• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Netgear switch GS 108 PE

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredjeh

Enthousiast
Lid geworden
4 apr 2013
Berichten
2.981
Waarderingsscore
38
Heb deze switch liggen en wou proberen om daar een Ip camera met POE aan te sluiten, maar dit lukt niet.
Deze switch heeft 8 poorten, waarvan er 4 POE ondersteunen, deze 4 poorten zouden dus stroom moeten leveren aan een POE IP camera, maar dit gebeurt niet.
Heb op een DVR recorder onderzocht welke draden de 15 Volt leveren aan de IP camera, dus utp kabel erin en betreffende draden gemeten, resultaat, ik krijg daar geen stroom uit de switch.
Moet ik dit ergens instellen, vind hier namelijk niks over in de handleiding.
 
Vreemd dat jij geen stroom krijgt van de switch, want dat zou wel zo moeten.
Met Power over Ethernet ( PoE ) kunt u apparatuur zoals IP camera's, access points en VoIP telefoons voorzien van stroom via de netwerkaansluiting. De Netgear ProSafe GS108PE heeft 4 poorten die PoE-ondersteuning bieden. Aangesloten netwerkapparaten die voldoen aan de 802.3af PoE-standaard kunnen via deze poorten van zowel voeding als netwerkverbinding worden voorzien.

Ziet jou handleiding er ook zo uit? (deze is wel van een iets andere switch)
Want misschien dat optie 3 en 4 voor jou van toepassing zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel stroom hebben de camera`s nodig?
In het overzicht kun je zien hoeveel elke poort maximaal kan geven.

A switch that supports Power over Ethernet (PoE) prioritizes the PoE powerthat it supplies in ascending port order(that is, from the lowest-numbered port to the highest-numbered port), up to its total power budget. If the power requirements for the attached powered devices (PDs) exceed the total power budget of the switch, the PD on the highest-numbered port is disabled to make sure that the PDs that are connected to the higher-priority, lower numbered ports are supported first. Just because a PD is listed as an 802.3at PoE powered device does not necessarily mean that it requires the maximum power limit of the specification. Many PDs require less power, allowing all PoE ports to be active simultaneously. The following table describes the PoE classes and the PoE power that a switch allocates.

5dda336b4f1ad-a.jpg
 
De camera is normaal eentje van een set van 4 die aan een dvr recorder is aangesloten, daar meet ik dus 15 volt, aan de switch meet ik niks 0 volt, of wordt daar enkel stroom geleverd als er een apparaat ingeplugd wordt die stroom nodig heeft?
De switch werkt perfect maar daar er dus 4 poorten POE ondersteunen wou ik dit even proberen, of ik deze IP camera ook gewoon kan aansluiten op een PC.
 
Als ik meet op mijn nvr dan heb ik op + op pin 7 en 8 en - op pin 4 en 5, daar tussen heb ik 15 volt.
Als ik meet op mijn switch heb ik niks, ofwel werkt de switch niet of moet het toestel dat je aansluit via de switch de stroom activeren?
De ip camera is afkomstig van een kit, dus nvr en ip camera in 1 bundel, is wel al een jaar of 5 oud.
Ook bij nieuwe sets vind ik nergens iets terug hierover.
Waarom ben ik dit allemaal aan het uitzoeken, denk eraan om een Nas te installeren, en daarop mijn Ip camera´s aan te sluiten, en gebruik te te maken van mijn bestaande bekabeling.
 
Tussen pin 2 en 3 ook niets ?

Het volgende implementeert dat er eerst een apparaat moet zijn gedetecteerd met een 25 kΩ weerstand over zijn power lines voordat er power geleverd wordt :
"A Powered Device indicates that it is standards-compliant by placing a 25 kΩ resistor between the powered pairs. If the PSE detects a resistance that is too high or too low (including a short circuit), no power is applied. This protects devices that do not support PoE."
Onder staat wel dat er 2,7-10,1 Volt voor de eerste sensing gebruikt wordt om die 25kΩ weerstand te detecteren. Als het apparaat nog geen stroom krijgt kan het teslotte ook niet vertellen dat het er is, dus zo'n eerste sensing is nodig, en dat geeft toch wel noodzaak voordie spanning.

Maar ik vermoed dat er ook verschillen kunnen zijn in de manier waarop de switches stroom bij start aanleveren, vooral als het tussen 10- 100- en 1000base apparaten is, en bij verschillende merken. Je ziet bij jou ook al een verschil met die 15V, welke volgens onderstaand schema pas in de tweede fase komt.


Stappen bij het opstarten van een aangesloten apparaat.

Stages of powering up a PoE link
802.3af802.3at
StageActionVolts specified
[V]
DetectionPSE detects if the PD has the correct signature resistance of 19–26.5 kΩ2.7–10.1
ClassificationPSE detects resistor indicating power range (see below)14.5–20.5
Mark 1Signals PSE is 802.3at capable. PD presents a 0.25–4 mA load.
—​
7–10​
Class 2PSE outputs classification voltage again to indicate 802.3at capability
—​
14.5–20.5​
Mark 2Signals PSE is 802.3at capable. PD presents a 0.25–4 mA load.
—​
7–10​
StartupStartup voltage[34][35]
> 42​
> 42​
Normal operationSupply power to device[34][35]
37–57​
42.5–57​
Wat iuk alleen n
 
De stroom op mijn recorder was gemeten met de Ip camera aangesloten, eens meten of er stroom opzit zonder de aangesloten camera.
Waarschijnlijk zullen deze ip camera´s niet geschikt zijn om aan te sluiten op een switch met POE, enkel dus voor betreffende NVR recorder.
 
Zijn het camera's die voeding via POE accepteren?
 
Natuurlijk, deze hangen momenteel aan een NVR recorder met een utp kabel, dus POE.
 
Ja oké maar dan zit de stekker van de recorder in het stopcontact. Is dat bij de switch ook of wordt de switch zelf ook doe POE gevoed?
 
De switch wordt gevoed door een adapter en levert 48 volt af aan de switch, iedere switch heeft toch een stroomvoorziening denk ik.
1574844099260.png
 
Sorry maar ik kan op de foto niet onderscheiden wel type switch het is en of daar een losse POE module in moet. Kan je het type hier even plaatsen?
 
Link staat in post 4
Netgear GS 108 PE
 
Even zoekende kwam ik erop uit dat het een managed switch is, dan kan je erop inloggen d.m.v. het IP adres. Op die manier kan je in de interface POE op enable zetten.
 
Zit in het scherm van de switch, maar waar zet ik die POE aan?
Vind daar niks over terug.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan