• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Navimapper en Poort 80 bezet: probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

veldfiets

Gevestigd lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
368
Waarderingsscore
0
Dag computerkenners,

Weer een probleem voor de kenner: heb recentelijk een Lumia 930 aangeschaft, Windows 10 en wil daar
offline kaarten samen met .gpx bestanden op zetten via .. NaviComputer, NaviMapper, 1 Mb, is de counterpart op de PC, via synchronisatie worden daar gemaakte kaarten overgebracht naar de telefoon, kunnen, indien niet Poort 80 geblokkeerd is zoals bij mij wel het geval is. Zie bijlage voor deze kennisgeving.
Weet iemand of dit probleem op te lossen is en dan ook hoe? Poort 90 is voor internet......Poort 80.jpg.
 
Wat is teamviewer: met een team e.e.a. bekijken. Nee, heb ik niet.
 
Teamviewer is een programma om bijvoorbeeld hulp van buitenaf te krijgen,
jij geeft dan toestemming om in jou computer te komen.
Dit kan door een computer winkel of Microsoft nog wel eens handig zijn om problemen te verhelpen.

Heb je gekeken of jou firewall goed staat ingesteld, omdat dit ook in de foutmelding staat, dat die dit ook kan veroorzaken.
 
Firewall Windows.jpg

Zie hier mijn Windows firewall, schijnt overigens toch niet afdoende te zijn?
 
Windows firewall schijnt op zich een goede te zijn.
Je zou eens kunnen kijken of het helpt als je Navicomputer aan de lijst toevoegt.
Ik weet niet welke Windows jij gebruikt op de computer?
Maar dit voorbeeld gaat over Windows 10

Windows 10

Verbinding instellen op particulier netwerk:

Klik op 'Start' en open 'Instellingen'.
Klik op het pictogram 'Netwerk & Internet'.
Als je op WiFi bent aangesloten, klik dan op WiFi. Gebruik je een bekabelde verbinding, klik dan op Ethernet.
Selecteer je netwerk in de namen die aan de rechterkant verschijnen.
Klik op de schakelaar voor 'Apparaten en inhoud vinden' om deze in te schakelen en de verbinding 'Particulier' te maken.

Sonos toegang geven via de firewall:

Klik met de rechtermuisknop op 'Start' en vervolgens op 'Configuratiescherm'. Typ 'firewall' in het zoekvak en klik vervolgens op 'Windows Firewall'.
Selecteer in het menu aan de linkerkant 'Een app of onderdeel toegang geven via Windows Firewall'.
Klik op de knop 'Instellingen wijzigen' en controleer of de Sonos Controller staat vermeld en is toegestaan voor 'Particuliere' netwerken. Als Sonos niet staat vermeld, klik je op 'Een andere app toestaan' en ga je naar het Sonos-app. Klik op 'Toevoegen' en vervolgens op 'OK' om de wijzigingen op te slaan.

Hier vindt je ook hoe je het kunt doen onder andere Windows versies
http://sonos-nl.custhelp.com/app/an...-firewall-configureren-om-met-sonos-te-werken

--- Update ---

Maar wat het probleem ook kan zijn is dat er in jou modem iets niet open staat.
Mocht het bovenste niet helpen, kun je dan het merk en type modem geven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Windows firewall schijnt op zich een goede te zijn.
Je zou eens kunnen kijken of het helpt als je Navicomputer aan de lijst toevoegt.
Ik weet niet welke Windows jij gebruikt op de computer?
Maar dit voorbeeld gaat over Windows 10

Windows 10

Verbinding instellen op particulier netwerk:

Klik op 'Start' en open 'Instellingen'.
Klik op het pictogram 'Netwerk & Internet'.
Als je op WiFi bent aangesloten, klik dan op WiFi. Gebruik je een bekabelde verbinding, klik dan op Ethernet.
Selecteer je netwerk in de namen die aan de rechterkant verschijnen.
Klik op de schakelaar voor 'Apparaten en inhoud vinden' om deze in te schakelen en de verbinding 'Particulier' te maken.

Sonos toegang geven via de firewall:

Klik met de rechtermuisknop op 'Start' en vervolgens op 'Configuratiescherm'. Typ 'firewall' in het zoekvak en klik vervolgens op 'Windows Firewall'.
Selecteer in het menu aan de linkerkant 'Een app of onderdeel toegang geven via Windows Firewall'.
Klik op de knop 'Instellingen wijzigen' en controleer of de Sonos Controller staat vermeld en is toegestaan voor 'Particuliere' netwerken. Als Sonos niet staat vermeld, klik je op 'Een andere app toestaan' en ga je naar het Sonos-app. Klik op 'Toevoegen' en vervolgens op 'OK' om de wijzigingen op te slaan.

Hier vindt je ook hoe je het kunt doen onder andere Windows versies
http://sonos-nl.custhelp.com/app/an...-firewall-configureren-om-met-sonos-te-werken

--- Update ---

Maar wat het probleem ook kan zijn is dat er in jou modem iets niet open staat.
Mocht het bovenste niet helpen, kun je dan het merk en type modem geven.

Vraag/opmerking.
Sorry allereerst voor de late reactie, ik was ergens anders druk mee vandaag.
1e opmerking: onder mijn computer-naam/WLAN verbinding, in het Configuratiescherm, staat netjes Particulier,
in de nieuwe opzet kon ik dit niet eenduidig vinden, niet de omschrijving die je gaf.
2. Wat is Sonos allereerst?
3. In het lijstje bij de firewall staat bij mij geen Sonos vermeld, alles behalve dit.
4. Wat mag ik precies doen bij : 'een andere app toestaan'? Bladeren heeft geen zin, ik heb nergens Sonos opgeslagen.(heb even gezocht in het zoekvenster).

Tot zover kwam ik nu, ik zal ook de link lezen die onder jouw uitleg staat vermeld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Samos was als voorbeeld en kun je vergeten.
Jij zou jou programma moeten toevoegen om te kijken of dit helpt.
Ook zou ik graag jou merk en type modem willen weten.
 
Samos was als voorbeeld en kun je vergeten.
Jij zou jouw programma moeten toevoegen om te kijken of dit helpt. Zal ik testen
Ook zou ik graag jouw merk en type modem willen weten.

Samos of Sonos:eek:?
Het modem, dat is het deel wat de Wifi verzorgt: Cisco Linksys E1200.

--- Update ---

Samos of Sonos:eek:?
Het modem, dat is het deel wat mijn Wifi verzorgt: Cisco Linksys E1200.

Ik heb ondertussen Navimapper toegevoegd aan het lijstje bij Windows Firewall: geen resultaat, nog steeds poort 80 geblokkeerd, zin begin ... een begrip socket... enz.
 
Ingewikkeld genoeg. Ik heb u geloof ik vals voorgelicht: de router (heb opgezocht wat het verschil is tussen router en modem)= van Cisco Linksys e1200, dit verzorgt voor mij de WiFi( normaal gebruik ik de kabel, maar voor de Navimapper-kaart overdracht, heb ik WiFi nodig), het modem: zit bij mij aan de muur (TV/radio) en is van het merk Arris, van hieruit gaat de netwerkkabel naar mijn computer(-s, wissel de kabel altijd om en/of gebruik van Cisco-router).

--- Update ---

Ingewikkeld genoeg. Ik heb u geloof ik vals voorgelicht: de router (heb opgezocht wat het verschil is tussen router en modem)= van Cisco Linksys e1200, dit verzorgt voor mij de WiFi( normaal gebruik ik de kabel, maar voor de Navimapper-kaart overdracht, heb ik WiFi nodig), het modem: zit bij mij aan de muur (TV/radio) en is van het merk Arris, van hieruit gaat de netwerkkabel naar mijn computer(-s, wissel de kabel altijd om en/of gebruik van Cisco-router).

--- Update ---

ok, blauwe kabel in de hand, programma PF gedownload: maar ik ga er niet mee verder: ik heb geen idee wat ik aan het doen ben, straks kan ik niet weer terug: want Trial versie van dit programma, who knows.
Ik kan nog deze vraag stellen bij mijn lokale netwerk provider, of deze mensen iets voor me willen doen, is in de buurt.
Bedankt voor alle linken....

--- Update ---

Netwerkvoorziening gebeld: doen deze service niet, wist wel wat de bedoeling was ... bij een computerwinkel was het idee.
 
Nu ben ik toch wel benieuwd: hoezo wist wel wat de bedoeling was.
 
Bedoel je dat je het nu door een computerwinkel wil laten nakijken of poort 80 dicht staat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan