• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Mozilla Thunderbird 78.1 is uit - stel het upgraden niet uit!

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
Mozilla Thunderbird 78.1 is uit en Thunderbird gebruikers worden opgeroepen de upgrade naar 78.1 niet uit te stellen!
Met de nieuwe versie worden belangrijke beveiligingsproblemen in Thunderbird opgelost!



 
Mozilla Thunderbird 78.1 is uit en Thunderbird gebruikers worden opgeroepen de upgrade naar 78.1 niet uit te stellen!
Met de nieuwe versie worden belangrijke beveiligingsproblemen in Thunderbird opgelost!



 
Vergeetachtigheid?
 
Vergeetachtigheid?
Lange Pier wil weten of vergeetachtigheid in het spel is en ik wil weten waarom hij dat vraagt.
 
Leuk en duidelijk, had het al een keer gepost!
 
Bij mij zegt Thunderbird dat hij up-to-date is, en de versie is 68.11.0 32 bit
 
Klopt - je zal de nieuwste versie moeten downloaden en daarna als upgrade installeren.
De versie die jij gebruikt is onveilig - dus z.s.m. de upgrade doen.
 
Zal alle instellingen en accounts vlekkeloos overnemen hoop ik?
Net uitgevoerd, in enkele seconden was de nieuwe versie geïnstalleerd.
 
Klopt - je zal de nieuwste versie moeten downloaden en daarna als upgrade installeren.
De versie die jij gebruikt is onveilig - dus z.s.m. de upgrade doen.
Waar kan ik vinden dat versie 68.11 onveilig is, voor zover ik het kan nazien bij thunderbird.net is 68.11 gewoon veilig en zal deze op een later tijdstip automatisch worden geüpdated, dus z.s.m. lijkt mij overbodig.
 
Wat ik bedoel te zeggen, Thunderbird raad zelf niet aan om over te stappen naar versie 78.xx, sterker nog :
At this time, users of the Enigmail Add-on should not update to Thunderbird 78

Verder is versie 68.11 'nieuwer' dan 78.1

Mozilla Foundation Security Advisory 2020-35
Security Vulnerabilities fixed in Thunderbird 68.11
Announced July 30, 2020

Mozilla Foundation Security Advisory 2020-33
Security Vulnerabilities fixed in Thunderbird 78.1
Announced July 28, 2020


Het gaat mij vooral om de oproep om zo snel mogelijk te upgraden omdat 68.11 onveilig zou zijn, dat is onjuist.
Grote verschil voor de 'gewone' gebruikers is dat 78.x alleen nog mailextensions ondersteund en geen andere exotische add-ons.
 
Hmmz, even hick-up in NCF/verbinding, bericht kwam twee keer door, dus deze maar leeg gehaald
 
Die vervolgens weer verwijst naar de pagina die ik eerder linkte......

En
Risikostufe 3

Betroffene Systeme:
Mozilla Thunderbird < 78.1
 
Daar staat toch precies wat ik zeg, 78.0 updaten, over thunderbird 68.11 wordt niet gesproken, daar zit dan schijnbaar niet een risico niveau in.
Dus om te stellen dat 68.11 onveilig is, lijkt mij onjuist.
 
Het stellen dat een oudere versie zomaar even onveilig is gaat natuurlijk veel te ver. Het is raadzaam het programama te updaten. Maar wacht je daar een enkele week, of zelfs langer mee, dan is er geen man over boord.

Als het extreem dingend was geweest dan hadden ze op de ontwikkelafdeling van Thunderbrid de boel wel zo ingestoken dat het een dwingende upgrade was, die niet tegen te houden was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan