• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Na foto's overzetten op sd kaart alles door elkaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

debsters

Bekend gezicht
Lid geworden
9 jun 2009
Berichten
102
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Mijn naam is Débora en ik heb een rpobleemje
Ik heb gezocht tussen de forums maar kon mijn probleem niet vinden. Misschien over het hoofd gezien, zoja mijn excuses hiervoor.
Ik heb een Sony xperia XZ1.

Het volgende is het probleem, bij het overzetten van mijn foto's en video's op mijn sd kaart, pakte die mijn folder van WhatsApp niet. Deze dus handmatig toegevoegd door naar deze map te gaan alles te selecteren en te kopiëren naar mijn sd kaart.
Nu ben ik er dus achter dat dit mijn fout is geweest. Dus alles van 2 jaar staat nu op 1 Augustus 2019.
Met sommige uitzonderingen, want er zijn ook foto's van WhatsApp weer wel op hun juiste plek blijven staan maar dit zijn er maar een paar van de 400.
Dit is zowel in mijn app Album als in mijn app foto's. Nu is het ook zo dat mijn foto's van december in de app foto's in de maand mei staan maar wel met de juiste datum van december en dit is met veel meer foto's zo... Al met al een zooitje van hier tot en met.

Ik heb mijn telefoon en sd kaart beide aangesloten op de pc, maar ook hier staan alle datums net zoals op mijn telefoon.

Heeft iemand enig idee wat ik nog zou kunnen doen? Of is het een kwestie van erbij neerleggen en de volgende keer beter.

Ik hoor graag of iemand een oplossing heeft.
Alvast bedankt.

Groetjes Débora
 
Hallo,

Het gaat dus alleen om de Whatsapp foto`s?
Staan die in Whatsapp nog wel op de goede datum?
Mocht dat het geval zijn dan kun je het volgende eens proberen.
Ik zou wel even het sd kaartje er uit halen.
Mocht onderstaande zijn gelukt, dan kun je via de pc overzetten op het sd kaartje.

Naar pc kopiëren
Blijf je liever uit de cloud, maar heb je wel graag je WhatsApp-foto’s op je pc? Sluit dan de kabel tussen je smartphone en pc aan. Ga na het notificatiescherm van je Android en kies in plaats van opladen voor bestandsoverdracht. Nu kun je in de verkenner van de pc bij Deze Computer je smartphone zien. Open deze en ga naar het mapje WhatsApp, het mapje Media en tenslotte WhatsApp Images. Hier vind je alle plaatjes die je via WhatsApp gekregen hebt, die je naar je pc kunt kopiëren (of knippen, als je ruimte tekortkomt op je smartphone). In het mapje WhatsApp Video vind je overigens je ontvangen video’s terug.
 
Hallo,

Dank je wel voor je snelle reactie.
Het gaat inderdaad alleen om de WhatsApp foto's. De overige foto's staan ook op rare plekken, maar niet allemaal. Maar zoals een kerstboom foto staat in de maand mei, maar heeft wel als datum 13 december. Dit is niet het hoofdprobleem.
Helaas staan ze in de map WhatsApp ook niet meer in de juiste volgorde.
Heb WhatsApp van mij telefoon gehaald en de folders verwijderd, hierna opnieuw geïnstalleerd, maar dit mocht helaas ook niet helpen. Waarschijnlijk omdat er een back up is gemaakt na het overzetten op de sd kaart. Dus alles zit denk ik vast gebakken op 1 augustus :(
Had gehoopt dat de foto's weer op hun originele plek zouden komen.

Het ging er meer om dat ik de foto's op de sd kaart had voor mijn nieuwe telefoon zodat alles daarop staat.
Normaal was het niet zo belangrijk dat ze niet helemaal op volgorde stonden, maar nu met een kleintje in de familie wel zo leuk om alles op volgorde te hebben.

Nogmaals bedankt voor je reactie.

Groetjes Débora
 
Hallo,

Jammer dat het daar ook verkeerd staat.
Ik weet niet of jij jou telefoon altijd aan laat staan?
Mocht die altijd aan blijven, zou je de telefoon nog eens opnieuw kunnen opstarten, dit wil soms helpen. Anders is er weinig aan te doen.

Ik zou vanaf nu gewoon regelmatig een backup van Whatsapp maken, die wordt dan in Google Drive opgeslagen, zodat je de geschiedenis altijd achter de hand hebt.
 
Hallo,

Telefoon meerdere malen uitgezet, maar ook dit mocht niet helpen:confused:.

Is Google drive niet beperkt in het aantal GB wat je kan opslaan?

Groetjes
 
Hallo,

Jammer dat dat ook niet heeft geholpen.
Bij One Drive kun je gratis 15 GB gebruiken.
Dus daar zou je wel even mee vooruit kunnen.
 
In de verkenner kun je door op de balk met de grootte en naam te gaan staan bepalen welke kolom je te zien krijgt. Standaard staat die op "gewijzigd op" maar je kunt daar met je rechter muisknop ook kiezen voor "aanmaakdatum". Lost dat je probleem op?
Dan zijn er volgens mij ook nog progs waarmee je handmatig de datum kunt wijzigen. Ik meen dat ik dat wel eens met ACDSee Pro heb gedaan maar ben daar niet zeker van. Wel dat het kan. Is natuurlijk wel veel werk voor 400 foto's
Gevonden in ACDSee: "tools" -> "batch" -> "adjust time stamp"
Beslist zijn er meer tools waarmee dat kan.
 
Laatst bewerkt:
In de verkenner kun je door op de balk met de grootte en naam te gaan staan bepalen welke kolom je te zien krijgt. Standaard staat die op "gewijzigd op" maar je kunt daar met je rechter muisknop ook kiezen voor "aanmaakdatum". Lost dat je probleem op?
Dit is een goede tip, betere dan de tweede, want de datum hoeft naar mijn mening niet gewijzigd te worden. Dat zou veel meer verwarring geven ?

Vaak staat in de Verkenner de naam op alfabetische volgorde. Door nu op het balkje boven de datum (of welke kolom je ook wenst) te klikken kan je die als voorkeur zetten, dus 'eerste eerst', nogmaals klikken en dan wordt de volgorde omgedraaid ('laatste eerst'). En dan zijn het type zichtbare kolommen ook nog instelbaar met die rechtsklik op dat balkje zoals Veng schrijft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan