• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Nieuwe grafische kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hierbij de specificaties van Speccy:

Summary:
Operating System
Windows 10 Home 32-bit

CPU
Intel Pentium 4 631
Cedar Mill 65nm Technology

RAM
4,00GB Dual-Channel DDR2 @ 333MHz (5-5-5-15)

Motherboard
ASUSTek Computer INC. LEONITE (Socket 775): 39 °C

Graphics
PHL 273V7 (1920x1080@60Hz)
2047MB NVIDIA GeForce GT 1030 (ASUStek Computer Inc): 36 °C

Storage
931GB Seagate ST1000DM010-2EP102 (SATA ): 29 °C

Optical Drives
HL-DT-ST DVDRRW GSA-H30L

Audio
NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM)
 
Indien de auto driver update uit staat, eerst de chipset driver herinstalleren en dan de driver van de audio-codec/chip na een reboot.

Hoe kom ik hier achter en waar vind ik de audio driver? De PC was voorzien van een voorgeinstalleerde versie van Vista, waar alle drivers al inzaten.
 
Lees m'n sig eens voor de weblink, wat je nu neerzet staat niet wat ik wil weten.
 
Chipsetdriver al geïnstalleerd?
Wel grappig dat er een chipset incl. graka op dat bord zit maar er geen uitgang voor op zit.


Maak je gebruik van Onedrive? niet, uitzetten.
Kan met deze tool, kun je ook nog wat W10 mee versnellen.
 
Punt is alleen dat er via Nvidia helemaal geen auto afgespeeld gaat worden.

De aansluitingen op de Nvidia kaart zijn DVI en HDMI. Alleen deze laatste poort kan geluid doorgeven en deze aansluiting gebruik ik niet.
 
Je ziet in Apparaatbeheer nu wel de oude audio staan (de uitgegrijsde delen in de afbeeldingen van #37), maar dat is dus uitgeschakeld / 'niet aangesloten'.

Maar in de afbeeldingen van #40 van het BIOS heb je on-board audio op 'auto' staan. Niet doen, waarom het systeem de keus geven, zet die op enabled.
 
Laatst bewerkt:
@erikdenhouter

Je bent een held!! Ik heb de onboard audio op enabled gezet en ik heb weer geluid!

Uiteraard alle anderen ook bedankt voor het meedenken!
 
Tja, oudere keuzes op oudere systemen 🤓 Leuk dat die P4 nog gewaardeerd is.

Onthoud dit, want als je BIOS batterij leeg is, of je zet het BIOS op default, dat keert het terug .

Nog vergeten: als in Apparaatbeheer dat Nvidia audio spul nog aan staat, rechtsklik die dan, en schakel het uit. Scheelt een beetje bronnen.
 
Dingen staat default aan en dan heb je hem zelf op disabled gezet.
 
Het mag dan een oud beestje zijn, voor wat er mee gedaan wordt (internetten, e-mailen, tekstverwerken en af en toe YouTube videos bekijken) voldoet hij nog prima. En een beetje aanklooien totdat het werkt zoals het moet werken is alleen maar leerzaam toch?
 
Standaard communicatie heeft niet veel nodig, maar als je in 4K wil videochatten dan ga je wel heel wat missen.
Dingen staat default aan en dan heb je hem zelf op disabled gezet.
Het stond niet op Disabled maar op Auto. Dan werkt alles standaard prima, zolang je er geen tweede audio bij gaat betrekken zoals die in die grafische kaart.
 
In 4K videochatten doe ik niet, dus dat scheelt weer.

Ow ja: het Nvidia audio spul stond niet meer aan in apparaatbeheer.
 
Meerdere berichten verwijderd, om de sfeer goed te houden.
Laten we het wel gezellig houden hier!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan