• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Niet de aanbevolen volgorde

Status
Niet open voor verdere reacties.

truus22

Gewaardeerd
Lid geworden
11 okt 2005
Berichten
1.957
Waarderingsscore
1
Hallo Beste mensen,

Ik wilde een dualboot voor windows 10 installeren op een speciaal daarvoor gereserveerde Partitie op mijn Toshiba Satellite. Ik heb dat al een eerder gedaan en dat functioneerde destijds prima. Nu niet helaas, want tijdens de installatie kreeg ik de melding:
De partities die u voor installatie heeft geselecteerd hebben niet de aanbevolen volgorde. Ga naar de Microsoft Site en zoek naar meer info over het installeren op GPT schijven.
Dat laatste heb ik gedaan, maar ik werd er niet veel wijzer van. Ook heb ik Google afgestruind op zoek naar een oplossing. Helaas zonder succes. Ik hoop nu, dat er op dit forum iemand is, die weet wat er aan de hand is en mij een advies/instructie kan doorgeven om dit probleem te helpen oplossen. Ik ben bij voorbaat dankbaar voor iedere reactie die ik mag krijgen. Ik hoor het nog heel graag,

Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
Weert
 
Waarvan er wordt opgestart om te installeren is UEFI bootable?
Je dient via de Boot selector op te starten.
 
Hallo lange pier,

Ja zeker Lange Pier. Bedankt voor jouw reactie. De volgorde heb ik goed ingesteld en dat blijkt ook uit het feit, dat de installatie gewoon begint. Voor alle duidelijkheid; ik heb Windows vaker ge(her)-installeert en dat ging steeds goed. Dat vertel ik hier niet uit "wijsneuzerigheid", maar om het probleem waar ik nu tegenaan loop duidelijk te maken. 'Het probleem manifesteert zich tijdens de installatie en de installatie stokt ergens midden tijdens de installatie. Het heeft iets met "GPT schijven" te maken, maar het is mij niet duidelijk, wat dat is en wat ik er mee moet. Ik hoop hier op het forum daarover meer duidelijkheid te krijgen.

Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
Weert
 
een afbeelding van je schijfbeheer is aangewezen waar jij dan ook aangeeft op welke schijf partitie je deze dual boot wenst te hebben ...tevens vermeld je nergens welk besturingssysteem jij samen met de Windows 10 in dual boot wenst te hebben .
 
Hallo lange pier,

Ja zeker Lange Pier. Bedankt voor jouw reactie. De volgorde heb ik goed ingesteld en dat blijkt ook uit het feit, dat de installatie gewoon begint. Voor alle duidelijkheid; ik heb Windows vaker ge(her)-installeert en dat ging steeds goed. Dat vertel ik hier niet uit "wijsneuzerigheid", maar om het probleem waar ik nu tegenaan loop duidelijk te maken. 'Het probleem manifesteert zich tijdens de installatie en de installatie stokt ergens midden tijdens de installatie. Het heeft iets met "GPT schijven" te maken, maar het is mij niet duidelijk, wat dat is en wat ik er mee moet. Ik hoop hier op het forum daarover meer duidelijkheid te krijgen.

Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
Weert
De bootvolgorde in de uefi zegt niet zo veel of het bootmedium uefi geschikt is vandaar dat ik melde dat het via de de boot selector het beste kan, dan heb je de usb stick in 2 uitvoeringen in beeld, eentje zonder en eentje met uefi.

Kan natuurlijk ook zo zijn dat het andersom is, bootmedium is wel uefi maar de schijf is een mbr schijf.
Wat is het type van die Satallite?
 
Wat betreft de GPT indeling, ik meen eens ergens gelezen te hebben dat GPT niet met dual-boot kan maar ben hier niet zeker van. Misschien eens opzoeken.
 
En of een Uefi/GPT een dualboot aankan.
Want er is dan eerst een opstartende bootloader - bijv, Grub2 bij een dualboot met Windows en Linux Mint.
Grub2 zit dan als eerste in de opstartvolgorde bij boot in Uefi en dan volgt de Windows bootloader op de tweede plaats.
En op de derde plek staat dan de SSD/HD waarvan geboot wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan