• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Mozilla verhelpt kritieke kwetsbaarheid in Firefox voor Android

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aarie25

NCF Goeroe
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
12 apr 2013
Berichten
25.736
Waarderingsscore
1.389
Voor Firefox gebruiker op Android telefoons, controleer of de laatste update erop staat.
Ga daarvoor naar de Platstore, klik op letter van het Gmail account, kies dan voor mijn apps en games.

Mozilla heeft updates voor Firefox uitgebracht waarmee meerdere beveiligingslekken worden verholpen.
Het gaat onder andere om een kritieke kwetsbaarheid in Firefox voor Android die werd gevonden
door Wladimir Palant, de ontwikkelaar van de populaire adblocker Adblock Plus.

Via de kwetsbaarheid die Palant ontdekte kan een malafide website bij Firefox voor Android-gebruikers JavaScript in de context van een ander domein uitvoeren, wat resulteert in een universal cross-site scripting-kwetsbaarheid.
Dit probleem raakt alleen de Androidversie van Firefox. Verdere details over het beveiligingslek
worden nog niet gegeven, zodat gebruikers de tijd krijgen om te updaten.

Daarnaast is er in alle versies van Firefox een kwetsbaarheid verholpen waarvan Mozilla aanneemt
dat het met genoeg moeite mogelijk maakt om willekeurige code op systemen uit te voeren.
Gebruikers wordt aangeraden om te updaten naar Firefox 88.0.1 of Firefox voor Android 88.1.3.

Bron Security.nl
 
Op mijn Samsung Galaxy S20 is de update nog niet beschikbaar.
 
Ik heb hem gisteren handmatig bijgewerkt voor mijn Nokia telefoon. Hij zal vast snel komen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan