• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Netwerkreferenties

Status
Niet open voor verdere reacties.

jetje

Vaak hier
Lid geworden
25 mrt 2010
Berichten
513
Waarderingsscore
8
Er is vandaag een update geweest van Windows 11 en nu moet ik een Netwerkreferentie met wachtwoord invoeren? Ik weet het wachtwoord niet omdat het nooit aan de orde is geweest? Eerder zag ik in mijn netwerk de naam van de pc staan nu staat er een nummer als ik ie aan klik krijg ik ook het aanmeldscherm van de Netwerkreferentie? Ik kan wel gewoon op de laptop als ik hem aanzet. Kan iemand mij helpen?
 
Welke update heb jij erop gezet?
Te vinden in de geschiedenis van de updates
(Instellingen-Windows update-geschiedenis van updates)

Je kunt altijd kijken of er fouten in jou Windows zit door het volgende te doen.
Let op de spatie tussen sfc en /

De scan gewoon laten lopen en niet onderbreken, ook al blijft hij lang hangen op een bepaalde %
Aan het eind kun je zien of er fouten zijn gevonden en herstelt.
- Open het start menu en typ cmd
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ daarna sfc /scannow en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met sfc /scannow

Worden er fouten gevonden doe dan een scan met de volgende regels 1 voor 1.
Herstart de computer na de laatste scan.

DISM /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /ScanHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
 
Als het om KB5022905 gaat dan zal ik die weer verwijderen.
Daar kunnen fouten in zitten en deze komt van zelf de tweede dinsdag van de maand mee.
 
Nee die is er niet opgezet. Maar ik ben geholpen als ik de vraag om een wachtwoord in te vullen niet hoef te doen
 
Wat is er niet opgezet, een wachtwoord?

Doe eens de sfc scan zoals hierboven beschreven.
 
KB5022905 is er niet opgezet. Als ik op mijn netwerk ga zie ik niet mijn naam van de pc niet meer maar nummers hoe kan ik dat weer veranderen? En mijn vraag als ik op de andere pc op mijn pc wil kijken moet ik de Netwerkreferentie invullen en die weet ik niet?
 
Jij heb dit probleem al eerder gehad, misschien heb jij iets aan de zelfde oplossing.
 
Ik kan nu weer in mijn naam pc zonder inlog maar nu staat er een pc met ip adres en daar moet ik de netwerkreferentie invullen? Maar dat is mijn pc hoe doe ik dat?
 
Ik snap niet wat jij bedoelt, kun je het duidelijker uit leggen? Want je kunt nu inloggen, maar toch werkt het niet goed
 
Bij mijn netwerk staat mijn pc met het ip adres als ik die aanklik vraagt hij om de netwerkreferentie?
 
Kijk eens of je hier iets mee kunt.

Het kan zijn dat op de lokale pc slechte referenties aanwezig zijn. Deze kun je beheren of verwijderen via Referentiebeheer (Credential Manager). Zoek hier op in Start > zoekbalk.

Je kunt ook het verzoek voor een referenties uitschakelen via het configuratie scherm:

Zoek op 'Referentiebeheer' of 'Aanmeldingsgegevensbeheer'.

Ga in het configuratiescherm dan naar 'Instellingen voor geavanceerd delen beheren' en vouw Alle netwerken eventueel uit als dat nog niet gedaan is. Zorg dat de optie Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen aan staat.

Met deze optie aan zou je verbinding moeten kunnen maken met andere pc's op hetzelfde netwerk zonder netwerkreferenties te hoeven invullen.
 
Anders deze video een bekijken, is helaas wel in het Engels.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan