• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

nieuwe desktop pc + monitor voor grafisch vormgeven/illustratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvonne84

Junior lid
Lid geworden
21 nov 2012
Berichten
37
Waarderingsscore
10
Ik gebruik nu een laptop uit 2007 en ik kan er niet meer omheen om een nieuwe desktop pc en monitor aan te schaffen.

Mijn huidige laptop is traag, kan bepaalde programma's niet aan, het beeldscherm is te moeilijk te calibreren ivm de hoek waarin het beeldscherm op dat moment staat en is daarom niet goed geschikt voor grafisch werk.
Tenminste daar irriteer ik me persoonlijk aan, hoeft bij anderen niet perse zo te zijn.

Daarnaast wil ik graag iets aanschaffen dat zo lang mogelijk mee gaat.

Ik durf niet zo goed naar een pc winkel te gaan omdat ik bang ben dat de verkoper niet genoeg weet om de juiste componenten uit te kiezen voor grafisch werk, ook maken aansmeer verkoop praatjes mij erg ongemakkelijk.

Daarom is het erg fijn dat ik dit forum gevonden heb,
hopelijk kunnen jullie mij helpen.


Het systeem:

- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
2.000 euro (pc+monitor)

- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc?
muis en speakers.

- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken?
Beeldbewerking en illustratie in grafische programma's zoals photoshop, Gimp, painttool Sai en illustrator.
Verder wil ik hem ook gebruiken voor de opslag van grote bestanden, websurfen en om films en muziek mee af te spelen.

- Welke software/games ga je erop gebruiken?
grafische programma's zoals gimp, photoshop, painttool sai, illustrator. Programma's zoals adobe reader, VLC media player en andere programma's voor het afspelen van media.

- Ben je van plan te gaan overklokken?
nee

- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc ?
draadloos internet is een must, dat de pc vrij stil is en niet te snel te warm/heet word is ook leuk.

Randapparatuur:

- Heb je ook randapparatuur nodig?
Een hele goede monitor voor grafisch werk. Zo kleurecht mogelijk en het liefst zo weinig mogelijk reflectie.
Minimaal 22 inch, maximaal 26 inch.
Ik weet niet welke monitoren goed zijn voor grafisch werk.

- Heb je hiervoor ook een apart budget?
nee, ik wil het liefst voor mijn pc+monitor in totaal max 2.000 euro uitgeven.
Als dit te weinig is laat me het dan aub weten.

- Welke software heb je nodig?
Wat betreft het besturingssysteem weet ik niet zo goed wat ik moet kiezen.
Is het mogelijk om een goede snelle pc te kopen met windows7 en later (wanneer de kinderziektes uit windows8 zijn) naar windows8 te upgraden?
Hoeveel zou dat kosten?
Ik kan helaas niet nog een maand wachten ivm mijn laptop die zijn beste tijd gehad heeft.
De meeste dingen kan ik doen met free-ware, ik wacht liever met het uitkiezen van grafische programma's nadat ik een pc+monitor gekocht heb.

- Indien je je beeldscherm wilt hergebruiken, welke resolutie heeft dit?
nvt

De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)shop?
ja

-Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)shop wordt genstalleerd?
ja

- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)shop of heb je liever dat wij de goedkoopste uitzoeken?
Betrouwbaarheid is voor mij belangrijker dan prijs, stel je voor dat er iets kapot gaat dan wil ik graag weten bij wie en of ik hulp kan krijgen bij de leverancier.
Ik heb geen voorkeur voor een webshop, ik heb namelijk nog nooit iets computer gerelateerds besteld op internet.

Als ik iets vergeten ben, of wanneer er meer informatie nodig is laat mij aub weten.

Bij voorbaat dank.
 
Welkom yvonne84,

Je vraag: Upgraden naar W8 kan altijd en op dit moment is het maar drie tientjes
W7 gekocht voor 31 januari 2013 upgraden:http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows/buy

INFO: http://nl.wikipedia.org/wiki/Redundant_array_of_independent_disks
Veilig je bestanden op te slaan. Je heb meerdere dezelfde HDD`s nodig

Je samenstelling: http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/62225

De onderdelen:

Behuizing: Antec Performance One P280.
Strakke Fulltower kast met o.a.
Deurpanel
3 fans en fan controller
2x USB2, 2x USB3
5,25 inch, extern x 3
3,5 inch, intern x 6
2,5 inch, intern x 2
Koelprestaties zijn zeer goed met een high airflow en toch stil d.w.z. geluidsdempend materiaal (polycarbonaat).
review: http://nl.hardware.info/reviews/2423/antec-performance-one-p280-behuizing-review

Beeldscherm: Dell U2412M
Een e-IPS scherm met 1920x1200 resolutie, dus iets meer ruimte verticaal.
Uitstekende helderheid en zeer goede kijkhoek.
Hij is in hoogte verstelbaar, roteerbaar scherm, een gentegreerde USB-hub en aansluitingen voor VGA, DVI en DisplayPort.
Kleurechtheid met uitstekende waardes en de native kleurtemperatuur is vrijwel perfect.
Alles wat een HD videobewerkingsscherm moet voldoen.
meegeleverd: 1 x DVI-kabel 1 x VGA-kabel 1 x USB-kabel
Lees dit in deze vergelijking met deze prijswinnar:
http://nl.hardware.info/reviews/2501/ips--en-va-monitoren-review-beter-beeld-round-up

Processor: i7 3770 CPU socket 1155 3e (huidige) generatie Intel processoren.
De Ivy Bridge CPU is weer en stukje sneller en uitgebreider dan de vorige generatie.
-ondersteuning voor 4 x USB3
-pci-e controller, extra lanes voor sata, usb3, pci-e of andere controllers
-met Ivy Bridge CPU onboard GPU, 3 schermen ondersteuning.
-icm SSD, Intels Rapid Start
-Intel Smart Connect; een technologie die de PC om de paar minuten in zeer lage energieverbruiksmethode even verbinding laat maken met internet om bijvoorbeeld je e-mail of sociale netwerksites te synchroniseren.
-Automatische Turbo modus en Kickdown feature
Lees deze review voor uitleg hierover:
http://nl.hardware.info/reviews/2678/intel-core-i7-3770k--i5-3570k--i5-3550-ivy-bridge-review

Moederbord: ASRock Z77 Pro3.
Een zeer schappelijk ATX vormfactor moederbord dat toch heel compleet is. Hij bezit de laatste 7 serie chipset dat oa USB3, 1600 MHz ram en hoger ondersteunt tot 32Gb met goed presterende Realtek ALC892 onboard soundchip.
2 x SATA-600, 4 x SATA-300
1 x PCI Express 3.0 x16
1 x PCI Express 2.0 x1
2 x PCI
1 x PCI Express 2.0 x16
- 2 x Rear USB 3.0 ports
- 1 x Front USB 3.0 header (intern)

CPU koeling: Gelid Tranquillo Rev.2
Deze goede koeler is een van de beste prijs/prestatie koeler van dit moment. Hij zorgt dat je processor koel blijf bij gamen en zeer intensieve bewerkingen van je CPU. De processor heeft bijzondere features dat alleen met een aftermarket cooling kan bijhouden.
review:
http://nl.hardware.info/reviews/2360/zalman-cnps7x-led--gelid-tranquilo-rev2-cpu-koeler-review

Sapphire HD 7770OC GHz Edition1GB videokaart:
Voor beeldbewerking is deze ruim voldoende om zijn taken uit te voeren. Het is redelijk potent om wat te gamen en veel post processing, zoals decoders voor HD-video gecodeerd middels MPEG2, VC-1 of H.264 van de CPU over te nemen.
De aansluitingen zijn: DVI-D, HDMI en 2xDisplayport
Review:http://nl.hardware.info/reviews/2811/7-amd-radeon-hd-7750--7770-videokaarten-vergelijkingstest

Nexus Voeding Value 430 430W
Zeer stabiel met lage ripple-waardes, variabele fan afhankelijk van de temperatuur, 80 Plus Bronze gecertificeerd en toch heel stil.
http://nl.hardware.info/reviews/2215/12/21-330-450-watt-voedingen-review-nexus

Corsair 2x8Gb 1600 MHz ( PC3-12800 )ram.
De nieuwe standaard geheugen en ondersteunt door de CPU en moederbord.

SSD: Samsung 830 GB - solid state drive (SSD) 256 GB.
Hier plaats je je besturingssysteem en eventueel een paar games naar gelang de beschikbare ruimte.
Hier staat een uitleg wat een SSD is:http://nl.wikipedia.org/wiki/SSD
review van deze SSD:http://nl.hardware.info/reviews/2426/samsung-830-ssd-serie-review

Seagate Barracuda 7200.14 2 TB Sata3 7200 RPM schijf:
Zeer goed presterende HDD met een goede prijs.
Lees hier de review:http://nl.hardware.info/reviews/2972/seagate-barracuda-720014-2tb-harddisk-review

LG Blu-Ray Brander BD RE BH10LS38.AUAU10B 10x
http://nl.hardware.info/reviews/2242/10-optische-drives-vergelijkingstest

Draadloos internet:TP-Link PCI-E Adapter WLAN 450Mbit

Toetsenbord: K750 Wireless Solar Keyboard
Stijlvol draadloze toetsenbord op zonne-energie, waardoor je geen batterijen meer nodig hebt. Hij is maar 7.5mm dik.
inhoud:
Toetsenbord
Logitech Unifying-ontvanger
Draadloze extender
Schoonmaakdoekje

Besturingssysteem: Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 NL 1u 64bit OEM

Window 7 installatie is meegenomen in het mandje. Bij aflevering kan je dus gelijk beginnen.

Assemblage: 4Launch Hardware installatie systeem (assemblage) assembleert voor jou je systeem en test in de bios of alles in orde werkt, zoals het hoort en komt met 2 jaar garantie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
beste anson, hardstikke bedankt voor je snelle reactie.
helaas heb ik nog 2 vragen.

1:mijn oude laptop heeft 1.8 Ghz ram (=1800 mhz?)
waarom heeft deze nieuwe desktop dan minder? (1600mhz)? of overschat ik de waarde daarvan?

2;Aan een solar toetsenbord heb ik erg weinig, er komt niet genoeg zonlicht hier binnen en ik zit zo ie zo kluizenaar te spelen ivm de drukte van de binnenstad.
Wat is een goede vervanging? Toetsenbord hoeft niet wireless te zijn.

bij voorbaat dank.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Anson heeft een kleine typfout gemaakt het moet de i7-3770 zijn.
Maar voor de rest heeft Anson een heel goede samenstelling gemaakt waar ik me voledig in kan vinden.
 
Ik heb de bestelling geplaatst, en een simpel toetsenbord uitgekozen ipv een wireless.
Hartelijk dank voor alle moeite.
 
Bedankt Thiemo, ik heb gecorrigeerd.

1:mijn oude laptop heeft 1.8 Ghz ram (=1800 mhz?)
waarom heeft deze nieuwe desktop dan minder? (1600mhz)? of overschat ik de waarde daarvan?

2;Aan een solar toetsenbord heb ik erg weinig, er komt niet genoeg zonlicht hier binnen en ik zit zo ie zo kluizenaar te spelen ivm de drukte van de binnenstad.
Wat is een goede vervanging? Toetsenbord hoeft niet wireless te zijn.

1. De 1.8 GHz ram op je oude laptop is denk verkeerd of is dat de CPU core snelheid.

2. Hij werkt/laad ook op alternatieve zonlicht oftewel bureaulamp en gewoon plafondlamp.
Ik heb `m namelijk ook sinds een paar maanden met weinig licht en nog nooit zonder sap gezeten, maar dat is niet meer belangrijk.

Bedankt voor het vertrouwen en veel plezier alvast met je pc, maarruh...
:without:
 
Ik weet niet of het tegen de regels is om deze oude thread weer leven in te blazen.
We zijn nu 10 jaar verder, en al die tijd heeft mijn PC geen problemen gehad en is ook niet traag geworden. Dat is geweldig!!
Allemaal dankzij de hulp hier.

Ik heb daarna niets meer gepost over hoe blij ik met de PC was. Dat komt best wel ondankbaar over, mijn excuses.

Afgelopen zaterdag middag op 1 oktober ging de PC gewoon niet meer aan.
Ik heb thuis ook al aan trouble shooting gedaan.
Mijn eerste gedachte was reparatie maar mijn broer die wel iets van computers af weet raadde aan om wat meer geld uit te geven zodat hij weer 7 jaar mee kan.
Welke onderdelen mogen vervangen worden zodat hij weer 7-10 jaar mee kan en aan mijn wensen voldoet?
En welke onderdelen zouden jullie dan aanraden?

Wat ik belangrijk vind is dat hij opnieuw 7 tot 10 jaar mee gaat, dat ie snel genoeg is voor Gimp (beeld bewerking), en dat hij dezelfde hoeveelheid opslag heeft als ik nu gewend ben. Verder gebruik ik de pc om web te surfen, om online series en films te kijken. Ook heb ik weer graag dat de pc redelijk stil is en niet te heet word. Dat de winkel/shop betrouwbaar is vind ik ook belangrijk.

Mijn maximale budget voor onderdelen is 1200eu.

Mijn monitor, muis, boxen, blue ray brander/lezer, keyboard en behuizing hoeven van mij niet vervangen worden.

Mijn broer heeft aangeboden de nieuwe onderdelen in de behuizing te bouwen.
Ook heeft hij een lezer waarmee hij mijn bestanden van mijn oude pc over kan zetten.
Daar baal ik nu het meeste van, dat ik niet bij mijn bestanden kan en al een tijdje niet een back up gemaakt heb.

Ik had geupgrade naar Windows 10.
Weten jullie of ik opnieuw Windows moet kopen of dit overgezet kan worden?

Mijn excuses voor de tekst bewerking, ik zit nu op mobiel en dan gaat het allemaal een beetje moeilijker en minder netjes.

Bij voorbaat dank, al het advies is welkom.
 
Vergeef het mij dat ik niet alle berichten heb teruggelezen, het waren er mij teveel en te lang.

Als jij nu een machine hebt die een jaar of tien oud is dan luidt mijn advies : geen cent meer aan uitgeven qua updaten, zeker ook omdat Windows 10 aan zijn laatste 2 jaren bezig is.

Simpel advies : schaf een nieuwe aan.
 
Vergeef het mij dat ik niet alle berichten heb teruggelezen, het waren er mij teveel en te lang.

Als jij nu een machine hebt die een jaar of tien oud is dan luidt mijn advies : geen cent meer aan uitgeven qua updaten, zeker ook omdat Windows 10 aan zijn laatste 2 jaren bezig is.

Simpel advies : schaf een nieuwe aan.
Welke onderdelen zou je dan aanraden of raad je juist een standaard PC aan ipv een samen gestelde?
Ik weet niet of ik nu de juiste termen gebruik, ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Deze die ik nu heb is samen gesteld.

Bij voorbaat dank.
 
Dat hangt helemaal af van je wensen / eisen.
Er zijn kant en klare machines die mogelijk helemaal aan je wensen / eisen voldoen, maar het zou ook heel goed kunnen dat je veel beter af bent met een zelf samengestelde machine omdat je bepaalde onderdelen belangrijker vindt dan andere.
Ik denk dat je met een budget van € 1200,-- heel erg goed terecht kunt bij diverse (web)winkels. Dit geldt dan voor kant-en-klare machines, alsmede voor zelf samen te stellen machines.

V.w.b. het upgraden van een machine uit 2007 tot 2012 / 2013 is de missie kansloos want er zullen om een beetje mee te kunnen voor de komende 5 tot 10 jaar iig de volgende onderdelen vervangen moeten worden :
- moederbord,
- processor
- geheugen
- videokaart

en deze onderdelen vormen wellicht al voor 90% de computer.

en daarnaast zal vermoedelijk ook een nieuwe voeding nodig zijn. Tel daarbij op dat jouw huidige monitor vermoedelijk een zodanig 'oude' / achterhaalde aansluiting heeft (VGA / DVI), dat je van een nieuw moederbord in combinatie met je oude monitor ook niet direct 'vrolijk' zal worden.

Als ik je startbericht een beetje interpreteer dan heb je iig een redelijk moderne processor, een redelijke videokaart en een GIG of 16 werkgeheugen nodig.
 
Zelf ben ik bezig aan mijn 2e zelf samengestelde laptop.

Deze is afkomstig van het Nederlandse bedrijf BTO. Je zou eens een keer een belletje eraan kunnen wagen, je wensen / eisen ventileren en horen wat zat zij je kunnen aanbieden. BTO is niet de goedkoopste (web)winkel en je hoeft bij hen niet te verwachten dat je een dozen-schuif-apparaat in de kwaliteit van Acer aan zal treffen.

Klik op het in blauw weergegeven BTO hieronder, 'slechter' zal je er niet van worden van een belletje naar het bedrijf. Mocht je in de nabijheid van Nieuwegein (Utrecht) wonen dan is het helemaal appeltje-eitje. Zo heb ik in mijn huidige, alweer 6 jaar oud zijnde laptop een maand of wat geleden een defect toetsenbord gehad. 'S-ochtends om 09.00 uur BTO gebeld, 's-middags om 14.00 uur kon ik terecht en om 15.00 uur wandelde ik met een gerepareerde laptop (lees : voorzien van een nieuw toetsenbord) maar wel €90,-- armer, het bedrijf weer uit.
Dat soort service moet je eens proberen om bij ACER, Dell, Asus, HP, Lenovo, MSI etc. etc. te krijgen, dat kun je vergeten. Je bent dan enkele weken onderweg.

BTO
 
Laatst bewerkt:
Zelf ben ik bezig aan mijn 2e zelf samengestelde laptop.

Deze is afkomstig van het Nederlandse bedrijf BTO. Je zou eens een keer een belletje eraan kunnen wagen, je wensen / eisen ventileren en horen wat zat zij je kunnen aanbieden. BTO is niet de goedkoopste (web)winkel en je hoeft bij hen niet te verwachten dat je een dozen-schuif-apparaat in de kwaliteit van Acer aan zal treffen.

Klik op het in blauw weergegeven BTO hieronder, 'slechter' zal je er niet van worden van een belletje naar het bedrijf. Mocht je in de nabijheid van Nieuwegein (Utrecht) wonen dan is het helemaal appeltje-eitje. Zo heb ik in mijn huidige, alweer 6 jaar oud zijnde laptop een maand of wat geleden een defect toetsenbord gehad. 'S-ochtends om 09.00 uur BTO gebeld, 's-middags om 14.00 uur kon ik terecht en om 15.00 uur wandelde ik met een gerepareerde laptop (lees : voorzien van een nieuw toetsenbord) maar wel €90,-- armer, het bedrijf weer uit.
Dat soort service moet je eens proberen om bij ACER, Dell, Asus, HP, Lenovo, MSI etc. etc. te krijgen, dat kun je vergeten. Je bent dan enkele weken onderweg.

BTO
Ik waardeer je reacties enorm.
Ik weet namelijk bijna niets van computers af, ik wist niet dat mijn monitor aansluiting mogelijk voor (kwaliteits) problemen kon zorgen.

Ik denk dat ik beter een nieuwe thread kan maken en vragen " ik ben toe aan een nieuwe pc, ik heb (insert wensen hier), ik heb nog (lijst van onderdelen en apparatuur in bezit) wat zou ik daarvan kunnen hergebruiken om kosten te besparen zonder dat het voor problemen zorgt? En als de consensus is dat er niets hergebruikt kan worden, wat voor lijst aan onderdelen raden jullie dan aan?"


Ik waardeer ook je verwijzing naar BTO.
Mijn broer vertelde me donderdag dat een vriend van hem bij een computer reparatie bedrijf gewerkt had en aangespoord werd om klanten op te lichten. Als de werknemers dat deden dan kregen ze een bonus elke week.
Daarom vraag ik liever hier om suggesties voor welke winkels/bedrijven jullie betrouwbaar vinden dan aan mijn vriendinnen die net zo weinig van computers weten als ik.
 
Daarom houd ik een beetje vast aan mijn advies. Bel BTO, vertel je wensen en laat ze je een mailtje / offerte sturen.
Ga vervolgens naar een lokale pc boer, vertel hem exact hetzelfde, vraag hem om het e.e.a. op papier te zetten (offerte) en laar ons hier weten wat BTO je adviseerde en wat de lokale pc boer je adviseerde.
Met de kennis hier aanwezig op het forum weet je dan binnen no time wie je een financieel oortje aan wil naaien en wie het juiste aan je adviseert.

Als je dan ook nog dezelfde eisen als die je aan voornoemde 2 bedrijven voorlegt, hier post, dan krijg je ook van de hier meelezenden een advies.

Leuker kunnen we het denk ik niet maken.............
 
Om jouw huidige machine even te vergelijken met een auto :

stel je hebt een Volkswagen kever uit 2000 (waren die er toen nog?) en je vraagt op een autoforum : "Wat kan ik doen om de auto wat meer power te geven, te laten voldoen aan de huidige milieu en veiligheidseisen"? Ik vermoed dat je hetzelfde antwoord krijgt als wat ik hierboven ergens gaf :

geen geld meer aan uitgeven, een nieuwe auto of een goede jonge 2e handse kopen.
 
Daarom houd ik een beetje vast aan mijn advies. Bel BTO, vertel je wensen en laat ze je een mailtje / offerte sturen.
Ga vervolgens naar een lokale pc boer, vertel hem exact hetzelfde, vraag hem om het e.e.a. op papier te zetten (offerte) en laar ons hier weten wat BTO je adviseerde en wat de lokale pc boer je adviseerde.
Met de kennis hier aanwezig op het forum weet je dan binnen no time wie je een financieel oortje aan wil naaien en wie het juiste aan je adviseert.

Als je dan ook nog dezelfde eisen als die je aan voornoemde 2 bedrijven voorlegt, hier post, dan krijg je ook van de hier meelezenden een advies.

Leuker kunnen we het denk ik niet maken.............
Dat vind ik een goed idee.
Dan ga ik een text opstellen van mijn wensen voor een totaal nieuwe pc, en geef die zowel aan BTO door als aan een (of meerdere) lokale PC zaken, dan laat ik hun een offerte opstellen en dan zal ik die hier laten zien om te vragen wat jullie er van vinden.
 
Ik heb dankzij dit forum een aantal maanden gelden een pc laten samen stellen, dat heb ik uiteindelijk bij ALTERNATE - dé online computer en elektronica specialist! gedaan. Je kunt zelf de onderdelen erin zetten, en er worden meldingen gegeven als het niet klopt, maar het is wel fijn om eerst wat advies over componentnen te krijgen.

Is van je oude pc, niet de CMOS batterij leeg, waardoor hij niet meer opstart? Dan zou na 10 jaar makkelijk kunnen. Daar kun je zo vaak nog wel bij komen als je de kost los haalt.
 
@yvonne84 : het verbaast mij trouwens dat er nog niet een moderator als een bok op jouw haverkist-topic is gesprongen, e.e.a. in de context van verstreken tijd sinds je bericht van bijna 10 jaar geleden :)

Ik heb overigens nooit begrepen waarom forums daar zo moelijk over doen (reageren op of in oude topics) Who cares?
 
Ik heb dankzij dit forum een aantal maanden gelden een pc laten samen stellen, dat heb ik uiteindelijk bij ALTERNATE - dé online computer en elektronica specialist! gedaan. Je kunt zelf de onderdelen erin zetten, en er worden meldingen gegeven als het niet klopt, maar het is wel fijn om eerst wat advies over componentnen te krijgen.

Is van je oude pc, niet de CMOS batterij leeg, waardoor hij niet meer opstart? Dan zou na 10 jaar makkelijk kunnen. Daar kun je zo vaak nog wel bij komen als je de kost los haalt.
Dankjewel voor de winkel link.

Het zou goed kunnen dat de CMOS batterij eindelijk leeg is, ik heb daar geen verstand van. Ik zal eens op YouTube kijken hoe dat in elkaar zit. Ik zou het fijn vinden als ik teminste nog een keer mijn pc binnen kan om mijn belangrijkste bestanden op mijn externe HD te zetten voor ik een nieuwe pc koop.
Ook typen op mobiel word ik niet goed van 😅
 
@yvonne84 : het verbaast mij trouwens dat er nog niet een moderator als een bok op jouw haverkist-topic is gesprongen, e.e.a. in de context van verstreken tijd sinds je bericht van bijna 10 jaar geleden :)

Ik heb overigens nooit begrepen waarom forums daar zo moelijk over doen (reageren op of in oude topics) Who cares?
Ja inderdaad, lol. Ieder forum heeft zo zijn eigen forum regels en cultuur.
Sommige doen moeilijk als je in een oud topic/thread een nieuwe reactie zet, anderen hebben daar helemaal geen probleem mee.

Ik heb deze thread gebruikt omdat alle onderdelen van mijn pc er al in stonden.
En misschien vind het forum het ook wel leuk om te zien dat hun advies zo goed is dat ik met plezier 10 jaar gebruik gemaakt heb van de pc zonder kuren.
 
Je hebt als ik het goed gezien heb dit moederbord ASRock > Z77 Pro3

Dan zit de batterij wat ik bij het rode het aangegeven.


Hieronder de afbeelding waar je de batterij op jouw oude moederbord terugvind.


In theorie zou het ook de ssd kunnen zijn, die het begeven heeft, maar een nieuw batterijtje (vaak cr2032) kost je de kop niet.
Als het niet lukt, zou je de oude schijf(ven) eventueel tijdelijk in de nieuwe pc kunnen hangen (mits er ruimte voor is). Of een apparaatje kopen zodat je hem op een nieuwe pc kunt uitlezen via USB.
Dat ziet er zo uit, Professionele SATA naar USB 3.0 kabel Adapter 2.5 inch SSD/HDD harde schijf uitbreiden... | bol.com

of via alternate

Deze is van extra voeding voorzien voor de traditionele 3.5 HDD schijven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan