• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Na FB hack geen toegang meer tot aangemaakte pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.333
Waarderingsscore
45
Net voor de kerst bleken er bedragen via Facebook te worden afgeschreven voor het plaatsten van advertenties.
Iemand uit Thailand of die richting bleek zich op de bedrijfspagina van mijn vrouw tot beheerder te hebben gemaakt om daar zijn/haar eigen advertenties te maken. Op onze kosten en dat was uiteraard niet de bedoeling.
Mijn account bleek gehackt, ondanks een goed wachtwoord.
Uiteindelijk is alles, na contact te hebben gehad met Paypal, Rabobank en Facebook, opgelost.

Sinds de hack bij het account hebben we geen toegang meer de pagina, omdat de hacker de andere beheerders (mijn vrouw en ik dus) heeft verwijderd.
We kunnen geen berichten meer plaatsen, evenementen aanmaken of wat dan ook.
Facebook zegt letterlijk: "Na grondige controle hebben we vastgesteld dat we geen verdere acties kunnen ondernemen."
Dat is allemaal leuk een aardig, maar ondertussen staat de pagina nog steeds op FB, maar kunnen we er verder niets meer mee.
Het gekke is overigens wel dat via het Instagram account van mijn vrouw er nog wél tekst en foto's op kunnen worden geplaatst.

Heeft iemand een idee hoe dit aan te pakken, zodat we weer beheerder kunnen worden?

(Ik heb dit op meerdere fora geplaatst, maar hoe meer oplossingen, hoe beter.)
 
Het gekke is overigens wel dat via het Instagram account van mijn vrouw er nog wél tekst en foto's op kunnen worden geplaatst.
Kan je dat misschien als argument bij Facebook naar voren schuiven ?
 
Ik neem aan dat je deze weg al gevolgd hebt:
Met deze info:
"Het gekke is overigens wel dat via het Instagram account van mijn vrouw er nog wél tekst en foto's op kunnen worden geplaatst."
zou je FB toch moeten kunnen overtuigen dat jullie eigenaar van die pagina zijn.
 
Laatst bewerkt:
Is bij de collega's ook al uitvoerig besproken.
https://www.********.nl/threads/na-fb-hack-geen-toegang-meer-tot-aangemaakte-pagina.6886/
 
Ik heb een bedrijfspagina. Ik had mezelf moderator gemaakt en iemand andere beheerder, alleen deze heeft nooit een uitnodiging gehad. Dus de pagina zat zonder beheerder. Gelukkig heb ik het kunnen oplossen na uren van alles te proberen, anders was de pagina blijven zweven en had ik een nieuwe pagina moeten aanmaken 😅

Voor degene die hetzelfde probleem hebben. Probeer dit eens:

1. Open je persoonlijke Facebook op de laptop.
2. Ga naar startpagina
3. Klink links op pagina’s
4. Klik op je bedrijfspagina
5. Vervolgens zie je allemaal kopjes, zoek “business suite” en klik daarop.
6. En dan kan je op meerdere manieren een bedrijfsbeheerder toevoegen. Bijv door op “instellingen” te klikken. Dan kun je mensen toevoegen als beheerder.

Maar als je hier terecht komt kun je op verschillende manieren beheerders toevoegen. Succes en hopelijk lukt het! Want O wat was dit frustrerend!!!
 
Mooi dat jij weer toegang hebt!

Het vervelende bij ons is dat juist deze bedrijfspagina er niet meer tussen staat, omdat er geen beheerders of moderatoren meer zijn. Via Instagram is het alleen mogelijk om berichten te plaatsen, maar verder niets...
 
Hoi Berend,

Heb jij het op kunnen lossen? Wij hebben ons bedrijf verkocht en ze konden onze Facebook overnemen. Echter bij een uitnodiging sturen naar de nieuwe eigenaar zegt hij deze niet ontvangen te hebben. Nu staat er een onbekende beheerder TSCT. Geen idee wie dit is en kan er ook geen account bij vinden om een privé bericht te sturen. Dit is oprecht een probleem want we hebben behoorlijk wat volgers…
 

Bijlagen

  • 015D6884-28DE-46C5-9FF2-F9A2C82F32FF.jpeg
    015D6884-28DE-46C5-9FF2-F9A2C82F32FF.jpeg
    493 KB · Weergaven: 3
En hoe heb je überhaupt contact kunnen krijgen met Facebook? Ik zie overal over hacken maar dat gaat om een persoonlijk account en het betreft een bedrijfsaccount
 
Excuses voor de late reactie. Ik was een weekje in Ierland.
Maar terugkomend op je vraag: Facebook is bijzonder onwillig. Ik heb een verzoek geopend om ons intellectueel eigendom (want dat is de inhoud tenslotte) terug te krijgen, maar na enig heen en weer geschrijf wijst men mij op de weg die ik daarvoor al heb gelopen en sluit de discussie.
Op vragen na heropenen van deze discussie hult men zich in stilzwijgen.
Kortom: na bijna een jaar vastbesloten, maar vruchteloos aanmodderen gaan we binnenkort maar een nieuwe bedrijfspagina aanmaken. Dat is overigens ook het advies van velen die hetzelfde hebben meegemaakt.
 
Tja, klote..
Dit is wel weer een, helaas voor jou/jullie, typisch voorbeeld waarom je bij dergelijke belangrijke accounts tweestapsverificatie moet gebruiken.

Mijn advies is dan ook, gebruik dit op de nieuwe bedrijfspagina.
De tweestapsverificatie kan niet verwijderd worden zonder dat je ook toegang hebt tot het andere apparaat waarmee de verificatie gedaan wordt.
 
Facebook is bijzonder onwillig. Ik heb een verzoek geopend om ons intellectueel eigendom (want dat is de inhoud tenslotte) terug te krijgen, maar na enig heen en weer geschrijf wijst men mij op de weg die ik daarvoor al heb gelopen en sluit de discussie.
Op vragen na heropenen van deze discussie hult men zich in stilzwijgen.
Let hier heel erg op dat je een echt persoon gecontacteerd hebt. Facebook en kornuiten zijn ZO ver met AI dat het heel moelijk te herkennen is geworden. Ik heb jaren geleden al eens een contact met een groot bedrijf gehad (AEG) en het duurde drie maal heen en weer schrijven voor ik door had dat het geen echt persoon was. Gek genoeg is het me ook niet gelukt om een echt persoon tegenover me te krijgen, ik heb het opgegeven. En daar doelen ze op.
Ik zeg niet dat het zo is, maar toch wel opletten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan