• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost netwerk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

maartenna

Junior lid
Lid geworden
12 dec 2010
Berichten
37
Waarderingsscore
2
goeie middag dames en heren ....

heb sinds een paar dagen nieuwe internet thuis lijn van tmobile

nu staat mijn hoofd modem in de meter kast beneden

daar zit bedraad 1 ronde schijft op ( kpn wifi versterker )

de andere ronde schijf ( kpn wifi versterker ) staat boven en zit weer bedraad op

me netgear plus switch

en me switch gaat weer bedraad naar me tv ontvanger , camera systeem , alarm etc

nu heeft het tot op de dag van gister gewoon allemaal gewerkt maar wou het instellen dat de ronde schijf die boven staat

het wifi signaal overneemt van de hoofd modem beneden omdat ie nu nog het wifi signaal van de hoofd modem beneden pakt

is me signaal niet super sterk....... ik weet niet precies wat ik fout gedaan heb maar nu doet mijn tv het niet meer krijg een error....

dus heb het idee dat de schijven onderding op de een of andere manier geen goede verbinding hebben terwijl de lampjes gewoon beide groen branden....


hoop dat iemand me hier uit de brand kan helpen

alvast bedankt

m.v.g
 
Dan zal je toch moeten omschrijven wat je gewijzigd hebt 🙄

Heb je alles herstart ? Alles uitschakelen, een halve minuut wachten, en vanaf de router beneden alles weer opstarten. TV en PC als laatste.
 
heb eigenlijk kwa opstelling nix veranderd alleen die schijfen allebij een keer naar fabrieks instellingen gezet door het rest knopje in te drukken........ beide lampjes branden gewoon groeg als ik in de modem inlog geeft ie ook aan de die bekabeld wel ziet want hij geeft daar 4 aansluitingen weer.....
 
Heb je alles opnieuw opgestart vanaf nul ?

Misschien dat je Netgear + switch geen verbinding meer heeft ? Die zal wel per kabel op de Wifi versterker aangesloten zitten. Je kan dit checken door een apparaat met kabel op de Wifi versterker te pluggen, b.v. je PC, en weer vanaf nul alles opstarten.

Ik zou maar even niets resetten. Heb je dat bij die Netgear hopelijk niet gedaan ?
 
hoi nee netgear niet gerest de schijven wel naar fabrieks instellingen en vanaf de meterkast 1 voor 1 onpnieuw aagesloten beide lampen branden groen van de schijven dus ze hebben onderling gewoon een goede verbinding volgens mij......de netgear zit bekabaald aan de bovenste schijf en vanaf de netgear verdeeld ie weer verder naar me camera systeem , alarm , etc
 
me verbinding doet het inmiddels weer...…:) heb weer tv etc alles

nu heb ik alleen het idee dat ie nog steeds hoofd wifi van de modem pakt...…… hoe kan ik zorgen dat de bovenste schijf me hoofd wifi punt word ?
 
Ik denk dat dit het antwoord daarop is:

" Mag mijn Wifibooster dezelfde naam hebben als het bestaande netwerk?

Met een Wifibooster heb je twee netwerken: het netwerk van je wifi-modem en het netwerk van je Wifibooster. We adviseren je om de netwerken twee verschillende namen te geven. Op die manier zie je altijd met welke je verbonden bent. We leggen uit waarom dat handig is.
Stel: je wifi-modem staat in de huiskamer en je Wifibooster op zolder. En je loopt met je smartphone van de huiskamer naar zolder. Soms blijft je apparaat dan verbonden met het netwerk van je wifi-modem. Terwijl het signaal van je Wifibooster op zolder veel sterker is. Dat komt doordat de wifi-verbinding pas verbroken wordt, als er helemaal geen signaal meer is. Je moet dan handmatig het sterkste wifi-signaal selecteren.
"
 
ja ik heb de hoofd modem al een nieuwe naam gegeven en de schijf boven heeft nog ze eigen naam maar ik wil continu de wifi van de schijf hebben en de wifi op de hoofd modem uit gooien
 
Welk modem gebruik jij precies van Tmobile?
Wat voor merk en type schijf gebruik jij van Kpn?
Mogelijk dat jij het modem op bridgemodes kan zetten, maar dat ligt aan het modem en of de schijf dit ook ondersteunt.
 
zyxel t-50 modem

en de schijven zijn van arcadyan s / n : j913653539

m.v.g
 
Het modem van T-mobile zou in bridgemodes gezet kunnen worden.
Dus je zou eens kunnen kijken of de schijven dan goed werken, als de wifi uitstaat van het modem.
 
Je wilt overal in huis sterke wifi. Waarschijnlijk vind je het werken met Access points, die je met kabel aan je router moet verbinden, veel gedoe.

Dan kan je het beste eens kijken naar een mesh kit. Handig omdat die automatisch het sterkste signaal neemt. De jongens van Hardware Info leggen het je duidelijk uit.

 
Het modem van T-mobile zou in bridgemodes gezet kunnen worden.
Dus je zou eens kunnen kijken of de schijven dan goed werken, als de wifi uitstaat van het modem.

ok en hoe kan ik die modem in bridge modus zetten ?

kan er idd wel op inloggen
 
heb ook nu dat deze kpn schijven regelmatig de verbinding met elkaar verzien....best irritant moet ik ze telkens opnieuw met elkaar laten verbinden ben ik daar ook meteen van af :)
 
ok en hoe kan ik die modem in bridge modus zetten ?

Bij sommige providers moet je even bellenen dan kunnen hun dat voor jou doen.
Ik zit zelf bij Ziggo dus ik weet niet hoe dit bij T-mobile werkt.
 
Hij moet wel met een lan kabel verbonden worden.
Is dat een optie voor jou van af beneden?
ja dan kan gewoon

want heb nu 1 schijf staan naast met de hoofd modem die zit nu met een lan kabeltje aan de modem

en de andere schijf die boven staat zit met een lan kabeltje aan de netgear switch of hub hoe je het noemt
 
heb nu echt dat om de haverklap die 2 schijven de verbinding met elkaar verliezen echt irirant tv , cameras alles vallen uit in 1
 
Kun je de boel ook zonder schijven aansluiten?
Daarmee bedoel ik vooral de tv.
Want het kan ook bij T-Mobile liggen en niet aan de schijven. Maar dat moet je uitsluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan