• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Msn Video Conference Probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter $uperFly
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
$

$uperFly

Gast
Hey,

ik heb pas een nieuwe laptop gekrege, vroeger hadden we een gezinspc.

Nu wil ik een video conference starten op Msn Messenger, maar vaak krijgt hij geen verbinding of heeft hij verbinding maar dan ziet iemand mij niet (er is dan een zwart beeld) en ik zie de andere persoon stilstaand. En andersom ook als je herstart...

Waardoor komt dit? Want bij de gezinspc werkt het prima.
Webcam delen werkt ook zonder problemen...

Enige voorstellen?

Thx,
Grtz [$F]

B)

het is geen oplossing, maar... doet hij het toevallig wl als je je firewall even uitschakelt?

Uhm ik weet niet hoe je dat doet, en als hij af en toe werkt maakt dat toch niet veel uit? <_<

Ja volgens mij heeft dat te maken, zoals *kingpin* al zei, te maken met de firewall, aangezien er diverse firewalls tussenzitten, wqordt je daarin beperkt. Allereerst, heb je je xp firewall, een standaard ingebouwde firewall van xp, de meeste mensen hebben ook nog een softwarematige firewall draaien zoals zonelalarm, sygate, norton e.d dan kan het nog zijn dat je pc verbonden is met een router tussen het internet en je pc dan zit er nog een harwarematige firewall vaak in d erouter geconfigureerd. En dit is dan ook van toepassing bij de ontvanger. Die kaqn dan ook nog een aantal firewalls hebben draaien waardoor de verbinding niet opimaal is.

Ja ik heb een router, ma wat kan ik daar dan aan veranderen?
Aan XP of mijn Norton ligt het niet...
Hoe doe ik dat dan?

Ja dat hele videoconferencing is er al wel een tijdje maar staat in wezen nog in de kinderschoenen. Hoe je de firewall in je router kan uitzetten tja, Hoe je de interne firewall bij xp kan uitzetten doe je zo:
Ga naar start-instellingen-netwerkverbindingen-klik hier je netwerkverbinding aan met je rechtermuis-eigenschappen-tabblad geavenceerd- vinkje weghalen bij firewall.
En norton firewall is het icoontje aankliken met rechtermuis en kiezen voor uitschakelen.
Echter als de ontvanger aan de andere kant ook firewalls heeft, zal hij hetzelfde moeten doen voor een goede ontvangst. En dan zal je zelf de afweging moeten maken tussen veilig internetten met slechte ontvangst / of onveilig internetten met misschien goede ontvangst.

ja heb ik allemaal al geprobeerd maar werkt niet...
het ligt dus aan de router, maar ik weet niet hoe ik dat moet maken :huh:

thx anyway...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan