• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Next level tech noob wil weten of onderdelen bij elkaar passen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sally Tessio

Junior lid
Lid geworden
5 jul 2018
Berichten
31
Waarderingsscore
1
Ciao,

Ik heb met behulp van de technische dienst van Azerty mijn winkelwagen bij deze webwinkel volgepropt met hardwareonderdelen om een computer te laten bouwen. De processor en het moederbord die mij zijn aangeraden heb ik echter vervangen voor twee andere onderdelen.
Ik wilde graag even nalopen op NCF of deze onderdelen op elkaar aansluiten en bij elkaar passen. Wellicht klinkt dit vreemd, dat weet ik niet, maar aan het einde van de dag ben ik simpelweg totaal niet onderlegd op dit vlak en wil ik een voor de hand liggende flater, zoals een sockel die dan weer ergens niet bij past, graag voorkomen. De technische knaap van Azerty is wegens ziekte afwezig en het duurt me allemaal wat te lang als ik moet wachten tot die ouwe reus weer opknapt. Kan iemand van NCF aan de hand van de volgende onderdelen laten weten of ik de bestelling af kan ronden en Azerty aan het werk kan zetten om deze nieuwe pc voor me te laten bouwen?

Eventuele suggesties met betrekking tot de onderdelen zijn altijd welkom. Voor het gebruik waarvoor de pc bedoeld is volstaan deze onderdelen overigens ruimschoots.

Samsung 980 1 TB - Solid state drive

CORSAIR RM Series RM750x (2018 Edition) - Voeding (intern)

Be quiet! Dark Rock 4 - Koeler voor processor

Corsair Vengeance LPX - Geheugen

be quiet! Pure Base 500 Black - Midtower

EVGA GeForce RTX 2060 SC - Grafische kaart

Intel Core i7-10700KF - Processor

MSI PRO B660M-A DDR4 - Moederbord

Vriendelijke groet,
Sally Tessio (die gast van The Godfather)
 
Waarom heb je de aangeraden onderdelen vervangen? En om welke onderdelen gaat het precies?
 
Waarom heb je de aangeraden onderdelen vervangen? En om welke onderdelen gaat het precies?

Ik had aangegeven waarvoor het gebruik van de pc bedoeld is en een maximaal budget van €1,500,- doorgegeven. Hierbij heb ik de aantekening gemaakt dat als ik voor het gewenste gebruik goedkoper uit kan komen dan mijn maximale budget dit ideaal zou zijn. De Azerty medewerker heeft zich aan dit laatste criterium niet helemaal gehouden. De CPU die ik hierboven heb gelinkt is bijvoorbeeld €130,- goedkoper dan de CPU die mij door de Azerty medewerker is aangeraden, terwijl deze processor al anderhalf keer zoveel vermogen heeft als ik nodig heb.

Ik ben uiteindelijk met alle onderdelen van de Azerty medewerker gegaan, behalve het moederbord en de CPU. Graag zou ik dus willen weten of deze twee onderdelen die ik zelf uit heb gezocht passen bij de rest van de onderdelen die door de Azerty medewerker zijn uitgezocht.

Vriendelijke groet,
Sally Tessio
 
Het moederbord heeft socket 1700 en de processor is socket 1200 dus, helaas passen die niet bij elkaar. Ik denk dat je dan qua moederbord naar de MSI B560M PRO-VDH of naar de iets duurdere Z-reeks zal moeten gaan.
 
Aanhakend op @artstudiog. Je moet inderdaad een LGA 1200 bord hebben.
Voor de makkelijkheid heb ik de juiste selectie voor geschikte moederborden alvast voor je gedaan.
Klik hier
 
De antwoorden zijn inmiddels hier geplaatst. Daar heb ik niets meer aan toe te voegen.
 
Bedankt allemaal.
Ik heb inderdaad een fout gemaakt en zal een ander moederbord uitzoeken.

Fijn weekend alvast!
 
Eventueel plaats je het nieuwe moederbord ook weer hier, dan controleren we het voor de zekerheid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan