• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

netwerk aansluiting in pand

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennisvolkerts

Nieuw lid
Lid geworden
18 okt 2012
Waarderingsscore
0
Hai.
Ik woon sinds 2 maanden in een antikraak pand. Nu heb ik internet besteld via Ziggo maar hij wilde het niet n verdieping hoger doorlussen. Echter loopt de kabel (coax wel via een versterker van beneden naar boven.) (geen idee waarheen) ( modem overigens wel gewoon beneden en niet via de versterker aangesloten. Nu zit er op de eerste deze kastjes: http://imageshack.us/a/img27/4529/imag0169a.jpg

Heeft iemand een idee of dit ook met internet te maken heeft? De kabel die daarheen loopt lijkt op een utp internet kabel. Iemand hier verstand van? Is het een van die dingen?

Lijkt me eerder een verdeeldoos van een telefooninstallatie, mogelijk ook isdn. Normale telefoonkabel is ongeschikt voor netwerken.

Je zou eens kunnen proberen het modem te verplaatsen. Ik heb wel gehoord van kabelmodems die het na vijftig meter kabel, verdelers en versterkers, nog gewoon goed werkten. Verder is het modem bij mijn weten standaard voorzien van wifi. Als de afstand niet al te gigantisch is, zou dat dus ook moeten werken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan