• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies MSI moederbord herkend flashfile niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

speedo

Gewaardeerd
Lid geworden
2 okt 2011
Berichten
1.037
Waarderingsscore
12
Het ene probleem is nog maar de deur uit of een ander kondigt zich aan.

Een nieuw moederbord weigert flash files te herkennen van eigen website!! Mobo MSI A68HM-P33V2
De huidige biosversie is E7895 AMS V1.0 en dit flashbestand versie herkend het moederbord, maar alle daarna gekomen versies niet meer.
https://www.msi.com/Motherboard/support/A68HM-P33-V2.html
Er zijn nog vier biosupdates die na het huidige bestaande versie van hierboven vermeld volgen, Ik heb ze allen opgeslagen, heb al een ander prog gebruikt voor te unzippen, maar niks baat, al vind Ik raar dat alleen het eerste een huidig bestand door de bios aanvaard wordt, raar maar waar, Ik voeg het tekstbestand toe van de huidige versie.
 

Bijlagen

  • 7895v1x.txt
    289 bytes · Weergaven: 5
"Please run this file in windows and then BIOS will be auto updated."
Gedaan bij 1.2?
 
Zal morgen nog eens een poging wagen, maar er is me opgevallen dat de flashversie 1.0 een ander bestand had dan de volgende versies, toch geeft men aan te updaten met usb flashdrive "Flash AMI UEFI BIOS by MFLASH "
 
Bij de meeste borden kun je in de UEFI gewoon die online updaten, niet bij dat bord? manual is prut.
Maar eerst in Windows naar 1.2 updaten.
 
Gdmg, waarschijnlijk loop Ik al wat achter, kwestie informatie, maar het gaat ook allemaal zo snel.
Het bord staat op UEFI / Legacy ingesteld omdat het een 32 bit bestuurprog. is waar de pc op draait, maar dat is een heel ander verhaal.
Wat betreft het updaten van het "moederbord", want bios kunnen we ook al niet meer zeggen, dat is gelukt, eerst had Ik de bestanden op de pc geplaatst, en van daaruit geopend omdat het een .exe bestand was, maar dat nam het systeem ook niet aan, tenslotte het bestand geplaatst op een usb stick en vanuit windows opgestart, en dan deed hij het, alweer wat bijgeleerd, spijtig dat de fabrikant zijn instructies niet update, of up to date zijn, dat zou veel schelen.
Bedankt for the support, groeten ;)
 
Stond er bij die 1.2 gewoon bij......
Alleen het manual is erg vaag maar dat is normaal bij MSI.

Maare, alles geüpdated nu?
 
Na uitpakken van de download de .exe file middels rechtsklik uitvoeren als administrator en dan zal de bios update opstarten en melding maken dat wil je het bios opgraden de computer zal moeten herstarten.
 
Yep, eerst update file 1.1, en dat lukte, daarna rechtstreeks naar update 1.4...:rolleyes:

Stond er bij die 1.2 gewoon bij......
Alleen het manual is erg vaag maar dat is normaal bij MSI.

Maare, alles geüpdated nu?
 
Eerst dacht Ik updatefile gewoon op usb uitpakken, afsluiten en terug opstarten "bios" openen en update er activeren, maar neen, dat werkte niet (herkende geen bestand), dan file op bureaublad windows geopend maar lukte ook niet, dan file op usb stick en dan het programma (.exe) geopend in windows en oef, dan deed hij het, ;)

Na uitpakken van de download de .exe file middels rechtsklik uitvoeren als administrator en dan zal de bios update opstarten en melding maken dat wil je het bios opgraden de computer zal moeten herstarten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan