• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Netwerk tussen 2 pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

druppie112

Nieuw lid
Lid geworden
28 nov 2012
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje.
In het verleden ging ik wel eens een spelletje doen samen met iemand anders en toen zetten we er gewoon een snoertje tussen.

Nu wil ik dat graag weer doen maar volgens mij doe ik iets fout...

Beide laptops hebben win7 erop.
Ik heb een Patchkabel UTP CAT5 kabel ertussen maar er gebeurt niks.
Ik wil het liefst via een kabel omdat ons internet niet volledig stabiel is en pakt hij hem vaak niet terwijl we een spel willen spelen.
Hoe kan ik het gewoon simpel met een Patchkabel UTP CAT5 kabel aansluiten?

Iemand raad?!

Groeten,
 
:welkom: bij de NCF

Voor een verbinding tussen 2 laptops moet je geen gewone CAT5 kabel hebben maar een cross-variant. Je doet kort gezegd eigenlijk aan bestandsoverdracht tussen 2 laptops.
 
Super bedankt voor je duidelijke antwoord!
Ben de hele avond al bezig om het uit te zoeken... hihihi.

Waar gebruik je normaal gesproken een CAT5 kabel voor dan? (Stom dat ze dat in de winkel niet hebben gezegt.. heb gevraagd om een netwerkkabel om 2 pc te verbinden met elkaar... hij zei dat ik een CAT5 kabel nodig had.... grrmmffff.....)

En bedankt voor je welkom.. hihihi
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een normale patch kabel is straight. De bedrading is dan in beide stekkers hetzelfde. Hou de stekkers maar naast elkaar, dan zie je het snel genoeg. Bij een cross kabel zijn enkele draden verwisseld, zodat verzonden data, in de ontvangende contacten aankomt.

Zie bijvoorbeeld: http://www.cablesplususa.com/rj45-utp-guide.php
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Webally, bedankt voor de link van deze website hwb ik ook nog wat opgestoken.
 
Hallo,
Super bedankt! Hier heb ik echt wat aan! Ga nu naar de winkel een andere kabel halen.
Groeten, Druppie
 
Vraag mij af of je beide PC's wel een statisch ip adres had gegeven, de meeste lan adapters zijn auto-sence.
 
Als je twee PC's verbindt met een cross-over kabel, en de adapters staan op DHCP, krijgen beide computers een APIPA-adres en zitten dan ook in hetzelfde netwerk en kunnen elkaar op die manier vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan