• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Netwerk kabel aanleggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ferdi

Eyes, window to our soul
Lid geworden
14 feb 2011
Berichten
595
Waarderingsscore
0
Hey nationaal computer forum.

Ooit heb ik eens een keer een internet kabel aangelegd. Nu wil ik een kabel leggen van mijn pc naar de router. Mijn pc staat op zolder en de router beneden. Nu zit ik hieraan te denken. Volgens mij moet het hiermee lukken. Graag hoor ik wat jullie hiervan vinden.
Misschien heb ik wel niet de juiste kabel of moet ik een andere webshop hebben of klopt er wel helemaal niks van. Vandaar dat ik graag hoor wat jullie ervan vinden. Uiteraard als het voordeliger kan hoor ik het ook graag.

Cat6 20m wit UTP kabel
Krimptang voor RJ45
CAT6 Connector RJ45 - Unshielded 10 stuks

Alvast bedankt voor de tijd en hulp!
 
Hallo Ferdi,

De cat6 kabel is normaal een goede keus, alleen heb jij een onbeschermde versie uitgekozen.
Kijk hier onder wat er in de beschrijving staat van jou kabel.
Een UTP (Unshielded Twisted Pairs) kabel is niet voorzien van een afscherming, wanneer u last heeft van storingen kunt u beter een Cat6 S/FTP kabel nemen.

Om storingen te voorkomen, kun je beter gelijk een goede kabel kopen, dit is waarschijnlijk duurder, maar als jij problemen krijgt en het als nog moet vervangen, is dit goedkoper.
Maar begrijp ik het goed dat jij eerst de kabel wilt trekken en dan aan 1 kant de connector wilt bevestigen?
 
De bedoeling is om eerst de kabel naar beneden te krijgen door de muur/goot. Daarvoor boor ik een klein gat en daar kan geen connector door (denk ik). Dus vandaar kabel erdoorheen zonder connector en als die eruit komt de connector er weer aanmaken.
 
Kun je geen gat boren waardoor de connector wel past en dat je die naar de tijd dicht kit.
Dan weet je zeker dat alles goed is aangesloten.
Dit heb ik zelf ook zo gedaan.
 
Heb ik nu alleen de verbinding valt af en toe weg. Niet echt stabiel en dat is vervelend met gamen. Dan moet ik hem weer resetten etc, terwijl ik midden in een online game zit.
 
Kan ik natuurlijk ook doen. Scheelt ook wat geld.
 
Ja want die tang gebruik jij waarschijnlijk maar 1 keer.
Wel de connector even afplakken tegen stof.
 
Mijn ervaring met het trekken van zo'n kabel is dat je hem vloeiend door de/het buis/gat moet kunnen trekken want hij is erg kwetsbaar dus als er een te scherpe bocht in de buis zit dat je er hard aan moet trekken heb je al een goede kans dat je één of meerdere aders kapot trekt.
 
Als ik zoek op geïsoleerde UTP kabel, dan gaat het alleen per rol, dus dan moet je zelf de connectors erop zetten.
 
Het is een rechte lijn in principe. We hebben een soort koker van boven naar beneden waar waterleiding etc inzitten. De bochten die de kabel moet maken is alleen bij het gat waar het in en uit gaat. Is een geïsoleerde utp kabel beter dan?
 
Ja geïsoleerd is beter want er kunnen verschillende storing bronnen in de buurt zijn, zoals 4G.
Maar het is altijd lastig per huis of het zonder isolatie probleemloos werkt.
 
Maar denk jij zelf dat er een grote kans is op storing? Ik zie zelf heel veel niet geïsoleerde kabels te koop ook met veel meters. Dat zegt niet alles, maar dan lijkt het er wel op dat dat het meest verkocht word. Ik kan zelf ook niet iemand vinden die ze met stekker eraan al verkopen.
 
Maar in jou eigen link staat op de zelfde pagina ook een geïsoleerde kabel.
Alleen staat er geen UTP bij terwijl het ook de zelfde connectors heeft RJ45
Cat6 S/FTP PIMF LSOH wit 20 meter
 
Ben er nog niet zo'n held in het zoeken met die kabels en de namen. Thanks. Deze kabel zou dus het beste zijn?
 
Maar denk jij zelf dat er een grote kans is op storing? Ik zie zelf heel veel niet geïsoleerde kabels te koop ook met veel meters. Dat zegt niet alles, maar dan lijkt het er wel op dat dat het meest verkocht word. Ik kan zelf ook niet iemand vinden die ze met stekker eraan al verkopen.

Je kunt altijd proberen of het zonder isolatie werkt.
Maar bij Ziggo adviseren ze voor de tv aansluiting ook goede geïsoleerde kabels, dit tegen storingen van buiten af.
Die kabels kun je al kopen voor 1 euro per meter, dus dat is goed te doen.
 
Ben er nog niet zo'n held in het zoeken met die kabels en de namen. Thanks. Deze kabel zou dus het beste zijn?

Ja alleen vind ik het vreemd dat er geen UTP bij staat, dit terwijl er wel RJ 45 op zit.
Maar dat zou je nog kunnen uitzoeken of dit wel goed is, maar ik verwacht van wel.
Maar hij is dubbel geïsoleerd, voor een goede prijs.
 
Oke dat maakt het duidelijk, dit is dus de benaming voor de dubbel geïsoleerde kabel.
Heb je 20 meter nodig?
Want ze hebben ze ook in 15 meter.
Cat6 S/FTP PIMF LSOH grijs 15 meter
 
Nu twijfel ik nog een beetje over de lengte. Het is een rechte lijn naar beneden en misschien maximaal 2 meter aan elke uitgang vanaf de plek waar het uit de muur komt. Is misschien 20 meter erg lang. Aangezien ik er niks vanaf wil knippen blijf ik dan met veel kabel over denk ik. Maarjah te kort is een groter probleem..... Ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik zou zeggen dat van zolder naar beneden nooit geen 10 meter is toch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan