• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

MS-7728 overlocken

Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 162876

Gast
Hi,

Ik wil graag mijn computer wat upgraden voor betere gameprestaties.
Daarom wil ik kijken of het mogelijk is om hem te overclocken.

Dit is mijn systeem:
- Voeding: ewent 600 W
- Busturing: windows 10 pro
- Moederbord: MS-7728
- Processor: Intel core i7-2600 3,40GHz (8CPUs) 3,4GHz
- Geheugen: 8 Gig RAM
- Kaart: NVIDIA GeForce GTX 960 ( 1,241GHz) 4Gig GDDR5

Is het mogelijk om dit systeem te overclocken?
En kan iemand uitleggen hoe ik dat moet doen?
Ik kan niks vinden op internet om een MS-7728 te overclocken.

Verder wil ik ook mijn 2 x 4 Gig RAM vervangen voor 2 x 8 Gig RAM
Ik heb twee verschillende soorten 8 Gig RAM gevonden, namelijk:
- 8 Gig RAM Ddr3-1600 Geheugen
- 8 Gig RAM DDR3-1333 Geheugen
Kan iemand mij vertellen wat de (1600) en de (1333) betekenen?

Alvast bedankt voor reacties
 
Laatst bewerkt:
8 GB is om te gamen meer dan voldoende en wat wil je bereiken met overklokken, games die sneller gaan?:eek:

Zou er een snellere videokaart indoen en de rest zo laten al is die 960 niet echt slecht.
Zit er al een SSD in?

DDR3 1333 draait op een i/o clock van 666MHz en de 1600 op 800 maar dat verschil merk je niet en die getallen die je noemt zijn de Mega Transfers per Second, de MT/s.
https://en.wikipedia.org/wiki/DDR3_SDRAM

Die MS-7728 komt uit een Medion?
 
Laatst bewerkt:
Neen die processor kan je niet overklokken, je hebt de niet-overklokbare versie van de i7 2600k.

Verder zou ik, zoals hier boven al gezegd, kijken om je videokaart een upgrade te geven als jij niet de gehoopte FPS behaald bij de games die jij nu speelt.
Je processor kan nog absoluut mee om high end games te spelen.

Hetzelfde met het RAM geheugen, 16GB is niet nodig om te gamen, totaal overbodig.
 
Begin eerst maar eens die GPU te overclocken met Msi Afterburner. Moet aardig wat winst mee te behalen zien, al moet je geen wonderen verwachten.
 
@ Lange Pier

Ik heb destijds mijn radeon 7500 serie vervangen door de NVIDIA 960.
Ik merk echter weinig verschil. Ik blijf bij 3d games stotterende en haperende beelden ervaren, zelfs bij low quality instellingen.
Ik heb ook al ergens gelezen dat een schone installatie van windows zou helpen maar ik heb een gratis upgrade naar windows 10 en weet niet of een schone installatie dan wel kan.

Als ik een ssd schijf aanschaf, kan ik dan mijn besturingssysteem daar naar overzetten?
 
Laatst bewerkt:
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-10/windows-10-recovery-options
Je kunt W10 schoon op de SSD installeren, na een upgrade is die al geactiveerd of de huidige installatie klonen maar dan neem je alles mee wat nu ook mee opstart wat vermoedelijk de oorzaak is waarom het niet zo prettig werkt.
Dat haperen en stotteren wordt denkelijk veroorzaakt omdat er op de achtergrond dingen worden gedaan die de resources opsoeperen.

Snelste manier om daarvan af te komen is een schone install.

http://computerworld.nl/software/92109-5-simpele-tips-om-windows-10-sneller-te-maken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan