• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Nieuwe grafische kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt.

Hier een 1030 van een wat onbekend merk, € 69,50:
Passief gekoeld.

Ik wil nog even uit mijn herinnering halen (mijn kaartje zat in mijn oude PC) dat ik zag dat sommige programma's tijdens het scrollen kort wat overlappende regels toonden met zo'n goedkope kaart. Dat was een MSI 710 1GB, dus 2GB geheugen zou wel eens de oplossing kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij een low-profile kaart voor in een b.v. een htpc.
En het wel een bekent merk, althans voor mij.
Uit Hong Kong.
Nu zo Chinees als de ....
 
Ik heb zojuist de ASUS GeForce GT 1030 SL-BRK besteld. Ik ben benieuwd.

Met een 3,0 Ghz Intel Pentium 4 processor en 4 Gb RAM moet de PC toch wel weer voldoende geüpdate zijn voor alledaagse dingen zoals in post #1 beschreven.

Tot nu toe functioneert internetten in Edge prima en ook de hotmail ophalen via het mailprogramma gaat goed. 2 jaar geleden (zo lang stond de PC al aan de kant) was dat wel eens een drama via de Hotmail-site. De pagina liep steeds vast onder Vista met Firefox / Internet Explorer.
 
Hopelijk gaat het dan met die graka beter, wachttijd?
 
Je bedoelt of de kaart op voorraad was?
 
Hij was op voorraad en is inmiddels al onderweg.

Ik zag bij een andere webshop wel staan dat er maar 1 grafische kaart per account / adres besteld mocht worden vanwege schaarste.

Is dat vanwege de lockdowns wereldwijd (veel thuiswerkers dus grote vraag naar PC’s en dus chips), of juist omdat er minder geproduceerd wordt door alle maatregelen wereldwijd?
 
Is dat vanwege de lockdowns wereldwijd (veel thuiswerkers dus grote vraag naar PC’s en dus chips), of juist omdat er minder geproduceerd wordt door alle maatregelen wereldwijd?
Beiden.
Een topvrouw van Nvidia zegt in een toelichting op de recente financiële kwartaal- en jaarcijfers dat er voorlopig nog geen einde zal komen aan de tekorten van de RTX30-kaarten. Ze spreekt over een 'ongelooflijke vraag' en zegt dat de tekorten minimaal nog een maand zullen aanhouden.
 
Ik zag vorige week op TV wel dat er bij autoproducenten ook tekorten ontstaan bij bepaalde chips.

Soms is het wachten op 1 klein chipje waardoor de hele auto niet geproduceerd kan worden, omdat hij zonder die chip niet kan rijden.
 
Ik heb de nieuwe videokaart gemonteerd en geïnstalleerd. Net even snel een YouTube video bekeken in HD en het beeld is prima.

Enige probleem is dat het geluid nu weg is. De PC geeft aan dat er een Nvidia HDMI beeldscherm als geluidsapparaat is ingesteld, maar dat dit niet is aangesloten. Afgezien van dat het beeldscherm via DVI is aangesloten, wil ik gewoon geluid uit mijn boxjes hebben (3,5 mm jack (groen) achter in de PC zie foto’s hierboven van achterkant PC).

Ik kan dit nergens instellen. Ook het geluidsstuurprogramma terugzetten naar de vorige versie werkt niet.

Weet iemand waar ik de instellingen om dit aan te passen kan vinden?

ik heb wat screenshots van de instellingen gemaakt. Deze zal ik vanavond of anders morgen even hier posten.
 
Hmm, morgen zal ik even kijken. Het lijkt er wel op dat de PC na de installatie van de driver voor de videokaart enkel nog de HDMI en DVI uitgangen voor het geluid herkent. Al het andere wordt niet meer weergegeven.
 
DVI heeft geen geluidssignaal, kijk in de configuratie voor geluid of de uitgang op onboard geluidskaart staat.
Nooit zoiets meegemaakt.

Zet ook de Windows Auto Driver Upgrade uit.
 
Zie de foto's van wat ik zoal zie op de PC:









 
Die laatste afbeelding (rechtsklik icoontje, kies 'Geluiden', tab 'Afspelen'), rechtsklik IN het venster, kan je daar 'Uitgeschakelde of Niet aangesloten apparaten weergeven' nog aanzetten ?
 
Laatst bewerkt:
In het menu 'Beeld' in Apparaatbeheer aanzetten: 'Verborgen apparaten weergeven'. Dan zie je uitgegrijsd je oude audio apparaat. Wat zegt die bij 'Eigenschappen' ?
 
Verhaaltje apart ...

Raar maar waar, je zal het BIOS in moeten om te zien of daar de on-board audio aan staat.
En kijken of daar speciale opties bij staan voor de nu bij gekomen audio.
 
Weten niets over het moederbord, zet of de weblink van Speccy hier eens neer of het type en merk van het moederbord of PC.

Indien de auto driver update uit staat, eerst de chipset driver herinstalleren en dan de driver van de audio-codec/chip na een reboot.

Deze tool gebruiken kan ook, alleen verder niets van de meegeleverde rommel installeren, alleen de tool.
 
@erikdenhouter

Bedoel je dit?





@ Lange Pier

Het gaat om een Compaq SR2149NL PC op W10, waarbij alleen de HDD en het RAM zijn aangepast (1T en 4GB). Ik zal nog even kijken of ik de Speccy link hier kan krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan