• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Na update W10 geen beeld meer??

Status
Niet open voor verdere reacties.

japio51

Nieuw lid
Lid geworden
16 jun 2019
Berichten
9
Waarderingsscore
0
hallo, ik weet niet of mijn probleem hardware- of software matig is, vandaar in Algemeen.

Tot afgelopen vrijdag had ik een goedlopend W10 desktop systeem. Vrijdag heb ik de laatste W10update geïnstalleerd. Deze mislukte (melding). Na herstart heb ik geen enkel beeld meer.

Symptomen:
- bij opstarten geen bliepjes, alle controlelampjes op moederbord branden (dus geen problemen)
- de ventilator van de grafische kaart maakt overuren: XFX Radeon HD6970.
- er verschijnt geen enkel beeld.Monitor geeft aan geen signaal te ontvangen
- een vervangende grafische kaart geeft hetzelfde beeld (dus niks). Ventilator draait normaal.
- Beide grafische kaarten aansluiten op andere PCI-e bus maakt geen verschil.
- Op draadloos toetsenbord gaat controlelampje caps-lock ook niet banden als ik die in / uitschakel.
- moederbord heeft geen on-board video-uitgang.
- Andere monitor laat ook geen verbetering zien.

Als ik op internet zoek, zie ik allerlei tips om in veilige modus op te starten, maar omdat ik totaal geen enkel beeld heb (ook niet BIOS opstartmeldingen, lukt het me niet om dit te proberen.

Wie heeft een beter idee?

Alvast dank,

Jaap
 
Een PC geeft als alles goed gaat 1 beep.

Helemaal kaal opstarten, dus alleen met de voeding en CPU, alles eraf en eruit, bios beeps?

Heeft niets te maken met de update, tis hardwarematig, vermoedelijk het geheugen.
 
dankjewel voor de reactie. ik hoor helemaal geen enkele beep. Ook niet als alleen voeding en cpu aangesloten zijn (dus grafische kaart, geheugen, usbs en schijven eruit)
 
ja, de lampjes doen het wel.

moederbord is: MSI 890FXA-GD65.

ik moet even zoeken om BIOS reset te doen...
 
normaal hoor ik bij opstarten wel een beep.

reset van BIOS weet ik niet hoe te doen. CMOS wel gedaan. Geen verbetering
 
Ledje zijn alleen voor de CPU en krijgt spanning zo te zien via het manual.
De bios is software wat in een eeprom zit wat een cmos is en de jbat jumper kon voor een reset gebruiken, wel doen mat de spanning eraf maar geef je weinig hoop.

Lijkt erop dat de chipset het heeft begeven.
 
okee, vandaag een nieuw moederbord gemonteerd. helaas zelfde probleem. Geen opstart biep, helemaal niks. geen keyboard, geen beeld.
 
Gaat lekker.
Merk en type? zal wel geen nieuwe zijn maar een andere?

Wat is het merk, type en wattage van de voeding?

Leg het moederbord buiten de kast op een houten ondergrond en sluit daar aan wat nodig is, speaker/buzzer miss. even losmaken.
 
Ja, ik ben goed bezig, not :)
Het is een nieuw moederbord, Gigabyte GA-970A-DS3P.

De voeding is een cooler master silent pro 600W. Heeft altijd goed gewerkt en heb geen extra apparaten hierop aangesloten.

Wat hoop je te bereiken als ik het moederbord op een houten ondergrond leg?
 
Volledig galvanisch ontkoppelt van de kast.

En weer volledig kaal m.u.v de CPU, speker/busser en voeding.

Bios beeps zijn goed, doet het bord het het ipp.
 
Okee, gedaan. alleen CPU + voeding aangesloten. Enige wat gebeurt is dat de CPU-fan gaat draaien. geen beeps verder. Op dit moederbord zitten geen lampjes. Is de conclusie dan dat CPU overleden is?
 
Heb nooit een CPU zien overlijden maar het zou de eerste keer kunnen zijn.

Zou ermee naar een plaatselijk bonafide PC boer gaan om te laten testen.

Of een diagnostische PC kaart aanschaffen.
 
nee, ik ook niet. Het is natuurlijk wat frustrerend dat het zo onduidelijk is wat er aan de hand is. Een compleet test-systeem heb je natuurlijk niet zomaar achter de hand. Iig bedankt voor de moeite en de tips. Ik laat even weten wat de uitkomst is.
 
Met zo'n verhaal zou je altijd eerst een image moeten draaien van je huidige systeem en dan de update doen. (Doe ik ook niet maar zal in gedachten houden.)
Verder vraag ik me af of japios51 geen image heeft liggen. Die zou ik als eerste terugzetten en kijken of je scherm het dan weer doet. (Vraag me af, kan dat wel dit laatste? Als je systeem niet opstart start waarschijnlijk ook je image maker CD niet op!!)
perloc
 
Wordt lastig als de hardware niet werkt.......
 
Uiteindelijk ben ik er uit... het was op de 1 of andere manier toch de processor. nieuwe ingezet en werkte gelijk weer...
@perloc: wat Lange Pier zegt... hardware deed helemaal niks, dus een image terugzetten was geen optie (ook al had ik geen image gemaakt voor de update).

Wel een rare samenloop van omstandigheden, want ik had echt net een update gedraaid en had de melding gekregen dat deze deels was mislukt, maar goed, topic kan op slot
 
Goed om te horen dat het is opgelost.
Ik zal er een slotje op gooien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan