• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

netstat -an geeft altijd enorme lijst aan gegevens?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xnut

Junior lid
Lid geworden
8 jun 2015
Berichten
66
Waarderingsscore
0
Hi ncf bewoners,

Ik heb wat hulp nodig bij het verklaren van een firewall status die ik heb opgevraagd via netstat -an ...

De bedoeling is om eens te kijken (op deze hete zomeravond nog wel ja .. haha)wat er allemaal aan poorten open staat, gesloten is en wachtend..
Ik snap hier nog niet bijster veel van en heb eigenlijk iemand nodig die mij kan uitleggen wat dit betekend en of het normaal is dat er zo veel poorten , blijkbaar, een proces hebben lopen ... Kan ik die info hier gewoon plaatsen zonder zelf te veel info bloot te geven?
 
Ik kan je er van alles over uitleggen maar ben niet op de hoogte van je netwerkkennis. En wat weet je over poorten die wel en niet open staan in.

Dus kortom wat zou je willen weten en tot op welke hoogte?

Daarnaast ga ik dit topic verplaatsen want het hoort echt thuis in de sectie netwerk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan