• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies nieuwe desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.
De onderdelen die Lenovo gebruikt zijn identiek aan degene die Acer op HP gebruiken. Dat is geen mening maar een feit.
Mag ik dan de conclusie trekken dat je mogelijk ietwat te voortvarend was met de geponeerde stelling? O.a. kwaliteit van de behuizing en het moederbord maken wezenlijk een belangrijk deel uit van de kwaliteit van een machine, toch?
 
Trek maar de conclusie dat jij het verkeerd begreep.
Post 15 vs. 20 zegt nl. met andere bewoording precies hetzelfde. Blijkbaar geeft het aan jou nieuwsgierigheid nu wel meer duidelijkheid, ook zonder links.
 
Nee, niet echt. Aangezien jij redelijk stellig beweert dat de betreffende fabrikanten dezelfde onderdelen gebruiken, hetgeen op een processor, video(chip)kaart en geheugen na, dus naar alle waarschijnlijkheid niet correct is, ténzij je ons ergens kunt laten lezen dat die fabrikanten allemaal gebruik maken van bijv. dezelfde mobofabrikant én dat de moederborden identiek zijn. Daarnaast zal het ook nog zo zijn dat de diverse mobo-fabrikanten binnen 1 range verschillen in kwaliteit leveren, hetgeen mogelijk uiteindelijk ook de retailprijs voor consumenten bepaalt.
Daaruit trek ik de conclusie dat jouw opmerking over het identiek zijn van onderdelen in de machines niet correct is.
Waarom denk jij / beweer jij dat ik het verkeerd begreep?
 
Ik begrijp hoe jij het interpreteerde, maar dát is dus niet correct. Goed van je, dat je om meer uitleg vroeg als het niet duidelijk was. :)
 
Oké, helder, maar misschien dat je simpelweg een linkje (of meerdere) kunt geven waaruit blijkt dat die fabrikanten allemaal dezelfde mobofabrikant etc. etc. hebben?
 
uiteindelijk is het een HP Pav. 590-pOxx geworden..
Alles werkt goed maar ik zit nog met één vraagje. Ik ben niet alleen veranderd van computer maar ook van woning. In mijn vorige woning en met vorige PC had ik een D-Link nodig. Hier draait alles vlot zonder D-Link. Kan ik het ding dus volledig weglaten?
 
Als je met je huidige modem / router een goede verbinding hebt én je zou bij wijze van testje even een speedtest doen (bij Ziggo bijvoorbeeld : https://www.ziggo.nl/speedtest/ ) én uit dat testje blijkt dat je qua down- en upload snelheden haalt die het abonnement belooft, dan lekker weglaten. Haal je de beloofde snelheden niet (bijv. maar de helft of nog minder) dan zou een testje met D-link ertussen wel eens de moeite waard kunnen zijn.
 
Bedankt voor de tip Ik heb de test draadloos gedaan omdat ik de PC draadloos gebruik De uitkomst is : download 40.8 upload 4.8 Ik heb geen idee of dit goed of slecht is. Ik heb het goedkoopste internet-abonnement omdat ik niet aan gamen doe.
 
Bij welke provider? (En heb je alles in 1, ma.w. TV, internet en (vaste) telefonie?)

Daarop vooruitlopend : mocht je abonnement 50 als download hebben, dan zit je met die 40 helemaal niet verkeerd. Niks meer aan doen dus.

Als jij mij echter antwoord geeft op de vragen in regel 1 van dit bericht, dan kijk ik even bij die provider op hun website wat de snelheden zijn die bij jouw abonnement horen.
 
Ik zit bij telenet en alleen voor internet, ik heb geen TV abonnement en mijn GSM is bij Base. Ik heb geen vaste telefonie.
 
Bedankt voor de tip Ik heb de test draadloos gedaan omdat ik de PC draadloos gebruik De uitkomst is : download 40.8 upload 4.8 Ik heb geen idee of dit goed of slecht is. Ik heb het goedkoopste internet-abonnement omdat ik niet aan gamen doe.
Als jij het goedkoopste abonnement hebt (€ 27,80 per maand) dan 'kloppen' de snelheden. Het abonnement 'belooft' 50 down en 5 up. Je hebt dus bijna datgene wat beloofd wordt. Niks meer aan doen dus.
 
Hartelijk bedankt voor de raad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan