• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Muis doet raar, een klik worden er drie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

speedo

Gewaardeerd
Lid geworden
2 okt 2011
Berichten
1.037
Waarderingsscore
12
Hallo,

Heel raar, mijn laptop vertoont een raar gedrag.
Bij het klikken met de muis links, wordt deze klik wel drie keer uitgevoerd, heel raar.
Soms wordt bij het aanwijzen van tekst in de mail, deze ongewenst geselecteerd, ook hier bij het schrijven wilde Ik een komma plaatsen en uit zichzelf wordt de hele zin blauw geselecteerd, zoals je die wil kopiëren.
Dit is heel lastig om te gebruiken.
Zelfs in het Windows 10 programma gebeurd dit ongewenst.
Op deze manier wordt die bijna onbruikbaar.

Groeten, François
 
Kan je een andere muis proberen dan wel heb je hetzelfde of juist niet als je via het touchpad werkt?
Misschien dat om het touchpad te gebruiken, dat je eerst de muis moet verwijderen dan wel uitzetten.
 
Het gebeurt wel dat het schakelaartje (microswitch) in de muis defect raakt, of vuil wordt.
Klik eens een keer of 200 met die schakelaar ( ja, 200x ), en kijk of het dan korte tijd beter gaat.
Zo ja, dan is het tijd voor een andere muis, of iemand die het schakelaartje wil vervangen voor eentje uit een oude muis.

Ik had het zelf ergens 15 jaar geleden, heb toen de schakelaar uit elkaar gehaald, en iets aan de contacten verbogen zodat ze iets meer 'slepend' over elkaar schoven. Hierdoor wordt vuil wat sneller afgeschaafd ( zal ik maar zeggen). Nu 15 jaar later gebruik ik hem nog elke dag.
 
Ik heb het touchpad gebruikt en de muis uitgeschakeld, en toch gebeuren er rare dingen, gelukkig heb Ik dat op beeld kunnen vastleggen en zal deze foto uploaden.
Er is te zien dat de cursor te zien naast het vergrootglas op de werkbalk, maar dan als een dubbele pijl, met het onvermogen om de laptop af te sluiten, hiervoor heb Ik eerst ctrl + alt + del moeten indrukken en dan de laptop afsluiten langs deze pagina.
 

Bijlagen

  • IMG_2090(Edited).jpg
    IMG_2090(Edited).jpg
    907,9 KB · Weergaven: 14
Volgens mij heb je per ongeluk de Tabletmodus ingeschakeld!
 
Beste, bedankt van de raad, maar dat is het niet, volgens mij heeft het iets met het programma te maken denk Ik?
Heb juist gecheckt en tabletmodus staat uit, kan het een besmetting zijn?
Ik werk met malwarebytes en adwarecleaner, het is alleen op deze laptop, de twee andere pc´s hebben dit probleem niet.
 
We gaan kijken!

Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zullen twee logbestanden - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
.

Voeg beide logs toe aan jouw volgende antwoord.

Hoe de logs bij te voegen, kijk dan hier:
 
Heb hier het resultaat van de scan.

Groeten, François
 

Bijlagen

  • FRST.txt
    75,3 KB · Weergaven: 4
  • Addition.txt
    41,4 KB · Weergaven: 1
Het gebeurt hoogst zelden dat ik een Duitstalige Windows onderhanden heb.


Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld, het toepassen hiervan in een andere computer kan tot schade in Windows leiden.


We gaan
51a5c8edc4692-icon1337952077.png


Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Open een nieuw kladblok (of anders: notepad) bestand, via "Start\Alle programma’s\Bureau-accessoires\Kladblok (of Notepad)".
Kopieer nu de tekst die in het code-venster staat en plak die tekst in het lege kladblokvenster.

Code:
start
CreateRestorePoint:

GroupPolicy\User: Beschränkung ? <==== ACHTUNG
Task: {78DC7CC7-A0A0-4583-8DD9-350F9C1BB243} - \Microsoft\Windows\UNP\RunCampaignManager -> Keine Datei <==== ACHTUNG
ContextMenuHandlers1: [ANotepad++64] -> {B298D29A-A6ED-11DE-BA8C-A68E55D89593} =>  -> Keine Datei
ContextMenuHandlers1: [BriefcaseMenu] -> {85BBD920-42A0-1069-A2E4-08002B30309D} =>  -> Keine Datei
ContextMenuHandlers3: [{4A7C4306-57E0-4C0C-83A9-78C1528F618C}] -> {4A7C4306-57E0-4C0C-83A9-78C1528F618C} =>  -> Keine Datei
ContextMenuHandlers4: [7-Zip] -> {23170F69-40C1-278A-1000-000100020000} =>  -> Keine Datei
ContextMenuHandlers4: [Offline Files] -> {474C98EE-CF3D-41f5-80E3-4AAB0AB04301} =>  -> Keine Datei
ContextMenuHandlers5: [igfxcui] -> {3AB1675A-CCFF-11D2-8B20-00A0C93CB1F4} =>  -> Keine Datei
ContextMenuHandlers6: [BriefcaseMenu] -> {85BBD920-42A0-1069-A2E4-08002B30309D} =>  -> Keine Datei
ContextMenuHandlers6: [Offline Files] -> {474C98EE-CF3D-41f5-80E3-4AAB0AB04301} =>  -> Keine Datei

EmptyTemp:
CloseProcesses:
cmd: ipconfig /flushdns
cmd: netsh winsock reset
end

Sla nu dit kladblokbestand in de dezelfde locatie waar ook FRST.exe aanwezig is op als Fixlist.txt

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken

  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Post de inhoud van dit logbestand in jouw volgende bericht.
 
Ik krijg hier een andere versie dan wat de bedoeling is denk Ik, de eerste keer ook al, maar hier zie Ik geen Fix knop, kijk zelf maar.
 

Bijlagen

  • Farbar Recovery Scan Tool.png
    Farbar Recovery Scan Tool.png
    104,2 KB · Weergaven: 8
Jij hebt nu eenmaal een Duitse Windows dus de knop FIX heet bij jou ENTFERNEN.
En aangezien dit een Nederlands forum is - is de handleiding geënt op Nederlandstalige Windows en niet op Duitstalige Windows.
Maar we komen er zo wel uit, nietwaar?
 
Fertig...
 

Bijlagen

  • Fixlog.txt
    4,6 KB · Weergaven: 3
Voorzichtig zeg Ik dat het beter is, hopelijk blijft het zo?
 
We gaan nog iets doen: druk tegelijk de Windows- en de X-toets in - daarmee krijg je het X-menu.

Klik nu op Opdrachtprompt (Admin) / Windows PowerShell (Admin).

Kopieer en plak deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealthin het zwarte/blauwe scherm en druk op de entertoets.
Wacht geduldig af tot het eindresultaat getoond wordt.

Indien het tool echt klaar is - start dan de computer opnieuw op.
 
Heb het getest maar vind dat er nog steeds "iets"mee is, wat weet Ik niet.
 
Heb ondertussen het programma laten scannen en repareren, nu afwachten of er nog iets abnormaal te vinden is.
 
Als Ik nu klik op bijvoorbeeld Facebook bij meldingen een commentaar dan kan dit in èèn klik openen en sluiten, of een komma vergeten in een zin en Ik klik tussen de woorden om een komma te plaatsen dan kan het gebeuren dat het woord blauw wordt, alsof het lijkt dat Ik de opdracht ga geven om dat woord te kopiëren, en zo van die toestanden.
 
Daarjuist klik Ik op een icoon op de taakbalk en het duurt wel tot 20 seconden voor deze reageert, cirkeltje blijft draaien, ook de schermintensiteit durft veranderen, of de taakbalk iconen verdwijnen even en dan zijn ze er weer terug, of Ik wil een tekst selecteren voor te kopiëren, en een stuk staat er niet op of veranderd zonder Ik er iets aan kan veranderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan