• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Na update Win 10 versie 2004 of 20H2 rolt hij terug naar huidige versie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leeuwtje

Bekend gezicht
Lid geworden
23 okt 2020
Berichten
176
Waarderingsscore
18
Hallo Mensen,

Na update Win 10 versie 2004 of 20H2 rolt hij tijdens boot terug naar mijn huidige versie 1909.
Geprobeerd via het aanbieden in Windows update, de update tool en de media creation tool.

De update wordt geïnstalleerd maar bij het opnieuw opstarten zie ik in mijn geval het logo van Gigabyte in normale grootte, vervolgens wordt dit een klein logo en windows rolt weer terug naar mijn huidige versie 1909. het probleem deed zicht ook voor met versie 2004.
De periodieke updates voor 1909 komen normaal binnen en worden probleemloos geïnstalleerd.

Heb internet en youtube uitgebreid afgezocht en de mogelijk aangedragen oplossingen uitgeprobeerd. Maar niets heeft tot nu toe geholpen.

Iemand nog suggesties?

Onderstaand ontdekt bij probleemoplosser.

Gevonden problemen Details van detectieproces

6 Controleren op problemen met Windows Update Gedetecteerd Gedetecteerd

Hiermee worden problemen met Windows Update gedetecteerd.
Problemen met Windows Update oplossen Voltooid

Hiermee worden algemene problemen met Windows Update opgelost.
InformatiefWaaSMedicService
Problemen hersteld door:EnableUUPScanPlugin

Potentiële problemen die zijn gecontroleerd Details van detectieproces
Sommige beveiligingsinstellingen ontbreken of zijn gewijzigd Probleem niet aanwezig
Controleren op ontbrekende of beschadigde bestanden Probleem niet aanwezig
Serviceregistratie ontbreekt of is beschadigd Probleem niet aanwezig

Details van detectieproces Uitvouwen

InformatiefIsPostback_RC_PendingUpdates
IsPostback: False

InformatiefWaaSMedicService
Probleem gevonden door:EnableUUPScanPlugin

InformatiefIsPostback_RC_PendingUpdates
IsPostback: True

InformatiefService Status
Probleem met BITS-service : De aangevraagde service is al gestart. System.Management.Automation.RemoteException Typ NET HELPMSG 2182 voor meer hulp. System.Management.Automation.RemoteException

InformatiefService Status
Probleem met BITS-service : De aangevraagde service is al gestart. System.Management.Automation.RemoteException Typ NET HELPMSG 2182 voor meer hulp. System.Management.Automation.RemoteException
 
Hallo,

Allereerst welkom hier op het forum!

Kijk eens of er fouten zitten in jou Windows door het volgende te doen.
De scan gewoon laten lopen en niet onderbreken, ook al blijft hij lang hangen op een bepaalde %
Aan het eind kun je zien of er fouten zijn gevonden en herstelt.
Let goed op de spatie tussen sfc en /.

- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ daarna "sfc /scannow" en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"



Heb jij een andere anti virus scanner dan Windows defender?
Zoja verwijder dan voor het upgraden.
 
Hallo Aarie.

Deze melding heb ik ook

NET HELPMSG 2182

Dus gezocht
en alles uitgevoerd wat ik kon vinden en filmpjes bekeken op Youtube

het sfc commando en al die andere aangaande services, dism enz.

Ik heb Eset en deze ook verwijderd voor update.
 
Gaven de scans nog problemen aan?

Dan blijft er weinig over dan een schone installatie of Windows opnieuw instellen via
Instellingen-bijwerken en beveiliging-systeemherstel-deze pc opnieuw instellen.
Ik zou wel een backup maken van alle belangrijke bestanden voor de zekerheid.
 
vermeld eens over welk systeem het hier gaat want heb eerder de indruk dat deze telkens een rollback doet aangezien hij niet in aanmerking komt al dan niet om een afwijkend hardware component ..
 
Ik heb een AMD TR1950X op een X399 Aorus gaming 7 bord met 32 GB en een Gigabyte GTX1080TI.
Systeem samengesteld met versie 1803 tot en met update 1909 geen enkel probleem alleen de 2004 en nu de 20H2lukken dus niet.
Update voor 2004 werden diverse keren aangeboden in WinUpdate maar lukte maar steeds niet.
Zoals al geschreven lukt het ook niet met de updatetool en media creation tool.

Wil ik een schone installatie, dan zie ik dat het niet geïnstalleerd kan worden ivm GPT.

Maar nu kom ik op voor mij te onbekend gebied. Je moet dan volgens de berichten met diskpart aan de gang.

Nog ideeën? Wellicht de USB om te booten met media creation tool via een ander pc "opbouwen"?
 
Bij een schone installatie (opstart van USB-stick) ga je alle partities toch verwijderen en dan maakt ie automatisch de juiste nieuwe partities aan. Wel zorgen dat eerst al je persoonlijke data op een externe schijf wordt geplaatst. Kijk ook eens in het bios naar de juiste instellingen (UEFI of Legacy).
 
De partities van de C: schijf verwijderen? Of van alle schijven?

ik heb 2 ssd's en 2 HDD's
Ik zie volume 0 en 1 de 2 HDD;s
Volume 2,3,4 de C schijf
2 boot
3 hidden
4 system
volume 5 is dan de 2e SSD

Wat bedoel je met UEFI of Legacy,? Waar in de bios en hoe moet het ingesteld staan?
Daarnaast, nu start hij normaal vlot op en draait verder prima. Wat zou dan verkeerd kunnen staan?
 
Enkel de systeem SSD (bij jou is dat vol 2 tem 4). Als in het bios enkel UEFI enabled staat, dan ga je altijd met GPT partities werken. Staat in het bios
 
Dus als ik het goed begrijp alleen volume 4 verwijderen?
Wat kan ik daarna zien? Sorry ben hier nu eenmaal niet goed is thuis.
 
Heb je al de laatste versie op de USB stick staan?
Via F12 het bootmenu oproepen en kiezen voor de usb stick waar uefi voor of achter staat.
In de geavanceerde schijfopties alle partities wissen en installeren, worden ze door W10 zelf aangemaakt.
 
Ik denk dat de TSer beter eens de Speccy link hier moet neerzetten ,van zijn complete Systeem
 
Dus ook de partities van de HDD's en 2e SSD verwijderen?

En als ik alles zou verwijderen wat blijft er dan nog over?

BIOS
Storage Boot Option Control - Legacy only
Other PCI Device ROM priority - UEFI only
Peripherals
Legacy USB support - enabled
 
UEFI kiezen en haal de andere schijven er even af, die kun je zo laten.

Die USB optie maakt niet uit, een UEFI systeem heeft altijd een GPT als bootschijf nodig, vergeet dat legacy gedoe want dan wordt er door de UEFI een BIOS geëmuleerd wat niet nodig is.
 
Tja fysiek de 2e SSD van het moederbord halen gaat me net even te ver. De HDD's zou kunnen.

Maar als je voor het eerst win installeert is het systeem toch ook compleet geassembleerd?
 
Niks mee doen dan, de partities alleen van die schijf verwijderen waar nu W10 op staat.
Gaat erom dat je de andere schijven ongemoeid laat, ook Windows.
 
Dus alle 3 de partities 2,3,4 verwijderen. Wat zie ik daarna?

Zie hieronder nog kort het huidige overzicht.

k heb 2 ssd's en 2 HDD's
Ik zie volume 0 en 1 de 2 HDD;s
Volume 2,3,4 de C schijf
2 boot
3 hidden
4 system
volume 5 is dan de 2e SSD
 
Tja ik blijf maar zoeken.
Wie kan hier een oplossing voor geven? En ja gezocht op NET HELPMSG 2182, tot nu toe werkt er niets.

Details van detectieproces
Uitvouwen

Informatief

IsPostback_RC_PendingUpdates
IsPostback: False

Informatief

WaaSMedicService
Probleem gevonden door:EnableUUPScanPlugin

Informatief

IsPostback_RC_PendingUpdates
IsPostback: True

Informatief

Service Status
Probleem met BITS-service : De aangevraagde service is al gestart. System.Management.Automation.RemoteException Typ NET HELPMSG 2182 voor meer hulp. System.Management.Automation.RemoteException

Informatief

Service Status
Probleem met BITS-service : De aangevraagde service is al gestart. System.Management.Automation.RemoteException Typ NET HELPMSG 2182 voor meer hulp. System.Management.Automation.RemoteException
 
Heb je nu die partities wel of niet gewist en een nieuwe installatie gestart?
Volume 2,3,4 de C schijf
2 boot
3 hidden
4 system
volume 5 is dan de 2e SSD
Hier klopt niets van, de c; heeft zelf een partitie en zitten geen andere partities in en een 2e SSD zit niet in de eerste als partitie.
Tip, haal er iemand bij met verstand van zaken.

Wat je nu met die foutmelding wil?
Genoeg over te vinden maar niet relevant.
 
Beste Lange Pier, hoe zou het er dan moeten uitzien met de schijven zoals die in mijn systeem zitten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan