• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Na selecteren tekst bedekt pop-up een ander stuk tekst.

Status
Niet open voor verdere reacties.

erikdenhouter

Enthousiast
Lid geworden
14 jun 2019
Berichten
2.164
Waarderingsscore
247
Hoi, mijn eerste vraag op dit forum, en het gaat gelijk over het gebruik ervan.

Wanneer ik, in Firefox, een tekst selecteer, of een tekst wordt bij 'Zoeken op de pagina' vanzelf als selectie aangegeven, dan verschijnt er steevast een pop-up onder welke irritant over een stuk tekst ligt. Het geeft me twee opties, 'Citaat' of 'Reageer'. Er hadden natuurlijk een heleboel opties kunnen staan, van 'Kopiëren' tot 'Afdrukken' of wat je ook in een context menu mag verwachten. Alleen kan je een contextmenu onder de rechter muisklik laten, maar deze pop-up dringt zich op, terwijl ik de geboden opties nooit zal gebruiken.

Is dit normaal gedrag, want in Internet Explorer zie ik dit niet ? Ook op andere fora heb ik het nog niet gezien.

NCF_Citaat_Reageer_pop-up.jpg
 
Dat ken ik vanuit Opera - schijnt enkel met Chromium gebaseerde webbrowsers te gebeuren.
Firefox heeft er geen last van maar heeft met de huidige XenForo versie een heel ander probleem.
 
Gebruik jij ook Firefox ?
Dit speelt zich af in Firefox (68.0.1 32bit)
Hebben nog meer mensen dit ?
 
Ik gebruik de 64-bit versie en heb er geen last van.
Er komt deze maand overigens XenForo 3.1.4 uit waarin diverse problemen rondom Firefox opgelost zullen worden (is beloofd).
 
Zie ook
https://www.********.nl/threads/berichten-editor.26291/#post-66463
 
Ook op andere fora heb ik het nog niet gezien.
Ik wel. Bijvoorbeeld op het Belgische PC Helpforum, waar ze weer andere forumsoftware gebruiken.
Hieronder een voorbeeld van dat forum waarbij ik als browser Firefox gebruik:

5d4572eda9fc0-Ashampoo_Snap_2019.08.03_13h37m47s_001_.png


Ik vind dat een handige functie wanneer je slechts een klein gedeelte van een post wil quoten. Je hoeft dan zelf geen quote tags te typen.

Wanneer ik Opera gebruik, dan ziet het er iets anders uit:

5d4573ccba41b-Ashampoo_Snap_2019.08.03_13h43m45s_002_.png


In Edge én in Internet Explorer ziet het er hetzelfde uit als in Firefox:

5d45743f1d88a-Ashampoo_Snap_2019.08.03_13h46m15s_003_.png


Wanneer ik Internet Explorer gebruik om naar het NCF te gaan, dan krijg ik niet dat contextmenu. Het is dus afhankelijk van de forumsoftware.
 
Dit speelt zich af in Firefox
Heb de 64bit FF en ook daar is het, het is een keuze van de website en met de rechtermuis klik krijg je het Windows contextmenu, zo werkt het op diverse sites.
Wat stoort je eraan dan?
Op Pctuts b.v. krijg je alleen de vraag om te citeren.
 
( Test ...
Ik wordt gevraagd opnieuw in te loggen, maar ik krijg de melding dat gebruikersnaam EN e-mailadres bij het forum onbekend zijn :confused:

Edit: via een (deze) openstaande tab met mijn laatste reactie lukt het dus wel :) )

EDIT: opgelost, zie #13.
 
Laatst bewerkt:
Wat stoort je eraan dan?
Kijk naar de afbeelding in mijn eerste bericht. Dat zwarte vlak bedekt steeds een stuk tekst bij iedere selectie of zoekresultaat, terwijl ik die opties in dat zwarte vlak nimmer zal gebruiken. Ik moet bij elke zoekactie en zoekresultaat op de pagina klikken om de tekst helemaal te kunnen lezen.
 
@erikdenhouter - absoluut vreemd.

Was je ingelogd toen die vraag kwam?
Ja, ik was naar de pagina gegaan in jouw bericht #5, en wilde melden dat alle problemen die ik daar genoemd zag zelf had met Italic. Wanneer ik een woord selecteer en op 'Italic' klik, wordt ook de hele laatste regel of alinia van mijn bericht Italic.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal hier ook datgene doen wat ik op mijn forum heb gedaan, dan is die "onzin" afgelopen!

https://www.********.nl/threads/berichten-editor.26291/page-2#post-66512
 
Sorry Abraham54, mijn fout, ik heb het inlogprobleem gevonden.
Ik zag niet dat jouw link naar ******** ging, ik dacht dat het bericht op NCF stond. Geen wonder dat ik niet bekend was 🤓 Brilletje gebruiken.
 
Jij bent op mijn forum ook welkom hoor.
Heb al meerdere CID leden die er verguld mee zijn.
 
Er zijn meer problemen met de editor (in mijn Firefox 68.0.1 32bit).
* soms wordt een hele regel rood onderstreept (spelcontrole).
* wanneer ik een afbeelding plaats door naar het bestand te browsen, dan komt de afbeelding altijd ergens in het midden van de laatste regel terecht.
 
Ook hier een Java bestand uit de vorige XF versie teruggezet en na vernieuwen van de pagina moet alles weer normaal werken in Firefox.
 
Zo, snelle acties, dank je wel.
We gaan dit de komende dagen eens in de gaten houden, en ik kom er dan nog eens op terug.
(Mijn oorspronkelijke probleem van die pop-up is er nog, maar ik zal alles morgen eens herstarten)
 
Ik vind dat een handige functie wanneer je slechts een klein gedeelte van een post wil quoten. Je hoeft dan zelf geen quote tags te typen.
Dat kan handig zijn, maar dan wel wanneer de pop-up verschijnt wanneer mijn aanwijzer er op staat, zoals een tooltip. Bij mij komt het helaas ongevraagd, en blijft, tot ik op de pagina klik om te deselecteren.


Ik heb het gevoel dat het probleem met de opmaak (Italic, Vet, Onderstreept etc.) niet meer voor komt. ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan