• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Mpeg Naar Dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

oakens

Vaak hier
Lid geworden
5 jul 2004
Waarderingsscore
1
Kan iemand mij precies uitleggen hoe ik een MPEG bestand omzet naar DVD?
Ik kan er trouwens ook niet achter komen of het een MPEG-1 of MPEG-2 betreft? Bij eigenschappen kan ik hier niks over vinden, waar valt dit verder nog te achterhalen?
Als alternatief is MPEG naar SVCD ook goed, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar DVD.

Chris Oakens

Nee het is echt de bedoeling dat ik hem kan afspelen op een DVD-speler. Liefst maak ik dan zelf ook nog een menutje erbij, maar ook daarvan heb ik geen idee hoe het moet.
Maar om op je vraag terug te komen; Ja ik wil dus de VOB's en IFO's.

Chris Oakens

Hoi oakens

Je kunt door middel van het programmatje virtualdubmod zien wat voor een mpeg file je hebt en met welke resolutie en snelheid!
klik hier voor virtualdubmod

Je kunt alleen een juiste mpeg2 file omzetten naar dvd files en dat kan zijn
PAL 720x576 met een FPS van 25
NTSC 720x480 met een fps van 29,97

Vaak zijn films van internet niet van deze opmaak omdat ze dan veels te groot worden en daarom worden die gecomprimeerd naar vcd of svcd waarvan een vcd de kleinste van formaat is met het slechtste beeld (320x240)
Dit is voor jou nu niet echt belangrijk maar is iets wat je moet kennen als je verder wil met dvd's te maken.
In vele gevallen kun je je gedownloade file hetzij MPEG1 of MPEG2 ,avi of wat dan ook zo in een programma genaamd TMPGEnc encoder laden die het na laden van de juiste template ( dvd PAL ) de file van jou omzet naar mpeg2 720x576.
klik hier voor TMPGEncoder

Met het programma TMPGenc dvd author kun je de mpeg2 file omzetten naar vob en ifo files en er ook een menu aan toe voegen.
Let wel TMPGEnc dvd author is geen freeware.

Oke, bedankt alvast!

Kzal morgen het een en ander eens gaan uitproberen. Kom ik er niet uit dan zal ik wel weer om hulp vragen.

Chris Oakens

Het lukt me dus niet.

Ben er achter gekomen dat het MPEG-1 is. Zover ik het snap kan ik dit dus alleen omzetten naar VCD en niet naar SVCD. Klopt dit?
Het VCD bestand is nogal groot en past niet op een CD-R. Ik wil het ook niet gaan knippen, kan ik dit dan toch als VCD bestand op een DVD-R branden en dan in mijn DVD-speler afspelen?
Mijn DVD-speler leest CD-R en CD-RW.

Dan heb ik nog een vraag als ik met NERO een film brand op een DVD-RW kan ik hem dan toch nog wissen of staat hij dan echt "gebrand" op de DVD-RW.

Chris Oakens

Dus er is geen mogelijkheid om een MPEG-1 om te zetten naar DVD?
Dus met VOB's en IFO's

Chris Oakens

Je kunt een vcd op een dvd-r zetten maar of deze afspeelt in een stand alone dvd speler ligt aan 1 de opmaak van de vcd (resolutie etc) en 2 aan de dvd speler zo zal een sony dvd speler hem waarschijnlijk niet pakken en de goedkoopste oekietoekie merk wel.
Maar om gelijk antwoord te geven op je vraag of je vcd om kunt zetten naar dvd , ja natuurlijk kan dat maar jij maakt een vergissing in wat jij onder dvd verstaat.
Ik kan ook een vcd mpeg1 om zetten naar ifo en vob files maar dan is het nog geen dvd omdat de resolutie nog steeds 320x240 is en de bitrate niet hoger dan 1100 ofzo.
Een dvd staat voor resolutie van 720x576 en bitrate van rond de 8000.
Het feit dat een originele dvd altijd in ifo en vob files is geschreven is puur omdat de dvd speler die bestanden herkent.
Je kunt het vergelijken met mp3's die moet je ook omzetten naar .wav om op je cd speler af te spelen.

Dus je kunt 2 dingen doen
1 je vcd mpeg1 file omzetten naar ifo files d.m.v. tmpgenc dvd author (kans blijft dat veel dvd spelers hem niet afspelen)
2. je zet je mpeg1 vcd eerst met tmpgenc om naar dvd waardes door de dvd template te laden.
Als je de vcd hebt omgezet naar dvd mpeg2 dan kun je met tmpgenc dvd author de dvd mpeg2 omzetten naar ifo en vob files en dan zal 95% van alle dvd spelers de film afspelen

Ik blijf maar liggen klote.............

Het lijkt me het beste als ik voor optie 2 ga;

Dus je kunt 2 dingen doen
1 je vcd mpeg1 file omzetten naar ifo files d.m.v. tmpgenc dvd author (kans blijft dat veel dvd spelers hem niet afspelen)
2. je zet je mpeg1 vcd eerst met tmpgenc om naar dvd waardes door de dvd template te laden.
Als je de vcd hebt omgezet naar dvd mpeg2 dan kun je met tmpgenc dvd author de dvd mpeg2 omzetten naar ifo en vob files en dan zal 95% van alle dvd spelers de film afspelen

Maar hoe kan ik dan nu precies een MPEG1 omzetten naar die DVD waardes. Is er niet ook ergens een handleiding hoe dit te doen met tmpgenc ? In die link met eerdere handleidingen hebben ze het over MPEG2 en niet over MPEG1
Het geen ik wil omzetten is een seizoen van allemaal tv-series die ik allemaal aan elkaar geplakt heb met tmpgenc, is er nu ook een mogelijkheid dat ik een soort menutje maak waarin ik de afleveringen kan selecteren?

Alvast weer reuze bedankt voor de hulp!!!

Chris Oakens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan