• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe (2de handse) videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rachel98

Nieuw lid
Lid geworden
29 jul 2019
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Momenteel is mijn setup als volgt:
Moederbord: Asrock 970 extreme3
CPU: AMD FX-6300
GPU: Sapphire radeon HD 7850 OC (2GB)

Ik realiseer me dat dit best wel out-dated is (xenoverse 2 hapert soms, witcher 3 is een no-go), maar wil niet te veel uitgeven aan een nieuwe computer. Nu zie ik op marktplaats in de buurt 2 GPU's staan: Asr9 290x 4gb (110 euro) en Aorus radeon rx580 8gb (160 euro)

Is 1 van de 2 een goede tussen stap om mijn pc een boost te geven zodat ik wellicht de nieuwere spellen (the witcher 3, bioskock infinite, far cry 5, etc.) kan spelen? Uiteraard hoef ik niet nieuwste spellen te spelen en al vooral niet op ultra. Of zijn er compatibiliteits problemen met cpu/moederbord, of is deze kleine upgrade het niet waard?

Alvast bedankt!
 
CPU is ook een low budget geval, kijk eens met deze tool bij die games.

Verstandig is in mijn ogen om door te sparen voor een algehele upgrade.
2e hands grafische kaarten is sowieso not done, ze doen die dingen niet voor niets weg.
 
Bij alles, behalve xenoverse 2, geeft hij bij minimum aan dat GPU niet voldoende is en bij recommended voldoet de CPU ook steeds niet.

Probleem lijkt me dat CPU vervangen wat lastiger gaat vanwege oude socket? Is het dan het beste om compleet nieuwe PC in onderdelen te kopen?
 
Tja, moederbord, geheugen, CPU en grafische kaart kan voldoende zijn, een upgrade set met een grafische kaart kan ook.

Wordt wel een Windows 10 key aanschaffen als er nu een oem Windows op staat maar die heb je al voor weinig.
En indien de voeding voldoende is, wat is het merk en wattage wat er nu inzit?

En wat zou het budget kunnen zijn?
 
Mijn voeding is 550 watt (95% zeker), merk weet ik niet meer en komt ook niet terug in speccy. Bestelling van webshop is zo lang geleden dat die niet meer naar voren komt onder mijn account.

Upgrade kits heb ik verder 0 ervaring mee, is het verschil in prijs groot t.o.v. een nieuwe PC, of is het simpelweg dat je niet voor kast, voeding, etc betaald?

Windows is verder geen probleem, heb nog een serial code liggen van andere computer waar nu Linux op staat.

EDIT: Vergeten te vermelden, ik heb 8GB RAM single-Channel DDR3 @ 647MHz
 
Laatst bewerkt:
En wat zou het budget kunnen zijn?
Zonder dat wordt het alleen maar wat roepen.

Als de kast nog voldoet en het is een merk voeding die voldoet, zie je overgens alleen door de kast open te maken, scheelt dat uiteraard en DDR3 geheugen wordt op de huidige moederborden niet meer gebruikt, tis DDR4.
 
Bedankt voor je hulp!

Het heeft verder geen haast dus ik wacht nog wel een tijdje, deze post was vooral bedoelt om na te gaan of die videokaart nut zou hebben als tussenstap.
 
Kan maar dan wel nieuwe die de games aankan maar als de CPU dat niet doet schiet je er nu weinig mee op.
Vakantiegeld al op?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan