• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Na het inloggen kan mijn profiel niet gevonden worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Iejoor

Nieuw lid
Lid geworden
26 nov 2019
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Na het inloggen krijg ik een knipperend scherm met een steeds oplichtende melding: "Locatie is niet beschikbaar": C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\Desktop is niet beschikbaar. enz. Wel zie ik wisselend de Windowsbalk onderin mijn scherm. Ze rest is zwart. Wat ik ook probeer niets werkt. Zelfs de Windowstoets + R niet.
Ik heb een backup gemaakt met Acronis. Als ik de opstartschijf voor deze PC gebruik kom ik tot een verbijsterende ontdekking. De schijfletter van mijn bootschijf C is veranderd in F en alle andere schijven zijn qua schijfletter naar voren opgeschoven. Geen wonder dat het profiel niet gevonden kan worden. Het is een Medion 34150 PC met 500MB SSD schijf en en een 1000GB harddisk. Ook heb ik nog een wisselschijf 1500GB in deze PC zitten, waarop de backup staat.
Wie kan mij helpen?
 
Kan je wel Ctrl + Alt + Delete doen? Open dan eens het taakbeheer klik linksboven op Bestand dan Nieuwe taak uitvoeren. typ dan explorer.exe en druk Enter.
 
Dat lukt wel. Al wisselt knipperend de melding “locatie niet kunnen vind” en Windowsbalk zich af en Ik heb letter voor letter explorer.exe kunnen typen. Als je nu naar deze PC kijk klopt de schijfvolgorde wel. Wel blijft knipperend de melding zich herhalen (zie foto’s). De pc reageert traag en schokkend. Wat kan ik nu doen om mijn profiel te herstellen?
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    3,1 MB · Weergaven: 11
  • 6FE0E5AA-BC32-4837-8997-3E11CE0083BC.jpeg
    6FE0E5AA-BC32-4837-8997-3E11CE0083BC.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Gebruik je de virusscanner van Avast of onderdelen daarvan? Als dat zo is dan mag je die gaan verwijderen via Programma's en onderdelen. Die zorgt namelijk voor problemen na een update in Windows 10.

Omdat de PC moeilijk te bedienen is gaan we weer via het taakbeheer naar Programma's en Onderdelen:

Gebruik Ctrl + Alt + Delete Open het taakbeheer klik linksboven op Bestand dan Nieuwe taak uitvoeren. typ dan appwiz.cpl en druk Enter.
 
Ik heb geen Avast software bij mijn weten. Wel Norton en AVG TuneUp. Ik heb een schermfoto gemaakt. Misschien kan aangeven wat ik er af moet halen?
 

Bijlagen

  • 2BAC1B4F-9733-4B07-81D3-639991758416.jpeg
    2BAC1B4F-9733-4B07-81D3-639991758416.jpeg
    92,1 KB · Weergaven: 8
  • 9B97BB52-488D-402B-81AF-55DBB40DC107.jpeg
    9B97BB52-488D-402B-81AF-55DBB40DC107.jpeg
    66,9 KB · Weergaven: 7
Zou het programma Intel Optane Pinning Explorer Extensios de problemen kunnen ver oorzaken? Vorige week deed de computer het nog en zaterdag 23/11 kreeg ik dit even. Er zijn 23 en 24/11 nog 4 updates geïnstalleerd.
 

Bijlagen

  • 574ECBFE-8BE1-4B96-85F7-5D0BE7110FF6.jpeg
    574ECBFE-8BE1-4B96-85F7-5D0BE7110FF6.jpeg
    424,2 KB · Weergaven: 4
Ik heb “GemistDownloader” en Intel Optane verwijderd, maar er veranderd niets.
 
Norton en AVG TuneUp kan je eens verwijderen.

Wat je ook nog kan proberen: als er nog een herstelpunt bestaat van voor het ontstaan van deze problemen kan je daar eens naar teruggaan.
 
Hoe werkt dat met een herstelpunt?
 
Ik kan onmogelijk het configuratieschema open. Win + R werkt en op de knipperende zoekbalk kan ik niets typen.
 
Je kan het openen door de procedure te herhalen die je vandaag al meer hebt uitgevoerd maar gebruik dan als commando rstrui.exe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan