• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

NAT type 1 Ps4 op een Genexis hrg1000 router/modem PFW

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lemon0

Nieuw lid
Lid geworden
9 mrt 2017
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Hi all,

Ik ben nu al een paar dagen aan het klooten om mijn poorten te forwarden, ik heb diverse toepassingen geprobeerd, maar loop waarschijnlijk tegen mijn beperkte digitale/technische kennis aan.

Ik heb op dit moment NAT typ 2 op mijn ps4, en verschillende sites raden NAT type 1 aan voor het beste servercontact tijdens het gamen.

Zoals ik heb begrepen zijn er 3 mogelijkheden om middels port forwarding NAT type 1 te creeeren:

1.UPnP
2. Poorten openen door invoeren poortnummers
3. DMZ Host

Zoals ik heb begrepen zijn optie 1 en 3 het minst ideaal met het oog op beveiligingsrisico's, waardoor optie 2 overblijft.

Hiervoor heb ik de standaard stappen doorlopen:

1. Static ip-adress gegenereerd voor mijn ps4. (al toegekende ip adress, gekopieerd en vastgezet).
2. Specifieke poortnummers gebruikt: 3478-3479,3074 (protocol both), 1935 (protocol TCP), 3658 (protocol UDP).

Ik heb het zowel via wifi als via de Lan-kabel geprobeerd, maar iedere keer als ik mijn verbinding op de ps4 test blijf ik op NAT type 2 steken (zowel als ik alleen met ps-netwerk verbonden ben als in game). Ik heb een genexis hrg1000 router/modem. Waarbij de lan kabel op poort 2 is aangesloten.

Doe ik iets fout? Of kun je door alleen de poorten te forwarden geen NAT typ 1 genereren? Of ga ik nog ergens aan voorbij, ik zie ook voorbeelden waarbij de ps4 nat type 2 aangeeft, terwijl in game wordt aangegeven dat het nat 'open' is, maar dat kan ik bij mijn game (fifa17) niet controleren.

Alle hulp en info is welkom, bij voorbaat dank!

Vriendelijke groet,

Lemon0
 
Dit topic heb ik verplaatst van algemeen naar Netwerk.

Zet alle poorten maar eens op UDP.
 
Ah, bedankt :). Als ik alle poorten op UDP zet blijft mijn NAT type nog steeds 2. Heb je nog andere tips die ik kan proberen?
 
Kijk eens of dit lukt.

PS4 verbonden met kabel in LAN poort 4.

Stap 1:
Zet je PS4 aan en zorg dat hij zelf een IP adres krijgt van de modem(dus niet statisch toewijzen nog).
Dit wordt op de PS4 het Eenvoudig instellen genoemd.
Je zou nu een internet verbinding moeten hebben met NAT 3.
Ga naar 'Verbindingsstatus weergeven' op de PS4 en kijk welk IP adres hij heeft toegewezen gekregen. (Bij mij 192.168.1.88)

Stap 2:
Login op de modem.
Klik op Home Network -> Devices.
Kijk welke naam hoort bij het device dat IP adres 192.168.1.88 heeft.
Klik op "Assign the public IP address of a connection to a device".
In het drop down menu kies de naam van je PS4 device dat je net hebt opgezocht.
Klik op Assign.

Stap 3:
Trek de kabel uit de PS4 en stop hem er weer in. (Als je wifi gebruikt zou je de PS4 uit en aan kunnen zetten).
Kijk in je modem weer bij Home Network -> Devices.
Bij de naam van je PS4 device zie je nu als het goed is een ander IP adres staan, zoals bijvoorbeeld 144.177.213.112.
Dit adres is je public IP adres en dat moet je nu aan je PS4 geven als statisch IP adres.

Stap 4:
Deze stap gaf mij het meeste moeite omdat ik niet de goede default gateway kon achterhalen, maar het was uiteindelijk simpel.
Ga naar je PS4 en stel je internet handmatig in.
Je moet nu je IP adres invullen wat je op het laatst gevonden hebt in je router (dus de 144.177 etc).
Als subnetmasker gebruik je 255.255.0.0.
Als standaard gateway gebruik je de eerste drie cijfers van je public IP adres en als laatste getal een 1. (dus in het voorbeeld wordt dat 144.177.213.1).
Primair DNS 8.8.8.8
Secundair DNS 8.8.4.4

Dit was voor mij voldoende om NAT 1 te krijgen.
 
Bedankt voor je heldere uitleg! Ik ben alleen niet echt technisch onderlegd, kun je mij ook uitleggen wat ik dan uiteindelijk creeer? Wat ik denk te begrijpen is dat je door middel van het forwarden van je poorten je de firewall iets flexibeler maakt ipv hem te omzeilen zoals dmz hosting en in mindere mate upnp. Is het creeeren van een publiek IP eenzelfde principe of is dat weer iets anders? Alvast bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan