• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

netwerk werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.
De 2 bovenste items staan aangevinkt op automatisch.Het onderste item is niet aangevinkt.(keuze DNS-server en alternatieve server.) Handmatig is er niets ingevuld.

--- Update ---

Oke,Lange Pier ,wat doe ik er nu aan?
 
Ik moet zoiets als een radicale oplossing hebben. Ik kom met de allergrootste moeite op internet. Meestal wordt mijn site niet herkend.

Uw sites zijn op het moment niet werkzaam(momenteel dan)
.



















Ik moet iets radicaals hebben. Ik denk aan systeemherstel,want
meestal werken edge en chrome niet meer. Jouw sites doen het ook niet.(voor het moment)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedoel je dat de link van Lange Pier bij jou niet werkt?
Bij mij namelijk wel.
 
Ik heb een systeemherstel toegepast. Dat helpt wel. Voor Abraham. .De link zal wel helpen. Maar de site kon ik niet oproepen (nu wel ,denk ik omdat ik systeem herstel heb toegepast
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nu werkt de file van lange pier wel . Ik heb de internetkabel een 10 seconden van het modem gehaald. Het lijkt erop dat de computer weer werkt. Systeemherstel haalde toch niet uit. Ik ben nog even voorzichtig. Google-chrome moest ik weer installeren. Die deed het niet meer.

--- Update ---

Ik merk dat mijn speedsnelheid niet meer dan 0.5 is.Ondanks ik een standaard abonnement van minstens 10 heb bij Telfort. Computer werkt weer niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat start er allemaal zo mee op?
Kijk in gereedschap en opstarten in Ccleaner b.v. of via Msconfig in opstarten, er hoeven alleen de regels van de drivers en virusscanner te blijven staan, rest kun je wissen.
Vele progjes zetten daar opstartregels neer die helemaal niet nodig zijn maar gebruiken wel resources die de boel ophouden.

Met autoruns is dat ook na te kijken.
https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902.aspx

Net voor iemand een notebook schoongemaakt waar niet mee viel te werken, uitval wifi en nog meer ellende, stonden tientallen regels in waarmee progjes werden opgestart die vervolgens wilden updaten en contact voor andere dingen maakten.
 
Stop maar met zoeken, hier heb ik ook een zelfde Lenovo laptop en heb KPN als provider en heb exact het zelfde probleem.
Wifi kan hele dag goed werken zo om kwartier dat ik op mij laptop via de taakbalk wifi moet uitzetten en weer aanzetten, of de probleem oplosser erop moet los laten.

Ik zie niet zo snel in je verhaal welke provider je hebt, maar mocht je KPN of dochter ervan hebben dan is die combinatie met je lenovo laptop geen prettig huwelijk.

Eigen ervaring is mede dat het is gekomen bij de aniversary update .
Ik zelf heb er aan zitten te denken om de ac-3160 wifi kaart te vervangen voor een ander exemplaar

Ik heb hier lange tijd contact gehad met microsoft en die zijn tot conclusie gekomen dat probleem veroorzaakt wordt door KPN , aangezien wifi wel of niet werkt , zwart gezien.
 
pdexie,

Dat zou concreet betekenen dat wanneer je ergens anders bent met je laptop en je daar op wifi zit je geen problemen ondervind? Tenzij ze KPN hebben natuurlijk, is dat het geval? Dat vind ik best wel apart (natuurlijk geloof ik je) maar ik heb het nog nooit gehoord.

Iets om rekening mee te houden dan.
 
Alleen de lenovo heeft hier het probleem, maar die laptop heeft alleen de ac-3160 netwerkkaart.
Verschillende drivers geprobeerd en lange tijd contact met microsoft over probleem gehad.

Ergens eind vorig jaar is het probleem ontstaan, kan ook te maken hebben met de IPV6 van KPN, of combinatie ac-3160 KPN

--- Update ---

Probeer het volgende: ga via apparaatbeheer naar netwerkadapters en kies dan voor Intel dual band wireless AC-3160, (dubbel klik met muis), kies vervolgens voor energiebeheer en kijk of er een vinkje staat bij de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen zoja dan vinkje daar verwijderen.
 
Ik wil het best geloven.Lees dit bericht maar goed.Begrijpen doe ik het niet Ik heb wel contact met mijn provider (Telfort gezocht) Die liet weten dat ik het modem een volledige reset moet geven. Dat haalde niets uit. Weer contact : nu wordt mij een nieuw modem toegestuurd. Nu komt mijn dochter op bezoek, en stelt voor de labtop beneden te zetten.(haar zoon had dezelfde problemen als ik.(ook een Lenovo,beneden deed hij het slecht En wat gebeurt: de labtop doet het prima:speedsnelheid van 31,91 , wat ik nog nooit heb gehad.!!!!!!Ook in het verleden niet bij geen enkele provider.
Wat kan er aan de hand zijn? Mijn modem staat beneden. Dan zou het draadloze niet veel te betekenen hebben
Lange Pier deel ik nog mee dat ik wat bestanden heb verwijderd.

--- Update ---

Beste Rubensky. Ik had bij mijn dochter geen problemen. Waarschijnlijk speelde het lage internet toen nog niet.Ik vind het allemaal uiterst raar. Als zo'n ervaren computerman als U dat ook vind dan wil dat wel iets zeggen.
 
Ik vind het maar een raar verhaal.
@ Hans: wat geeft Aparaatbeheer aan bij jou, welke Intel WLAN-Kaart in jouw Lenovo zit.
Want ik denk dat de drivers geupdated dienen te worden.
 
Ik vind het maar een raar verhaal.
@ Hans: wat geeft Aparaatbeheer aan bij jou, welke Intel WLAN-Kaart in jouw Lenovo zit.
Want ik denk dat de drivers geupdated dienen te worden.

Hij heeft een AC-3160 wifi kaart van intel erin zitten, laatste driver hier te downloaden : https://downloadcenter.intel.com/do...ware-and-Drivers-for-Windows-10?product=83418

En het kan een raar verhaal zijn, maar ik heb exact het zelfde probleem en van alles geprobeerd.
Ik ben zelf van plan de ac3160 te vervangen voor een ac-3165
 
Ik heb van Telfort een nieuw modem gekregen. Beneden ,bij het modem maakt de speedsnelheid 25 Mbps. Wat minder dan bij het oude modem. Ik moet nog kijken wat hij op mijn vaste stek doet! Verdr heb ik nu last van de vliegtuigmodus. Ik krijg die vervelende optie niet weg. Is zommaar binnengeslopen.

--- Update ---

Ik kan jouw bedoelde kaart niet vinden!

--- Update ---

Boven is de speedtest weer minimaal. Net als met het oude modem. Ik kan het niet goed nagaan omdat edge en google
chrome nu weer slecht werken.
 
Bij post nr 7 kan je lezen dat een intel ac-3160 wifi kaart hebt, als je gaat googelen op de ac-3160 kaart kom je been batterij aan meldingen tegen met laptops die zo n wifi kaart hebben.
Je kan ook gewoon een goedkopen usb wifi adapter kopen en dan daar mee internetten, je probleem is dan verholpen.

Je kan ook nog via configuratie scherm gaan naar, netwerkcentrum klik bij verbindingen op op je wifi ga vervolgens naar eigenschappen en dan naar configureren
klik dan op tabje geavanceerd en kijk bij HT of de instelling op HT modus staat, als de instelling op VHT modus staat die dus op HT modus zetten.
 
Bedankt voor je raad, pdexie.Uit wat je vermeldt merk ik dat je wel wat weet van computers. Zo'n usb wifi adapter lijkt mij overigens wel wat. Ik heb geen zin steeds maar beneden te zitten(dicht bij het modem). Vanmorgen had ik een speedsnelheid van ruim 35 Mbps. (nu een nieuw modem van Telfort) Maar ik heb er op mijn slaapkamer geen succes mee.
 
Bedankt voor je raad, pdexie.Uit wat je vermeldt merk ik dat je wel wat weet van computers. Zo'n usb wifi adapter lijkt mij overigens wel wat. Ik heb geen zin steeds maar beneden te zitten(dicht bij het modem). Vanmorgen had ik een speedsnelheid van ruim 35 Mbps. (nu een nieuw modem van Telfort) Maar ik heb er op mijn slaapkamer geen succes mee.

Ervaring is in zo n 25 jaar opgebouwd en stap voor stap.

Heb je nog naar de instellingen van je wifi adapter gekeken?'

En welk modem heb je nu van telfort gekregen? Je had een V9 modem , heb je nu weer een V9 modem of een V10 modem?

Door jouw verhaal hier ben ik nog een keer bij mijn eigen lenovo laptop op onderzoek gegaan en heb dus zelf vorig beschreven instelling bij mij uitgevoerd en nu is mijn wifi veel stabieler
 
Ik kan de instellingen van de wifi-adapter niet opsporen.Heb je een hint? Mijn vorige modem was een zyxelmodem . Het huidige modem is een Experia Box V8.
 
Je kan ook nog via configuratie scherm gaan naar, netwerkcentrum klik bij verbindingen op op je wifi ga vervolgens naar eigenschappen en dan naar configureren
klik dan op tabje geavanceerd en kijk bij HT of de instelling op HT modus staat, als de instelling op VHT modus staat die dus op HT modus zetten.

Dat stond bij mijn vorige post, op die manier kan je het niet vinden?
Raar trouwens dat Telfort je een v8 modem heeft gegeven.
 
De eerste aanwijzing kon ik volgen. Maar dan kom aan het energie-arm of niet? Ik weet niet wat ik daarmee aanmoet. De tweede heb ik ook gevolgd , ik kom dan bij configureren , zoals jij beschrijft. En dan ?

Ik heb dat nieuwe modem zonder discussie gekregen. Is het verouderd omdat jij spreekt van type 9 en 10?

--- Update ---

Oke Abraham, hoe pak ik dat updaten aan? De kaart is: ac- 3160 wifi
Zo,n nieuwe computer, en dan al zo'n update. Heb je dat bijv. bij Acer ook?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan