• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Muis en toetsenbord werken niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je naast chkdsk ook wel een chkdsk /r uitgevoerd ? In je eerste bericht werd toch gemeld dat er een beschadiging in het bestandssysteem is, en dat is iets anders als b.v. een beschadigd oppervlak/sectors.

Wat kan is dat een repareeractie met die schijf wel de fysieke fouten heeft rechtgezet, maar dat de data die er op stond wel verloren is gegaan.
die /r had ik inderdaad al uitgevoerd, in de WindowsRE omgeving in DOS. Toen kreeg ik de melding dat hij verder niets kon doen omdat het beveiligd was en hij daardoor niets kon repareren.
 
Je kan ook proberen vanuit de prompt in normale windows het on-board keyboard te starten.
Windows logo + R, en dan type je OSK

Had je al safe mode geprobeerd ?

Hier staat een korte lijst met wat Windows programma's die je vanuit de prompt kan starten, zoals control panel (Control)
Safe mode ook al geprobeerd; zowel toetsenbord als muis werkten daar niet. Ze werken alleen in WindowsRE helaas.
Handig lijstje; ga ik nog even via WindowRE en DOS uitproberen.
 
Dat idee van on-screen keyboard is ook niks natuurlijk. Je hebt daar nog steeds een muis voor nodig. Er is dan eigenlijk geen enkele manier om Windows te besturen.

Wat ik ergens als idee tegenkwam: installeer een goedkoop tweede USB kaartje. Windows zal dan nieuwe drivers gebruiken. Diegene kon daarna weer werken, en in apparaatbeheer zag hij dat er problemen waren met de USB hubs (rode driehoek waarschuwingen). Deze zijn toen verwijderd en bij reboot opnieuw geïnstalleerd. Problem solved.
Dit probleem was gestart na een Avast driver update.

Trouwens, al een gedane een formaliteit misschien, maar wil je de volgende nacht even ook de stekker van de PC uit het stopcontract houden om hem een nachtje zonder stroom te hebben ?
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook proberen vanuit de prompt in normale windows het on-board keyboard te starten.
Windows logo + R, en dan type je OSK

Had je al safe mode geprobeerd ?

Hier staat een korte lijst met wat Windows programma's die je vanuit de prompt kan starten, zoals control panel (Control)
Dit weekend weer even achter de computer gezeten. Ik heb commando's uit dat lijstje geprobeerd om ze in DOS te starten, maar geen van hen wilde werken. Volgens mij zijn het ook commando's die je in Widows Run moet uitvoeren, toch?
Las net nog jouw idee om de computer een nacht zonder stroom te zetten. Ga dat nog uitproberen. Anders wordt het toch een herinstallatie van Windows.
 
Geen los USB kaartje ergens te leen (PC winkel) of in een oude PC zitten ?

Die commands zullen allemaal voor Windows zelf zijn, en die draait niet. In Windows kan je ze met 'Run' starten, maar ook allemaal vanuit de opdrachtprompt.
 
Geen los USB kaartje ergens te leen (PC winkel) of in een oude PC zitten ?

Die commands zullen allemaal voor Windows zelf zijn, en die draait niet. In Windows kan je ze met 'Run' starten, maar ook allemaal vanuit de opdrachtprompt.
Ja, vergeten te vermelden: heb ook dat uitgeprobeerd (usb kaartje) maar ook dat wilde het probleem niet oplossen. Hij installeerde wel drivers, maar de muis en toetsenbord kwamen niet tot leven.
 
Goed dat dat geprobeerd is. Dan zou ik zo snel mogelijk de conclusie trekken dat je Windows moet herinstalleren, en geen tijd meer verspillen.
Ook overdenken of het het waard is om gelijk een nieuwe schijf te kopen, een SSD als die er nog niet in zit, en als die er wel al in zit kijken of de huidige groot genoeg is.

Nog een tip bij herinstallatie: koppel voor installatie eerst alle andere schijven los zodat alleen die waar Windows op komt aangesloten zit. Dit laat MS geen keus waar te installeren. Anders loop je de kans dat het de verborgen partities die het aanmaakt op een andere schijf zet.
 
Goed dat dat geprobeerd is. Dan zou ik zo snel mogelijk de conclusie trekken dat je Windows moet herinstalleren, en geen tijd meer verspillen.
Ook overdenken of het het waard is om gelijk een nieuwe schijf te kopen, een SSD als die er nog niet in zit, en als die er wel al in zit kijken of de huidige groot genoeg is.

Nog een tip bij herinstallatie: koppel voor installatie eerst alle andere schijven los zodat alleen die waar Windows op komt aangesloten zit. Dit laat MS geen keus waar te installeren. Anders loop je de kans dat het de verborgen partities die het aanmaakt op een andere schijf zet.
Top! Ga ik doen. Dank voor alle ondersteuning.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan