• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

nieuwe desktop pc + monitor voor grafisch vormgeven/illustratie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt als ik het goed gezien heb dit moederbord ASRock > Z77 Pro3

Dan zit de batterij wat ik bij het rode het aangegeven.


Hieronder de afbeelding waar je de batterij op jouw oude moederbord terugvind.


In theorie zou het ook de ssd kunnen zijn, die het begeven heeft, maar een nieuw batterijtje (vaak cr2032) kost je de kop niet.
Als het niet lukt, zou je de oude schijf(ven) eventueel tijdelijk in de nieuwe pc kunnen hangen (mits er ruimte voor is). Of een apparaatje kopen zodat je hem op een nieuwe pc kunt uitlezen via USB.
Dat ziet er zo uit, Professionele SATA naar USB 3.0 kabel Adapter 2.5 inch SSD/HDD harde schijf uitbreiden... | bol.com

of via alternate

Deze is van extra voeding voorzien voor de traditionele 3.5 HDD schijven.
Dankjewel voor het meedenken.
Mijn broer zegt dat hij zo'n ding heeft waar hij mijn oude schijven mee kan lezen en informatie kan overzetten.

Ik ga naar mijn moederbord kijken of ik daar verder mee kom. Nogmaals dankjewel
 
Hoi,
ik ga wel met het vermoeden van Roxmarie mee. Een cmos batterijtje dat jaren en jaren dienst heeft gedaan gáát een keer opraken en als je voor een paar dubbeltjes tot een enkele euro weer online kunt zijn, dan zou dat mooi zijn.

Belangrijk is misschien ook wel de volgende vraag : kon / kan jij op je goed werkende machine nog goed 'uit de voeten' met alles wat je wil doen? Als het antwoord daarop "Ja" zou luiden, dan is de software dus kennelijk 'laag' systeembelastend en dat betekent weer dat je voor een eventueel nieuw aan te schaffen machine helemaal niet heel erg veel geld uit hoeft te gaan geven want als de hardware uit 2012 (kennelijk) nog toereikend is, dan ben je echt heel goedkoop uit voor een nieuwe want daarin hoeft dan niet de allernieuwste / allerbeste / allersnelste hardware te zitten.
 
Hoi,
ik ga wel met het vermoeden van Roxmarie mee. Een cmos batterijtje dat jaren en jaren dienst heeft gedaan gáát een keer opraken en als je voor een paar dubbeltjes tot een enkele euro weer online kunt zijn, dan zou dat mooi zijn.

Belangrijk is misschien ook wel de volkgende vraag : kon / kan jij op je goed werkende machine nog goed 'uit de voeten' met alles wat je wil doen? Als het antwoord daarop "Ja" zou luiden, dan is de software dus kennelijk 'laag' systeembelastend en dat betekent weer dat je voor een eventueel nieuw aan te schaffen machine helemaal niet heel erg veel geld uit hoeft te gaan geven want als de hardware uit2012 nog toereikend is, dan ben je echt heel goedkoop uit voor een nieuwe.
Ik heb dus vannacht het batterijtje vervangen en de PC deed het op eens wel. Maar toen kwam er een heel ander probleem. Zie hier; Pc wilde alleen maar opstarten als ik windows 7 opnieuw installeerde. Windows 10 staat nog op mijn pc maar draait niet. Hoe zet ik hem weer aan?

Wat betreft je opmerking over de hardware. Ik merkte wel dat hij langzamer geworden was, en heel af en toe een beeldscherm glitch van een fractie van een seconde maar niets wat mijn werk in de weg zat. Ik ben dan ook zo'n zuinig type dat gewoon door wil gaan tot ik er echt niet meer mee uit de voeten kan. Ik heb hem ook best goed onderhouden door hem niet dicht te laten slibben met ongebruikte programmas. Misschien heb ik het trager worden ook niet zo gemerkt en is het erger dan ik besef.

Dus Gimp draaien kon nog zonder dat hij moest laden na elke actie in het programma, en ook nog online series en films kijken, websurfen, een giga hoeveelheid foto's overzetten vanuit mijn telefoon, tekst bewerken. Ik gebruik mijn PC voor weinig anders. Ik game niet.
Zou ik voor veel minder dan 1200eu weer 7 a 10 jaar uit de voeten kunnen zonder dat de pc langzaam word? Want zo ja, dan hoor ik dat graag natuurlijk :)

Als ik het goed begrijp waren de onderdelen die ik heb in 2012 wel erg goed (voor de standaarden van die tijd), en is hij daarom zo lang mee gegaan.
Tenminste, ik vind 1567eu best een groot bedrag voor een pc incl monitor. Maar ik ben ook geen gamer en ik ben ook geen persoon die videos voor youtube bewerkt of zo.
Ik heb dus geen referentie voor wat een juist bedrag zou zijn voor mijn wensen. Ik ga wel die offerte aanvragen nog, ookal krijg ik deze PC weer aan de draai zoals ik het wil.
 
Het is ook mega duur een nieuwe pc, de pc die ik in 2010 bij 4launch via hier heb aangeschaft staat ook nog bij iemand te draaien, wel met een nieuwe ssd en hd.
Dus het kan wel.

Maar het wordt dan wat trager, en lawaaieriger.

Succes met het nemen van een besluit.
Bij de firma die @quandor noemt heb ik ook geïnformeerd maar die was nog duurder, wel goede service.

Je kon zo aangeven dit wil ik ermee kunnen, dit kan bij alternate ook. En als je broer hem kan bouwen scheelt dat ook weer geld, en fijn dat hij een uitlees apparaat voor de harde schijf heeft.
 
Laatst bewerkt:
Het is ook mega duur een nieuwe pc, de pc die ik in 2010 bij 4launch via hier heb aangeschaft staat ook nog bij iemand te draaien, wel met een nieuwe ssd en hd.
Dus het kan wel.

Maar het wordt dan wat trager, en lawaaieriger.

Succes met het nemen van een besluit.
Bij de firma die @quandor noemt heb ik ook geïnformeerd maar die was nog duurder, wel goede service.

Je kon zo aangeven dit wil ik ermee kunnen, dit kan bij alternate ook. En als je broer hem kan bouwen scheelt dat ook weer geld, en fijn dat hij een uitlees apparaat voor de harde schijf heeft.
Dankjewel, ik waardeer het.
 
Dus Gimp draaien kon nog zonder dat hij moest laden na elke actie in het programma, en ook nog online series en films kijken, websurfen, een giga hoeveelheid foto's overzetten vanuit mijn telefoon, tekst bewerken. Ik gebruik mijn PC voor weinig anders. Ik game niet.
Dan zou je kunnen overwegen om van Windows naar Linux over te stappen (en mogelijk jouw huidige pc weer draaiend te krijgen). Let hierbij wel op dat Linux anders werkt dan zoals je met Windows gewend ben. Even een .exe bestand installeren is er dan niet meer bij. Aan de andere kant heeft o.a. Ubuntu weer wel een hoop app's in de Ubuntu Software staan, gratis te installeren. En Gimp werkt uitstekend in Linux. Uitproberen kan via een live usb, zodat je het zonder wijzigingen op jouw pc uit kan proberen. Op die manier zie je snel genoeg of het iets voor jou is.
 
Dan zou je kunnen overwegen om van Windows naar Linux over te stappen (en mogelijk jouw huidige pc weer draaiend te krijgen). Let hierbij wel op dat Linux anders werkt dan zoals je met Windows gewend ben. Even een .exe bestand installeren is er dan niet meer bij. Aan de andere kant heeft o.a. Ubuntu weer wel een hoop app's in de Ubuntu Software staan, gratis te installeren. En Gimp werkt uitstekend in Linux. Uitproberen kan via een live usb, zodat je het zonder wijzigingen op jouw pc uit kan proberen. Op die manier zie je snel genoeg of het iets voor jou is.
Ik schrijf het in ieder geval op, ik weet niet of get iets voor mij is.
 
Ik was van vrijdag ochtend tot vanmiddag opgebleven, het is nog niet helemaal opgelost. Komende week komt er iemand naar kijken gratis, dat is dan gewoon een vrienden dienst.
Als het opgelost is laat ik het weten.

Ik heb mijn back up dus is het glas half vol voor mij.
 
Ik weet niet of het tegen de regels is om deze oude thread weer leven in te blazen.
Als topicstarter is het zeker geen probleem om na een lange tijd nieuwe berichten te plaatsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan