• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Muziekherkenning op PC (zoals Shazam)

Status
Niet open voor verdere reacties.

brambosjes

Gevestigd lid
Lid geworden
22 jan 2006
Waarderingsscore
0
Hoi,

ik ben op zoek naar een programma zoals Shazam, maar dan voor PC.

Heb aardig wat muziek op mijn PC staan, waarvan ik geen idee heb van wie of wat het is. Zou het dus graag af kunnen spelen en dat het programma dan 'luistert en vertelt' welke plaat het is.

Bestaat er zoiets?

Bij voorbaat dank!
Bram

ik ga eens even kijken!

Bedankt!

Media Monkey :D
Volgens mij kan die dat... XD

Ik heb Tunatic en Jaikoz Music Tagger geprobeerd. Het werkt allebei niet echt goed. De databases zijn volgens mij achterhaald / verre van compleet. Ook lijkt de J Music Tagger op de Amerikaanse markt gericht.

Zal nu eens kijken naar Media Monkey.

Bedankt voor het meedenken, meer tips altijd welkom.

Het probleem is, dat deze auto-tagging programma's gewoon een hele mp3 vergelijken met de database en bij een match automatisch een tag aan je mp3 koppelen.

Ik probeer echter te taggen aan de hand van kleine stukjes muziek, laten we zeggen 15 a 20 seconden. Vaak zijn deze snippets geknipt uit DJ sets en wil ik gewoon weten hoe het nummer heet. Een PC versie van Shazam zou dan ideaal zijn.

Kan het ook wel afspelen via de boxen en dan met telefoon met Shazam gaan taggen, maar het moet toch ook anders kunnen, lijkt mij?

En het is voor Windows Phone...
Wat je zou KUNNEN doen is een Windows Phone Emulator downloaden en dan daarin Shazam installeren... XD
Posted via Mobile Device

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan