• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nero Burning ROM 2023

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrunoVP

Bekend gezicht
Lid geworden
12 dec 2021
Berichten
170
Waarderingsscore
13
Voor alle duidelijkheid het programma werkt perfect.
Maar, en daar gaat nu mijn vraag over, als ik een audio CD heb gebrand (nu op een CD RW, kan ik altijd wissen) laat Windows Mediaplayer geen info zien over artiest, titel. In WinAmp is dit geen probleem. Als ik een aangekochte audio cd afspeel laat WMP die info wel zien.
Zie ik een bepaalde instelling over het hoofd?
 
Het klinkt alsof je geen 1 op 1 kopie hebt gemaakt, of geen tags hebt meegeschreven. Ik kom alleen even niet op hoe dat heet. Maar ga ervan uit dat dit tegenwoordig standaard ingebakken is.
 
Zelf geen gebruiker, maar even de Mediaplayer geopend.
Dus weet niet zeker of dit is wat jij moet hebben.

Als je Mediaplayer opent en je klikt dan links boven op organiseren en dan op opties, zie je dan onder mediabibliotheek het hokje aanvullende gegevens van internet downloaden aan?
Ook vind je hier meer andere opties.

Hier ook nog een handleiding van Nero.
Misschien dat je daar ook nog informatie kunt vinden over instellingen van Nero zelf.
 
Het klinkt alsof je geen 1 op 1 kopie hebt gemaakt, of geen tags hebt meegeschreven. Ik kom alleen even niet op hoe dat heet. Maar ga ervan uit dat dit tegenwoordig standaard ingebakken is.
Alvast dank voor je deelname.
Wat ik in mijn eerder bericht niet echt durfde te vermelden was, dat ik start met WAV-files. Ik maak dus geen kopie van een bestaande CD. Waarom WAV? Geeft de hoogste kwaliteit naar blanco CD ROM. Ik heb als test een gekochte CD uit de jaren 80 in men PC geplaatst. Groots was men verwondering dat ik zelfs er een afbeelding kon zien. En dat met WMP. Om het verhaal te vervolledigen, mijn broer is na 40 jaar gestart om alles terug in een opgefrist jasje te zetten. Ik zeg niet dat ik dat ook wil, die afbeelding. Maar wel het andere.
 
Zelf geen gebruiker, maar even de Mediaplayer geopend.
Dus weet niet zeker of dit is wat jij moet hebben.

Als je Mediaplayer opent en je klikt dan links boven op organiseren en dan op opties, zie je dan onder mediabibliotheek het hokje aanvullende gegevens van internet downloaden aan?
Ook vind je hier meer andere opties.

Hier ook nog een handleiding van Nero.
Misschien dat je daar ook nog informatie kunt vinden over instellingen van Nero zelf.
Gegevens staan nog niet op internet. Enkel video op YT. Hier gaat het om een nooit eerder uitgebrachte CD. En zou dit heel graag op een iets of wat professionele wijze op de markt willen brengen.
 
Misschien dat je dan met de handleiding verder komt. Zal toch aan te passen moeten zijn.
 
Je kunt .wav bestanden toch gewoon branden als audio cd, dan blijft de kwaliteit gelijk en kun je zelf (voor het branden) de track informatie ingeven welke dan weer opgeslagen worden in .cda files
 
Ik zou de metadata van de gekochte cd eens vergelijken met die van je eigen bestanden.
als er geen afbeelding op de cd staat kan die ook niet getoond worden

vergelijk de structuur van de gekochte cd met de door jouw gebrande.
ps. probeer ook een gewone -r cd rw is toch net even anders
voor de kosten van ca. 25 cent per stuk kan dat best
 
WMP haalt volgens mij helemaal geen mediabestanden meer van het internet! Ik vond het altijd al zo, zo en gebruik om te rippen dus niet de media player. Ik werk met Ashampoo burning 2023 free, helaas gaat het ophalen niet altijd goed, maar dan gebruikte ik weleens een aparte programma ervoor. MP3 tag, ik lees in de beschrijving dat het ook WAV zou moeten kunnen bewerken. Ook hoesjes kun je ophalen, ik heb het al lang niet gebruikt moet ik eerlijk zeggen.


Het rippen van de cd's kan dan toch ook met NERO burning ROM 2023, die heeft wellicht wel de ingebouwde tagger er nog in zitten.
 
Super dat er mensen zijn die willen meedenken en helpen.
Voor alle duidelijkheid, ik wil geen bestaande CD rippen. Daarvoor heb ik WinAmp ter beschikking.
Wat ik nu wel wil is een audio cd compileren, en liefst op een zo professionele manier als mogelijk.
Ik heb nog zowat 6 maanden de tijd om deze CD klaar te stomen. Tegen dan zou de vinyl versie er ook zijn.
Ik weet dat ik in Nero bepaalde tags kan invoeren. Heb ik ook gedaan. Album, uitvoerder en titel. Met WinAmp geen enkel probleem. Ziet alles in de CDA file van 1kB. Windows Media Player helaas niet. En nu zou ik heel graag dat laatste er ook bij willen. Ik heb geen flauw idee wat de koper zal gebruiken om deze CD uit te lezen. Maar het zou wel heel mooi wezen dat alle info op de schijf staat en zichtbaar.
Alle tips zijn welkom.
 
wat je ook doet maak eerst een ceu/bin of een iso aan voor dat je gaat branden.
dan kan je later ook nog cd's branden zonder weer alles in te stellen
 
Misschien je vraag eens herhalen op het bovenstaande forum.

maar 1 ding is zeker als je niets invoert en er geen afbeelding in die bestanden zit kan
die ook niet op de cd staan.

ps. doe een test altijd op een ander systeem
Dan weet je zeker dat wat je ziet ook echt op de cd staat en niet ergens op het systeem is opgepikt.
 
Ja dat werkt volgens mij niet meer in wmp omdat de cddb (heette dat zo) daar niet meer in werkt.

Je kon dat een periode nog handmatig toevoegen, maar dat was veel gedoe.


Ziet je cd speler (Ja zo'n ouderwets apparaat de titels wel)?
Zou dit een oorzaak kunnen zijn dat ik niet het beoogde resultaat verkrijg?
"Aan te raden is om de cd als RedBook te branden. Dit kan je echter met maar weinig programmas (nero, roxio, itunes etc kunnen het NIET).
Voordeel is dat je cd dan in alle cd spelers gedraaid kan worden..."
Want wat dan wel heel raar vind, is commerciële CD's in WMP wel titels laat zien in de linker bovenhoek.
Ik heb zelfs een CD met een foto erin toegevoegd. En WMP laat die mooi zien.
 
Misschien je vraag eens herhalen op het bovenstaande forum.

maar 1 ding is zeker als je niets invoert en er geen afbeelding in die bestanden zit kan
die ook niet op de cd staan.

ps. doe een test altijd op een ander systeem
Dan weet je zeker dat wat je ziet ook echt op de cd staat en niet ergens op het systeem is opgepikt.
Heb het gelezen. RedBook? Zit daar het probleem?
 
"Aan te raden is om de cd als RedBook te branden. Dit kan je echter met maar weinig programmas (nero, roxio, itunes etc kunnen het NIET).

Want wat dan wel heel raar vind, is commerciële CD's in WMP wel titels laat zien in de linker bovenhoek.
Ik heb zelfs een CD met een foto erin toegevoegd. En WMP laat die mooi zien.
Dan zal het inderdaad zijn, dat de "simple" brandprogramma's dat niet kunnen. Ik zie ik WMP helemaal niets (had zojuist een originele cd die geen titels liet zien, gelukkig mijn brandprogramma kon ze wel ophalen. Ik hoop dat het met de tip van Henry gaat lukken, succes.
 
Dan zal het inderdaad zijn, dat de "simple" brandprogramma's dat niet kunnen. Ik zie ik WMP helemaal niets (had zojuist een originele cd die geen titels liet zien, gelukkig mijn brandprogramma kon ze wel ophalen. Ik hoop dat het met de tip van Henry gaat lukken, succes.
Raar maar waar. Op mijn grote PC, waar alle bestanden op staan, krijg ik nu wel die info in WMP. De WAV-files krijg in dan wel in een ruwe versie toe. Vb: CD1.titel. wav. Maar als ik er nr - uitvoerder - titel - album van maak, dan heb ik de indruk dat alles in zijn plooi komt. Morgen verder uitpluizen. Ter controle gebruik ik mijn laptop.
 
Maar ik heb denk ik alles uitgezet in WMP! Omdat ik het alleen gebruik om cd's af te spelen, omdat dit in mijn vast muziekspeler VLC speler met moeite gaat (het is me vandaag gelukt na een extra handeling).

Maar ook daar zag ik geen titels.

Succes, het gaat vast lukken.

In MP3 tag (kun je zelf ook titels invullen van MP3 en WAV tracks. Maar of dat met het branden dat zo blijft durf ik niet te zeggen.
 
Maar ik heb denk ik alles uitgezet in WMP! Omdat ik het alleen gebruik om cd's af te spelen, omdat dit in mijn vast muziekspeler VLC speler met moeite gaat (het is me vandaag gelukt na een extra handeling).

Maar ook daar zag ik geen titels.

Succes, het gaat vast lukken.

In MP3 tag (kun je zelf ook titels invullen van MP3 en WAV tracks. Maar of dat met het branden dat zo blijft durf ik niet te zeggen.
Ik ben alleen maar bang, dat als ik de originele WAV zou omzetten naar MP3 er een kwaliteit verlies optreed. En dan zie je inderdaad alle info. Maar zoals eerder geschreven, morgen is er een nieuwe dag. Eerst alle WAV deftig hernoemen. En dan zien wat het oplevert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan