• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Na de 13 juni up-date werkt zoekfunctie van Microsoft Office niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zonder de Windows Search heb ik geen enkel probleem met zoeken in Outlook 2013.
 
Wat ik nu zie is dat hij alle entries vindt vanaf 1998 tot ongeveer 2013. Géén nieuwere. Op OS nivo zegt hij echter wel dat indexeren voltooid is. Ik ga hem eens opnieuw laten indexeren. Ook al duurt dat een eeuwigheid.
 
Niet te geloven. Na twee uur indexeren (215.000 items) wordt alles weer gevonden. Ik begrijp niet waarom het vorige keer niet lukte. Mss dat het indexeren toen verkeerd is afgebroken of zo. Of een ander foutje. Nu is alles in elk geval weer goed.
Maar even vlug een back-up van .pst maken, evenals een nieuwe image.
Bedankt iedereen voor het meedenken.
(Toch weer een fijne vaderdag:) )
 
Yep. Op naar de volgende uitdaging want met computers komen die altijd:(.
Bv. het feit dat de wifi van mijn laptop het soms niet doet. Daar heb ik al een draadje voor open gehad.
Ik begin een zendamateur in mijn omgeving te "verdenken" maar het is geen sluitend verhaal.
Indien nodig heropen ik dat draadje wel of start een nieuw.
 
@porrelaar: Heb je nog steeds search problemen?
De mijne heb ik opgelost.
Loopt dit eens na: How To Fix Outlook 2007 Search Problems
Doe in elk geval voor de zekerheid even een scanpst.exe van je .pst file. Bij mij zaten er fouten in. Maar dat was niet het echte probleem: blijkbaar bleef hij ergens in hangen (geopende processen). Mijn probleem was opgelost door twee processen even af te sluiten. De precieze naam kon ik niet meer terug vinden maar ze beginnen met iets van: "windows search..........."
Of je van te voren de index opnieuw moet opbouwen weet ik niet. Denk het eigenlijk van wel maar dat heb je snel geprobeerd.
Ben benieuwd of dit bij jou (ook) het probleem oplost.
(Na drie dagen klooien om mijn netwerk na de creators update weer op orde te krijgen liep ik hier toevallig tegenaan)
En nu natuurlijk snel een image gemaakt om de goede situatie vast te leggen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dag Veng,

Ik was dit topic een beetje uit het oog verloren. Ik heb het op een andere manier opgelost. Hoe? Ik heb het advies van Abraham54 opgevolgd (hij gaf dat advies een paar keer...) en het indexeren van Outlook helemaal uitgeschakeld:

5994405bccad6-2017-07-09_14_22_58-Zoekopties.png


(Dat vinkje voor 'Waarschuwen wanneer zoekresultaten onvolledig kunnen zijn...' kan eigenlijk ook weg)

En sindsdien werkt de zoekfunctie weer voortreffelijk. Het kan wel zijn dat ik nu 1 seconde langer moet wachten op de zoekresultaten, maar alles wordt gevonden. Heb net een zoekactie in Outlook 2007 gedaan op het woord Lidl:

599440e8dce0b-Zoeken_op_Lidl-Postvak_IN_-_Microsoft_Outlook.png
 
Bij mij stonden die instellingen al zo.
(Hoe krijg je zo'n plaatje er in? Dan stuur ik dat mee. Ik kan alleen txt uploaden)
 
Het plaatje maak je met het knipprogramma van Windows of met een screenshotprogramma. Je slaat de afbeelding dan eerst op op je harde schijf in een map naar keuze. Zulke plaatjes sla ik zelf altijd op het bureaublad op. Na gebruik zie ik ze dan direct staan en kan ik ze makkelijk weggooien. Meestal gebruik je die knipsels immers maar 1 keer.


Om een afbeelding die op jouw pc staat, op het forum te plaatsen kun je gebruik maken van deze website: www.imgdumper.nl.

Op die website klik je in de groene balk op de knop ‘Bladeren…’

Een klein venster van de Verkenner komt dan in beeld. In dat venster navigeer je naar de plek waar je afbeelding staat. Als je de afbeelding gevonden hebt, dan dubbelklik je op die afbeelding. Klik daarna op de knop ‘Upload’ (die knop staat ook in de groene balk).

Even later zie je aan de linkerkant jouw afbeelding staan. Daaronder staan 7 links. Klik met de rechter muisknop op de bovenste link en kies dan ‘Kopiëren’. Die link komt daardoor op je klembord te staan.

Dan ga je naar de website van het NCF. Misschien heb je die al open staan. Prima. Je klikt daar met de rechter muisknop in het vak waar jij je reactie schrijft en je kiest dan ‘Plakken’. De link naar je afbeelding is daarmee geplakt in dat vak.
Wil je controleren hoe dat er op het forum uit komt te zien, dan klik je onder dat tekstvak op de knop ‘Meer opties…’.
 
Ah. Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Dat het via een ander site kon wist ik wel (maar deed dat nooit). Ik had alleen niet verwacht dat het plaatje dan direct zichtbaar werd. Ik had dan een link verwacht.
Ik ga het eens proberen want het plaatje staat al klaar (Paintshop Pro)
5994477aa50e1-Search.png

(Blijkbaar accepteert NCF alleen .png en géén .jpg, maar het gaat gemakkelijker dan ik had verwacht)
 
Je persoonlijke mappen van Outlook worden dus helemaal niet geïndexeerd. En dat lijkt ook niet nodig te zijn. Sterker, wanneer ik daar wél een vinkje voor zet, krijg ik juist problemen omdat het indexeren van die mappen bij mij nooit klaar is.
Als zonder indexeren de zoekopdrachten goed lukken, waarom zou je dan je mails laten indexeren?

(Blijkbaar accepteert NCF alleen .png en géén .jpg, maar het gaat gemakkelijker dan ik had verwacht)

Dat wist ik niet. Zowel het knipprogramma als Greenshot (mijn screenshotprogramma) heb ik zo ingesteld dat knipsels standaard worden opgeslagen als .png bestand.

Even een test met een jpg bestandje...

599456f8d68f8-Knipsel.JPG


Nou, ook dat gaat zo te zien prima.
 
"Als zonder indexeren de zoekopdrachten goed lukken, waarom zou je dan je mails laten indexeren?"
Ik gebruik Thunderbird, dus in mijn mail zoeken kan ik daarmee. Maar iemand die outlook voor zijn mail gebruikt mss?
Maar blijkbaar is het bij ons beiden weer op orde, ook al was de oorzaak blijkbaar niet hetzelfde.

Idd ook .jpg. Dan heb ik blijkbaar iets anders fout gedaan.
 
Veng, de afbeeldingen die ik in post #27 liet zien, zijn van Outlook 2007.
Ik heb hier verschillende pc's staan. Op mijn nieuwste pc gebruik ik Thunderbird. Daarvan werkt de zoekfunctie prima. Maar speciaal voor jou heb ik een andere pc opgestart waarop ik Outlook 2007 voor mijn mail gebruik. Op die pc had ik problemen met het zoeken in Outlook. Die problemen verdwenen nadat ik via Zoekopties van Outlook het indexeren van mijn Outlook mappen had uitgeschakeld.

Daarom begrijp ik deze zin van jou niet:
Ik gebruik Thunderbird, dus in mijn mail zoeken kan ik daarmee. Maar iemand die outlook voor zijn mail gebruikt mss?

Of bedoel je te zeggen dat de link die jij gaf in post #26 andere mensen zou kunnen helpen? Deze link dus: How To Fix Outlook 2007 Search Problems
Dat zou inderdaad best voor veel mensen een behulpzame link kunnen zijn.

Maar goed, het is zoals jij zegt: het is nu bij ons beiden weer in orde; we kunnen weer gebruik maken van de zoekfunctie van Outlook 2007. Hoera! ;)
 
Jij schreef: "Als zonder indexeren de zoekopdrachten goed lukken, waarom zou je dan je mails laten indexeren?"
Daarop gaf ik aan dat ik zelf niet in mail hoefde te zoeken, maar dat Outlookgebruikers dat mss wel willen kunnen. M.a.w. dat het dan voor hen fijn is als het searchprobleem is opgelost. Op welke manier dan ook.
Bij mij werkt nu alles dus kan ik het niet testen (want ik heb wel, ten overvloede, nog wat mail accounts in Outlook staan, dus daar komen ook mailtjes binnen, parallel aan Thunderbird). Ik kan dus gewoon in Outlook mail zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan