens. Ik wil ze gewoon heel graag ergens een plaats geven in een scherm.
Probleem 3: Hoe geraak ik van die Google krant ( of hoe je het ook mag noemen) definitief af? Intresseerd mij absoluut niet. Kan enkel naar links sliden om het kwijt te zijn.
Verder heb ik nog maar weinige minpunten gevonden.
Razend snelle overdracht naar PC. Toch wat de foto's betreft. Een echte USB C poort?

Wat heeft deze review met mijn vraag in godsnaam te maken? Moest ik de nodige centen op tafel kunnen leggen, OK.
Die A5 heeft in 2018 ook een goede 500 Euro gekost. Vanaf nu mag het voor mij wel een iets goedkoper.

Van google afkomen op een smartphone die op android draait. Dat kun je helaas vergeten. Om zo'n ding te gebruiken heb je een google account nodig. Je kunt er natuurlijk een nieuw account voor aanmaken, en die alleen daarvoor gebruiken.
b.v. Pietjepuckwilgeensmartphone@gmail.com

Of een ander mal email adres.

Het ontgrendelen, gaat meestal door even de aan en uit knop in te drukken zodat het scherm oplicht, hierna kun je de pincode of welke vergrendeling je dan ook gebruikt uitvoeren.
Probleem 2: Widgeds of hoe je het ook mag noemen. Die fameuze APPs. Leuk verstopt nu ergens. Ik wil ze gewoon heel graag ergens een plaats geven in een scherm.
Widgets en apps zijn 2 verschillende dingen. Apps zijn (als het ware programma's, zoals je ze op de pc noemt) en widgets zijn daar soms (kunnen handige) hulpmiddelen zijn.

Ik hoor hier dit!

Wellicht heb je hier last van?

Voor je apps/widgets zou je het onderste balkje onderin, naar beneden moeten slepen.

Van google afkomen op een smartphone die op android draait. Dat kun je helaas vergeten. Om zo'n ding te gebruiken heb je een google account nodig. Je kunt er natuurlijk een nieuw account voor aanmaken, en die alleen daarvoor gebruiken.
b.v. Pietjepuckwilgeensmartphone@gmail.com

Of een ander mal email adres.

Het ontgrendelen, gaat meestal door even de aan en uit knop in te drukken zodat het scherm oplicht, hierna kun je de pincode of welke vergrendeling je dan ook gebruikt uitvoeren.

Widgets en apps zijn 2 verschillende dingen. Apps zijn (als het ware programma's, zoals je ze op de pc noemt) en widgets zijn daar soms (kunnen handige) hulpmiddelen zijn.

Ik hoor hier dit!

Wellicht heb je hier last van?

Voor je apps/widgets zou je het onderste balkje onderin, naar beneden moeten slepen.
Mijn eerste foute woordkeuze. Geen widgets. Maar de apps.
Elk merk zal wel zijn eigen interpretatie maken over hoe je de telefoon moet bedienen. Bij mij is het naar boven. En ja, dan zie ik alle apps mooi alfabetisch opgelijst.
Maar wat ik echt ergens zou willen is, dat ik de meest gebruikte heel graag in een hoofdscherm wil.
Om een voorbeeld te geven. Waze staat onderaan in die lijst. Na het o zo noodzakelijke ontgrendelen zou ik deze en nog een aantal andere sneller toegangkelijk willen zien.
Een tweede bemerking. Een pracht van een 50 Mp camera. 1 nadeel. Als ik, na bewerking via de laptop, deze foto op een forum wil plaatsen. Is dit bestand veel te groot. De meeste forums staan maar X Mb toe. Iemand hiervoor enige oplossing voor?

Laatst bewerkt:
Oeps! We zijn enkele problemen tegengekomen.
Het geüploade bestand is te groot. 1,45 MB
Maar denk dat ik het zelf ergens gevonden heb.
Dit is de Samsung A5 (2017). Maar lawaai maken doet ie nog.
IMG_20240511_104230427_MFNR.jpg

Mijn eerste foute woordkeuze. Geen widgets. Maar de apps.
Elk merk zal wel zijn eigen interpretatie maken over hoe je de telefoon moet bedienen. Bij mij is het naar boven. En ja, dan zie ik alle apps mooi alfabetisch opgelijst.
Maar wat ik echt ergens zou willen is, dat ik de meest gebruikte heel graag in een hoofdscherm wil.
Om een voorbeeld te geven. Waze staat onderaan in die lijst. Na het o zo noodzakelijke ontgrendelen zou ik deze en nog een aantal andere sneller toegangkelijk willen zien.
Een tweede bemerking. Een pracht van een 50 Mp camera. 1 nadeel. Als ik, na bewerking via de laptop, deze foto op een forum wil plaatsen. Is dit bestand veel te groot. De meeste forums staan maar X Mb toe. Iemand hiervoor enige oplossing voor?
file.fm (google)

50 Mp camera. 1 nadeel. Als ik, na bewerking via de laptop, deze foto op een forum wil plaatsen
Dat klopt, dat kan op bijna geen enkel forum. Dus uploaden naar b.v.

Of dit eens nalezen.

En die telefoon is goed Kaduk.

Je kunt vaak op je hoofdscherm je eigen favoriete apps neer laten zetten. Dat heb ik op mijn Samsung ook. Ook kun je mapjes maken, zodat je er meer op kwijt kunt. ALs het waren bij een bestaand is, een andere app er bovenop plaatsen en je hebt een mapje.

Dat klopt, dat kan op bijna geen enkel forum. Dus uploaden naar b.v.

Of dit eens nalezen.

En die telefoon is goed Kaduk.

Je kunt vaak op je hoofdscherm je eigen favoriete apps neer laten zetten. Dat heb ik op mijn Samsung ook. Ook kun je mapjes maken, zodat je er meer op kwijt kunt. ALs het waren bij een bestaand is, een andere app er bovenop plaatsen en je hebt een mapje.
Maakt nu echt niet meer wat de Samsung aangaat. Ligt nu in de kelder. Kom ik heel zelden. In de hoop dat ie daar dood gaat. Begon het meer dan kotsbeu te worden van dat pling pling en het gekwebbel " ik begrijp het niet".

Druk eens wat langer op een app in je appscherm. Dan krijg je optie 'Toevoegen aan... Startscherm'. Daar komtie dan te staan, en daar kan je hem aandrukken en verslepen naar een gewenst startscherm; je kan namelijk ook meerdere schermen maken. Daarvoor druk je langer op een leeg deel in je startscherm, en als je daarna naar links swiped zie je een scherm met een plusje. Dat is een scherm toevoegen.

Even opletten, langer op een app drukken als deze al op je startscherm staat geeft je twee wat vage opties: wissen en verwijderen:
wissen betekent van je startscherm afhalen (prullenbakje), maar op de phone laten.
verwijderen betekent ook van je phone halen, en dat gebeurt bij mij zonder waarschuwing.

Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan