• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Netwerkverbinding weg na verwijderen VPN

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na de 2 commando,s krijg ik: RTNETLINK answers: Operation not possible due to RF-kill
 
Antwoord op de commando,s is, "RTNETLINK answers: Operation not possible due to RF-kill"
Wat is RTNETLINK ? Is dat niet de server van de VPN ?
 
Heb nu met de installatie live-dvd Xubuntu erop gezet. Dan kan ik gewoon internetten. Het lijkt of er niets aan de hand is. Als ik dan probeer om xubuntu te installern over de oude heen krijg ik dit:
Taal
Toetsenbord
Bijgewerkte pakketten
Installatietype (hier kies ik "Iets anders"
Op het volgende blad geef ik aan welk systeem ik wil gebruiken, enz. Dan krijg ik "Er is geen basisbestandssysteem" (Ga naar schijfindelingsmenu)
Hier weet ik geen raad mee.
 
Je krijgt geen IP-adres op adapter "enp2s0". "lo" is het loopback adres, daar hoeven we verder niet naar te kijken.
Probeer eerst wat @Black Tiger zegt. Mocht je dan nog geen ip-adres krijgen probeer onderstaande.

Voer de 2 onderstaande commando's eens uit.

1. sudo dhclient -r (hiermee laten we het huidige ip-adres los)
2. sudo dhclient (hiermee vragen we een ip-adres aan bij de router)
Antwoord: RTLINK answers: File exists
 
Zojuist op een nieuwe partitie xubuntu opnieuw ge-installeerd. M,n HD is groot genoeg.
De "zieke" xubuntu ga ik dadelijk d.m.v.formatteren verwijderen.
Jammer, dat we er nooit achter zullen komen waar precies de VPN zich ingenesteld had.
Iedereen bedankt vooe de ondersteuning. Groet,
 
Er lopen 2 de zelfde topics, dus deze sluit ik alvast.
Ook lijkt het probleem verholpen door een nieuwe installatie, dus zet ik deze gelijk op opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan