• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuw moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvv

Noep
Lid geworden
22 feb 2015
Berichten
151
Waarderingsscore
3
Beste mensen,
Ik ben in het bezit van een Asus Tuf x299 Mark 2 moederbord. Die is defect zoals het er nu naar uitziet. Nu wil ik een nieuwe kopen waar de CPU in past.
De Mark 2 is niet meer te krijgen maar de Mark 1 wel. Daar zou ik voor kunnen gaan.
Of adviseren jullie mij een beter moederbord met dezelfde socket.
 
En hoe weet je dat het mobo de oorzaak is?
 
Er zit een nieuwe CPU in. Geheugen is het niet en de videokaart al helemaal niet want dat is een andere. De voeding ook niet want bij de leverancier hebben ze een eigen voeding gebruikt. Maar ik ben het zat die 2e hands troep. Je koopt altijd de ellende van een ander. Normaal koop ik nieuw maar ik dacht waarom niet. En nu zit ik met zooi.
 
Misschien heeft iemand een idee. Of doorgaan met een build zoals boven of iets beters. De gpu die wordt gebruikt is een Nvidia RTX 2070 Super
 
Die Mark 2 is inderdaad nergens (nooit) meer leverbaar, en jij zit ook al met een defecte. Ik zou er, zelfs al vind je er nog eentje, toch geen geld aan spanderen, want de fabrikant stopt niet voor niks met leveren.
Ook over de Mark 1 zou ik dan misschien gaan twijfelen. Ik zou lekker iets anders uitzoeken. Welke ? Dat weet ik niet.
 
Niet te veel geld, kan die het doen? wel levertijd.
Ben geen fan van MSI maar toch, wel leverbaar.

Asus borden zijn helaas vaak niet geweldig, menig zien sneuvelen terwijl Asrock van Asus is die veel minder probleem borden maakt.

Stand hier Asus 4, Arock 0 overleden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je internet mag geloven geven ze altijd hoog op over Asus.
Ik zit zo eens te denken als ik die cpu in dat nieuwe bord zet, kan ik dat bord slopen mocht de cpu weer stuk zijn. Is het niet verstandiger om maar meteen een Intel Core i9 10900X aan te schaffen om overal vanaf te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Beste Dvv,

2 topics over het zelfde probleem heeft geen zin.
Dus ik ga het andere topic sluiten.
 
Geloof zelfs dat de eerste CPU niet eens stuk was, zoals ik al zei, nooit een kapotte CPU meegemaakt, wel chipsets op Asus, Gigabyte en MSI borden.

Maar ja, als je de centen hebt....
 
Ja sluit die topic maar. Is inderdaad niet meer relevant. Sorry. Ik wil een nieuw setje samenstellen vandaar de topic hier.
Maar wat denk je? Is dat wat. Die Asrock met de i9 processor?
 
Misschien overkill voor een game pc.
 
Zekers, zit alleen een levertijd op die Asrock.
Je kunt natuurlijk ook een andere socket nemen, de 1200 is de meest gebruikte.
De rest is daarop te gebruiken, miss. nog een cpu koeler erbij als die voor de 2066 niet past.
 
Nou ik neem de gok wel. Die CPU die ik nu heb is een i7 7740X. Ik bestel dat AsRock bord en frommel de processor er in en kijk waar het schip strand.
 
1. Heb ik nog een vraagje. Iemand misschien edn idee wat een betere (sneller) processor is dan de i7 7740x?

2. Heb nog een vraagje. Kan dit samen?

-Asrock X299 Steel Legend Intel® X299 moederbord socket 2066
-Kingston DDR4 HyperX FURY 2x16GB 3200 en eventueel de -i7 7740X
 
Laatst bewerkt:
Die ondersteund alleen de Skylake en die i7 7740 is een Kabylake.

Deze kan wel.
Maar slecht verkrijgbaar.
Of deze alleen zie ik die nergens meer te koop.
Kijk zelf even of de cpu bij de cpu qvl staat als je een andere kiest.
Geheugen klok van de CPU is 2600 MT/s dus die 3200 wil makkelijk maar draait dan op 2600, merk je niets van.
 
I9 10900X is een Cascade Lake. Volgens google wordt deze ook ondersteund door de Steel Legend moederbord.
 
Tja, weet nu niet meer wat je wilt, dacht dat je met die 7740 verder ging en natuurlijk ondersteunen die nieuwere borden de nieuwe cpu's.

Games hebben meer profijt van een snelle videokaart dan van een snelle CPU, overigens.
 
Nee ik heb me bedacht ik ga toch voor zekerheid en iets nieuws. Die AsRock x299 steel legend die je eerder aangaf daar heb ik wel oortjes naar. Sterker nog, ik heb hem al besteld. Dus die i9 10900 lijkt mij wel wat. Want die wordt ondersteund.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan