• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe Game laptop, budget rond 1200 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

reMARKable

Nieuw lid
Lid geworden
25 sep 2021
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Ik heb een aantal topics van anderen bekeken over gaming laptops, echter zijn het allemaal topics van mensen met een groter budget dan ik. Ik ben niet van het tweedehands aanschaffen van laptops, dus dat is voor mij geen optie.

Wat ga je met je laptop doen?

De laptop is bedoeld voor gamen. Op dit moment wil ik graag Diablo 2 kunnen spelen (oude laptop van 6 jaar oud trekt het niet) maar in de toekomst wil ik bijvoorbeeld ook Diablo 4 kunnen spelen. Het is niet een must voor mij dat ik Diablo 4 op de allerhoogste settings kan draaien (mag uiteraard wel) maar het spel moet wel soepel gespeeld kunnen worden.

De verwachte requirments voor diablo 4 zijn:

Diablo 4 Predicted Recommended System Requirements
CPU: Intel Core i5-9500 3.0GHz / AMD Ryzen 5 2500X 3.6GHz
RAM: 16 GB
HDD: 60 GB of storage space
GPU: NVIDIA GeForce GTX 1070 / AMD Radeon RX Vega 56 8GB or
OS: 64-bit Windows 7, Windows 8, Windows 10
DirectX: Version 11
Screen Resolution: 1080p
Network: Broadband Internet Connection

Ze verwachten mogelijk dat een terkere GPU nodig is dan hierboven genoemd.

Wat is je budget?


Het budget wat ik heb is ca.1200 euro. Als er zwaarwegende argumenten zijn waarom het iets meer zou moeten zijn, is dit wellicht mogelijk.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Nee mijn laptop zal niet veel mee worden genomen. Wellicht een keer op vakantie mee in de auto, maar dat zal incidenteel zijn. Gewicht maakt niet veel uit. Wil wel een laptop omdat deze veel makkelijker op te bergen is dan een PC. Het gamen zal voornamelijk in de woonkamer gebeuren en een desktop in de woonkamer is niet handig met 2 kinderen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen voorkeur voor bepaalde merken. Het aanbod is ook zo varierend dat ik door de bomen het bos niet meer zie. In iedere laptop zit net even weer een andere videokaart dan in de ander. Ik heb wel naar wat vergelijkingsites er voor gekeken, maar niet iedere kaart is te vinden, waardoor ik niet meer kan inschatten of de kaart nou zal voldoen voor Diablo 4, of dat het een veel slechtere kaart is.

Om een voorbeeld te geven:

Ik zie laptops van rond de 1100-1200 euro met de volgende specs:

Intel core i7 met een GeForCe RTX 3060 dedicated 6 GB

of

AMD Ryzen 7 met een Geforce GTX 1650 dedicated 4 GB

Wat is dan beter? Neem aan die 1e.

En hoe belangrijk is het verschil als het bijvoorbeeld dezelfde RTX 3060 kaart is, maar dan met 6GB ipv 4GB dedicated geheugen?

Ander voorbeeld:

Hoeveel verschil maakt een hexacore ten op zichte van Octocore? Is dat het prijs verschil waard? Is het belangrijk dat je een Octo Core hebt of is het belangrijker om de RTX 3060 te hebben als kaart?

Ik kijk nu voornamelijk naar de:
https://tweakers.net/pric(...)ch6h-82jq0087mh.html € 1550
https://tweakers.net/pric(...)ch6h-82ju00ehmh.html € 1150

Zijn dit goede laptops voor het budget? Zijn er betere alternatieven en zo ja welke en waarom?
Is het verschil tussen de gewone en de pro die 400 euro waard?

Alvast bedankt!
 
Tja allemaal complexe zaken. Over het algemeen zijn meer cores zinvol als je deze ook daadwerkelijk gaat gebruiken. Games vragen meer van de GPU maar deze heeft wel weer de snelheid en verwerkbaarheid van de CPU nodig.

Ik zou een 6-core processor pakken. Qua videokaart sowieso de RTX.
Dan de twee laptops die jij hier linkt. De pro versie is zeker een stuk beter. Als is het alleen maar vanwege de hogere resolutie.
 
Zoon heeft een Lenovo Legion 5 - 17 inch.... prima werkpaard én gaming !
 
Tja allemaal complexe zaken. Over het algemeen zijn meer cores zinvol als je deze ook daadwerkelijk gaat gebruiken. Games vragen meer van de GPU maar deze heeft wel weer de snelheid en verwerkbaarheid van de CPU nodig.

Ik zou een 6-core processor pakken. Qua videokaart sowieso de RTX.
Dan de twee laptops die jij hier linkt. De pro versie is zeker een stuk beter. Als is het alleen maar vanwege de hogere resolutie.
Thanks...maar is het ook die 400 euro waard? Is het iets waarvan ik over 6 maanden baal dat ik het niet heb gedaan, of is het het is een leuke extra ok er bij te hebben
 
Thanks...maar is het ook die 400 euro waard? Is het iets waarvan ik over 6 maanden baal dat ik het niet heb gedaan, of is het het is een leuke extra ok er bij te hebben
Ja god.. Ik zou je adviseren om gewoon naar een fysieke winkel te gaan. Zelf zou ik voor de hoogst mogelijke resolutie gaan. Je kunt altijd naar een lagere resolutie gaan als je het niet fijn vindt, of dat je grotere pictogrammen bijvoorbeeld lekkerder vindt werken.

Als je twijfelt is kopen op internet gewoon onhandig. Terug sturen kan altijd maar vergelijken is gewoon lastig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan