• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Nieuwe CPU, geen boot + 3x piep

Status
Niet open voor verdere reacties.

RubenS95

Nieuw lid
Lid geworden
5 jul 2018
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Hallo,

Voor mijn klus pc heb ik een nieuwe processor weten te bemachtigen.
Nadat ik de processor voor de oude processor heb vervangen wil ik de computer starten. Er komt stroom door, want de fans draaien de LED van de startknop brandt, maar hij boot niet (scherm blijft zwart). Daarnaast zijn er steeds 3 korte piepen, gevolgd door een pauze.

Ik heb al aardig lang gezocht naar het probleem, maar niets lijkt het op te lossen.
Wat ik heb geprobeerd:
- Bios update naar laatste versie (BEH6110H.86A)
- CMOS gewist
- Andere RAM erin

Wat ik ook probeer, niets helpt en ik krijg constant weer de piepjes en geen boot. Wanneer ik mijn oude processor erin zet, werkt alles weer wel.

Mijn hardware:
Moederbord: Intel DH61BE
CPU oud: i3-2120
CPU nieuw: i5-3470
RAM: 8GB DDR3
GPU: geen
Voeding: 500w

Ik ben echt ten einde raad.
Wie kan mij helpen?
 

Het geheugen waarmee ik de nieuwe CPU nu mee test heb ik werkend gehad met mijn oude CPU.
Dit betreft er niet 1 uit jouw 2e link.

Het gaat hierbij om de Samsung M378B5773DH0 DDR3 2GB 1333Ghz
Zoals ik ook al eerder aangaf heb ik ook andere RAM geprobeerd, maar dit geeft nog steeds hetzelfde probleem. Zelf denk ik aan een defect met iets dat het RAM leest in de CPU zelf, zou dit kunnen?
 
Hoe staan de instellingen in het BIOS voor de CPU ?
default of manually

Al eens naar de CPU zelf gezien of er soms geen pinnetje krom is ?
 
Het geheugen waarmee ik de nieuwe CPU nu mee test heb ik werkend gehad met mijn oude CPU.
Dit betreft er niet 1 uit jouw 2e link.

Het gaat hierbij om de Samsung M378B5773DH0 DDR3 2GB 1333Ghz
Zoals ik ook al eerder aangaf heb ik ook andere RAM geprobeerd, maar dit geeft nog steeds hetzelfde probleem. Zelf denk ik aan een defect met iets dat het RAM leest in de CPU zelf, zou dit kunnen?
Nooit meegemaakt dat een geheugencontroller in de CPU kapoet was, maar een andere verklaring heb ik ook niet, 3 korte beeps is een geheugenprobleem maar of dat geheugen niet erdoor wordt gepruimd kan natuurlijk altijd ondanks dat het wel met die andere CPU werkt.
 
Had precies hetzelfde probleem, ook met de upgrade van i3-2120 > i5-3470. 1 RAM slot bleek niet meer te werken. Kijk eens of er één of meerdere socket pin(s) verbogen is/zijn. Eerst werkte de oude CPU ook steeds weer maar later niet meer, toen een geheugen bankje verwijderd van het moederbord en toen wou hij ook booten met de i5-3470.
 
Laatst bewerkt:
Topic verplaatst van Algemeen naar Hardware problemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan