• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Na een update steeds bios scherm in windows 10

franmull

Nieuw lid
Lid geworden
11 sep 2024
Waarderingsscore
2
Na een update van windows 10 krijg ik bij het opstarten steeds het bios scherm te zien, na indrukken van f1 start de pc gewoon op, nooit gehad en vervelend, hoe kan ik dit oplossen ?

Staat er een foutmelding op het scherm? Want meestal als het bios scherm blijft staan staat er een of andere melding. Ook omdat hij na F1 wel verder gaat.

Maak anders een foto van het bios scherm en plaats het hier

Kun je ook eens controleren of tijd en datum in de bios nog goed staan? Het zou namelijk kunnen dat hij daarom vraagt om F1 te drukken om verder te starten.
Dat zou er op kunnen wijzen dat de bios batterij leeg is en vervangen dient te worden.

dit id het scherm dat ik krijg bij opstarten20250607_090415.jpg2.jpg

CMOS settings wrong
CMOS date/time not set

99% zeker BIOS batterij CR2032 leeg.

Batterijtjes gaan 6-11 jaar wel mee, dus aan de leeftijd van de PC kan je afmeten of het waarschijnlijk is.

Hij zit op het moederbord. Het is een PC, dus de kast openschroeven, en dan zie je hem vanzelf wel ergens als een glanzende munt van 2 cm doorsnee.

CR2032 Lithium batterij, is bijna overal te koop (zelfs Action), maar koop een goed merk, bv Panasonic of zo. Kost je max. €4,00

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan