• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Netwerkkaarten opslaan op ander locatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

гильберт

Nieuw lid
Lid geworden
16 jul 2020
Berichten
22
Waarderingsscore
1
Hello everybody,

Ik zit met een vraagje. Vermits ik mijn Windows 8.1 wil upgraden naar Windows home 10 heb ik bij menno schoone gelezen dat je best uw map met hardware drivers op een andere locatie in veiligheid brengt. Ik weet dat dit zeker nodig is als je een schone installatie doet, en dat je bij een upgrade dit niet moet doen, maar ik speel voor zeker. Maar ik weet niet of de stuurprogramma's van de netwerkkaarten afzonderlijk moeten worden opgeslagen of deze ook worden opgeslagen met de opdrachtregels:
MD C:\Drivers
DISM /online /export-driver /destination:C:\Drivers
Zie bijlage
Ik weet niet of de drivers voor de netwerkkaarten ook tussen de andere hardware drivers staan.
Kunt u dit zien op de bijlage? Dit werkt niet !!!
Het forum ondersteund geen extensies zoals jpg, jpeg,bmp dus als ik een screenshot maak lukt het niet om deze te plaatsen.
Dit is wel een serieuze hinderpaal om iets beter duidelijk te maken. Zowel foto's als screenshots kan ik niet plaatsen. De formaten mp4 staan niet op mijn laptop.
Grtz,
гильберт :confused:
 
Hallo,

Het lijkt mij niet nodig om dit extra op te slaan.
Je kunt eens kijken of van jou computer niet gewoon Windows 10 drivers te krijgen zijn.
Daarbij krijg je van Windows ook al drivers, dus heb je geen kopie nodig.
Want grote kans dat de Windows 10 drivers beter werken, dan die van Windows 8.1.

Een screenshot kun je met paint opslaan als jpeg en dan met imgdumper hier plaatsen.
 
Hier ook bezig.....
 
Altijd prettig dat mensen dat niet vermelden.
 
Tsja, en als die daar nou geen antwoorden kreeg....
(gilbert->гильберт)
 
Er zijn toch antwoorden gegeven, misschien niet de antwoorden die hij graag wil horen.
Daarbij komt het vaker voor dat mensen niet zeggen dat er meerdere topics lopen, waardoor er vaker dubbele antwoorden worden gegeven.
Kleine moeite om even een linkje te plaatsen.
 
Thanks . Je kunt eens kijken of van jou computer niet gewoon Windows 10 drivers te krijgen zijn.
Hoe doe je dat? De Windows drivers voor mijn netwerkkaarten gaan opzoeken op het internet . Maestro12 schrijft dat ik best de recentste stuurprogramma's voor mijn netwerkkaarten kan downloaden van de fabrikant.
Een screenshot kun je met paint opslaan als jpeg en dan met imgdumper hier plaatsen
Ja, je zegt zoiets! Blijkbaar ben je niet op de hoogte dat de online imgdumper niet meer werkt naar behoren. Ik kan me niet registreren en dus ook niet inloggen. En als ik de antwoorden lees van andere topicstarters begrijp ik waarom.

16 jun 2020

imgdumper.nl werkt al een paar dagen niet meer, heb ik gemerkt. Ik doe het nu anders. Nou nee, laat ik eerlijk zijn. Ik doe het al heel lang anders. Ik gebruik imgdumper niet meer om een afbeelding te plaatsen op een forum.
17 jun 2020


Ik heb al enkele weken problemen met imgdumper.
Ik denk een week of 3.


Dat is natuurlijk een erg rare foutmelding wanneer je gebruik probeert te maken van de knop Afbeelding invoegen. Je kiest een afbeelding uit met de extensie .jpg of .png. En dan krijg je de melding dat de bijlage de extensie .zip, .txt. .pdf enz. moet hebben.

IMGdumper doet zo te lezen ook niet meer wat het moet doen, en dan is het de vraag hoe lang postimage blijft werken.
Het geüploade bestand heeft geen toegestane extensie. De volgende extensies zijn toegestaan: .zip, .txt, .doc, .exe, .xls, .xlsx, .reg, .xml, .pps, .ppsx, .pdf, .xlsm, .m4v, .mov, .mp4, .mp4v, .mpeg, .mpg, .ogv, .webm . Ja terwijl de meeste computers en laptops de extensies jpeg,jpg, bmp, png enz. ondersteunen, is dit hier niet het geval. Ik vraag me wel af hoe de vragenstellers nog afbeeldingen kunnen uploaden?
Grtz,
гильберт
 
Laatst bewerkt:
Je hebt helemaal geen plaatjes nodig, alleen een weblink van Speccy als je graag wilt dat wij gaan zoeken, overigens ga ik je in deze hier niet helpen.
Op Helpmij.nl staat al een eerdere post van je met al meer antwoorden, beperk me tot die.
 
Ik heb al aan de hand van jou laptop gekeken en er zijn wel drivers van Windows 10 te vinden alleen zijn die alweer vrij oud. (2015)
 
Vriendelijk bedankt. Ja maestro12 heet gelijk. Ik word reeds geholpen op het forum helpmij.nl .Maar ik begrijp niet goed als Aarie25 schrijft: er zijn wel drivers van Windows 10 te vinden alleen zijn die alweer vrij oud.(2015) Ik krijg en link naar de fabrikant MSI om er de drivers te kunnen downloaden.
Zijn dat Windows 10 drivers? En zoals hier blijkt blijft MSI de oudere laptops niet voorzien van nieuwe versies. Moet ik dus naar de website van Microsoft om de Windows 10 drivers te kunnen downloaden? Met speccy een link toepassen lukt niet. Ik open speccy, klik op "save file" dan komt snapshot created, dan klik ik op "loadfile" en als ik mijn bestand selecteer in Afbeeldingen en open, dan krijg ik weer hetzefde foutbericht. Wat doe ik fout?
grtz,
гильберт :(
 
Je moet alleen op de site van MSI Windows 10 ingeven, dat had ik al gedaan en dan krijg je voor jou laptop alle Windows 10 drivers te zien. De reden dat ik aangeef dat de drivers al wel oud zijn, is omdat er elk jaar een nieuwe upgrade uitkomt en het vaak blijkt dat drivers ook aangepast moeten worden om goed met de nieuwste upgrade te werken.

Daarbij is ook al aangegeven dat het geen zin heeft om Windows 10 drivers ergens op te slaan.
Want mocht je in de toekomst problemen krijgen met jou laptop, dan kun je gewoon een herstel usb maken en vanaf daar Windows herstellen.
 
:sun:
Vriendelijk bedankt voor de duidelijk uitleg . Je hebt volkomen gelijk, maar de beschrijving van menno schoone heeft me in de war gebracht.
De topic mag worden gesloten.
grtz,
гильберт :)
 
Geen dank, ik zal er een slotje op gooien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan