• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nero Burning ROM 2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Redbook is het standaard formaat voor audio cd's, dus als je een audio cd maakt zou het moeten werken zonder extra programma's
 
WMP laat bij mij zonder enig probleem alle info zien, zowel op usb-sticks of zelf gebrande CD/DVD's en commerciele cd's.
Rippen doe ik met Ashampoo Burning studio 24. Eventueel ontbrekende gegevens vul ik ook aan met MP3tag (de meeste worden al automatisch door Burning studio aangevuld). Alle info zie ik zowel in WMP of andere apparaten die deze gegevens kunnen tonen (Autoradio, Audio CD/DVD speler).
 
Zelf samengesteld met eigen nummers is iets anders dan een zelf gebrande cd met geripte of gedownloade nummers.

redbook is een industrie standaard maar dat wil niet zeggen dat iedereen zich daar aan conformeert.
 
Ik schreef al dat je de WAV ook kunt taggen, dus geen kwaliteitsverlies.
Goed om lezen dat WAV te taggen zou zijn. Maar het lukt mij niet echt. Of zie ik iets over het hoofd?
Samenstellen en branden doe ik op mijn vaste computer.
Nog steeds op de laptop: onbekende artiest, onbekend nummer.
Soundforge brengt ook geen soelaas. En dan lees je ergens dat je zou moeten branden met 1X.
Kan ik niet instellen. Minimum speed is bij mij 10X. Het zij zou.
Blijf wel zoeken, maar heb echt geen zin om duizenden euro's uit te geven voor een 1malig project.
 
Ergens begin ik er stilaan wijs uit te worden. Het waarom dat ik geen uitvoerder - titel - album te zien krijg. Alles draait om de metagegevens. Handmatig in Nero inbrengen lukt niet. Maar door verder te zoeken op het internet stuit ik op Gracenote. Blijkbaar een enorme databank. Gracenote zou gratis te gebruiken zijn. Maar hoe beging ik er aan? De cd die ik wil maken (in eigen beheer te branden, om de kosten te drukken) is auteurs rechterlijk beschermd. Of dan toch al de nummers.
Iemand enige raad? Ik wil veel, maar kan ook niet alles.
 
Dat heb ik deze week ook ontdekt. WMP zoekt dus op het internet de info op. Maar wat ik wil is dat het op de cd zelf staat. Als een cd-speler niet in staat is om alles weer te geven, dan is dat zo. Maar er zijn er die dat wel kunnen. Stel dat die cd in een computer afgespeeld word, dan word alles weergegeven. En dat resultaat wil ik bereiken.
 
Ik denk dat hier de schoen wringt.

Via wikipedia

Legt men een cd in een computer, dan worden vaak de titels van de tracks op het scherm getoond. Deze gegevens staan echter niet als digitale data op de cd. De gebruikte audiospeler zoekt de gegevens via het internet op. Hiervoor wordt er gebruikgemaakt van databases zoals CDDB of freedb. Om de cd te kunnen identificeren wordt er een disc-id gegenereerd, die wordt berekend met behulp van de duur en de volgorde van de tracks en de duur van de hele cd. Heeft de cd bijvoorbeeld drie tracks, met lengte 13:34, 13:24, 19:30, dan is dat bijna altijd voldoende om te weten welke cd het is. Niet alle cd's zijn op deze manier echter uniek te identificeren, vooral cd's met slechts een enkele track zijn problematisch. MusicBrainz maakt echter gebruik van unieke acoustic fingerprints (akoestische vingerafdrukken), waardoor het wél mogelijk is om elke cd te kunnen identificeren.
 
Heb net mijn oor te luisteren gelegd bij een professional. Ben heel veel meer te weten gekomen.
Het is niet zo eenvoudig als ik voor ogen had.
Maar toch, aan allen dank voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan