• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost netwerk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij moet wel met een lan kabel verbonden worden.

Dit geldt alleen voor de eerste satelliet. De rest kan draadloos worden verbonden.

hoe kan ik die modem in bridge modus zetten ?

Ik begrijp het nu niet helemaal meer. Er wordt namelijk gesproken over T-Mobile en KPN. Om welke provider gaat het hier nu? Als dat T-Mobile is dan is het simpele antwoord aangaande de bridge modus; Dat kan niet. De modem van T-mobile kent geen bridge modus.

Wat je wel kan doen is een eigen router achter hangen. Wat je dan krijgt is een, met niet al te veel kennis van netwerken, lastige situatie die we NAT over NAT noemen. Of je dat moet willen moet je zelf beslissen.

Een andere optie is de modem van T-mobile vergeten en je eigen apparaat gebruiken. Daarover zijn zeer gedegen (Nederlandstalige) handleidingen te vinden.
 
Kun je de boel ook zonder schijven aansluiten?
Daarmee bedoel ik vooral de tv.
Want het kan ook bij T-Mobile liggen en niet aan de schijven. Maar dat moet je uitsluiten.

Nee dat kan helaas niet daarvoor heb ik de schijven juist
 
Sorry, maar ik begrijp nog altijd niet wat er met schijven wordt bedoeld.
 
Dit geldt alleen voor de eerste satelliet. De rest kan draadloos worden verbonden.



Ik begrijp het nu niet helemaal meer. Er wordt namelijk gesproken over T-Mobile en KPN. Om welke provider gaat het hier nu? Als dat T-Mobile is dan is het simpele antwoord aangaande de bridge modus; Dat kan niet. De modem van T-mobile kent geen bridge modus.

Wat je wel kan doen is een eigen router achter hangen. Wat je dan krijgt is een, met niet al te veel kennis van netwerken, lastige situatie die we NAT over NAT noemen. Of je dat moet willen moet je zelf beslissen.

Een andere optie is de modem van T-mobile vergeten en je eigen apparaat gebruiken. Daarover zijn zeer gedegen (Nederlandstalige) handleidingen te vinden.

Me modem en line zijn van tmobile de schijven heb zijn van KPN die heb ik toen van telkrot gekregen net voor dat ik overgestapt ben naar tmobile......wat voor hoofd modem zou ik eventueel kunnen plaatsen ipv het tmllobile modem ? Hoop éiEigenlijk daT ik het met zo mesh setje kan oplossen
 
Hij moet wel met een lan kabel verbonden worden.
Is dat een optie voor jou van af beneden?

Ja dat is geen probleem want schijf 1 zit nu ook gewoon met een lan kabeltje aan het hoofd modem
 
@maartenna Zou je niet steeds alle berichten willen quoten. Gebruik deze functie alleen om een bepaald deel van een reactie aan te duiden.

Ik weet nog altijd niet wat je met schijven bedoeld zijn dat harde schijven die aan je modem hangen? Stuur eens een foto mee voor mijn begrip.

Wat voor modem / router je kan ophangen is sterk afhankelijk van hoe geavanceerd hij moet zijn en wat het mag kosten.
 
Dit zijn de schijven.....hier heb ik er 2 van deze van de foto zi met een lan kabeltje aan de Netgear verdeler en schijf 2 staat beneden met een lan kabeltje aan het hoofd modem
 

Bijlagen

  • 20200205_153647.jpg
    20200205_153647.jpg
    2 MB · Weergaven: 6
Duidelijk. Staat er op de achterkant ook nog een merk en type?
 
Ja dat heb ik al gepost een paar berichtjes terug
 
Dat zijn dus wifiboosters van KPN. Eindelijk is dat mij duidelijk. je schreef steeds schijven en dat begreep ik niet.

Ik zou het verhaal over een betere router even laten vallen. de wifi boosters van KPN ook even vergeten. Mijn advies, koop een goede Mesh kit. Dan krijg je overal goede wifi.

De spullen van KPN heb je dan niet meer nodig.
 
Dank ben van plan om een mesh setje van tp link deco te kopen met 3 van die zenders....multiroom setje dat zou prima moeten werken toch ?
 
Om welk setje gaat het dan precies?
 
Heb nu constant dat de schijven echt om de haver klap de verbinding met elkaar verliezen.....ecjt super irritant...zou ik misschien nog iets hier aan kunnen tot de tijd dat ik me mesh setje heb ? Misschien iets van ander frequentie ofzo ?
 
Dit setje heb ik op het oogScreenshot_20200206-025622_Chrome.jpg
 
Je zou eens kunnen inloggen op het modem en het kanaal op handmatig kunnen zetten en van kanaal kunnen wisselen. Er is een programma waarmee je kunt kijken welke kanalen er in de buurt veel worden gebruikt. Weet alleen niet zo snel de naam.
 
Welk kanaal bedoel je precies ? Ik dacht juist kanaal van ds schijfen....
 
Welk kanaal bedoel je precies ? Ik dacht juist kanaal van ds schijfen....

Het kanaal van het modem, aangezien die voor het signaal zorgt.
 
ok dan ga ik zo even inloggen op het modem kijken of ik het kanaal ergens kan vinden....

zal onder tablat wifi staan neem ik aan
 
vandaag doet ie het al vanaf vanmorgen een uur of 11 zonder problemen...…..ook raar toch . ? terwijl die gister 2 x binnen het half uur eruit knalt

zo toch maar even inloggen op het modem om te kijken het kanaal te kunnen veranderen
 
Heb je wifi analyzer al geprobeerd?
Dan weet je welke kanalen druk zijn.
In het modem is het makkelijk te vinden.
Meestal onder draadloos of verbindingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan