• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Nieuwe grafische kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanGroen

Junior lid
Lid geworden
19 feb 2021
Berichten
96
Waarderingsscore
7
Ik heb op mijn PC W10 geïnstalleerd. Alles werkt prima, alleen de grafische kaart (Nvidia GeForce 7300LE) heeft geen goede driver voor W10. Dus lage resolutie op een full HD breedbeeldscherm is het gevolg.

Ik gebruik de pc voor wat e-mailen, internetten en YouTube video’s kijken. Games spelen doe ik niet.

wat voor kaart zou ik kunnen kopen? Ik heb altijd Nvidia gehad en die bevallen prima.
 
Een budget opgeven zou fijn zijn.
Lichtste is de huidige GT1030 van nVidia.
 
Zeg rond de 70 euro? Is dat een realistisch budget voor dit? Of zijn er betere alternatieven dan een Nvidia?
 
Laatst bewerkt:
Wat raadt u mij aan voor bovengenoemde werkzaamheden die ik op / met de PC doe?
 
Heeft je pc geen on-board video zodat je zonder externe videokaart kan werken? Indien wel nodig, kijk eens op tweedehands of marktplaats, staan er genoeg te koop rond de 70 euro en zelfs nieuw KLIK HIER
 
Als je de onderste foto een beetje verder naar boven neemt zodat we alle aansluitingen (oa USB) kunnen zien.
 
Die heeft enkel VGA on board (die blauwe aansluiting), dus kan je inderdaad best een externe videokaart aanschaffen. De geforce GTX 1030 die LP voorstelde vind ik wel een goeie optie. Die is niet te groot en gaat er mooi inpassen zonder extra voeding. Deze heeft zowel DVI (wat jij gebruikt) als hdmi aansluiting en heeft GDDR5 geheugen. Kan je later eventueel ook meenemen naar een andere (nieuwe) pc.
 
Hierbij 2 foto's van de aansluitingen. Op het zwarte kapje boven de USB's staat "DO NOT REMOVE".



 
Dan heeft de jouwe idd geen video onboard. Rest zie mijn vorig bericht #10
 
Dan ga ik de Nvidia GeForce GTX 1030 op de kop tikken. Bedankt voor de hulp.

Hiermee moet mijn Intel Pentium 4 PC weer up to date zijn voor huis, tuin en keuken werkzaamheden.
 

bovenstaande ook gevonden?
daar krijgen ze hem wel aan de praat.

ik zou voor een tweedehands kaart gaan op marktplaats en geen nieuwe in deze kast steken
 
Ja die had ik gelezen. Gisteren deze driver gedownload maar hiermee ging het scherm juist flikkeren en was alles transparant en over elkaar heen.

Ik heb de driver daarom weer terug gezet naar de standaard Microsoft driver. Dan werkt het scherm wel, alleen op lage resolutie.
 
Wat is het verschil qua prestaties met de eerder genoemde 1030 van rond de € 100?
 
Ik zou je daar niet goed op kunnen antwoorden. Het is in ieder geval niet mogelijk te gamen met zo'n kaartje, kijk hier rechts bij de conclusie:
Wat wel fijn is is het lage stroomgebruik en (daarmee) de passieve koeling.
Kijk wel naar welke resolutie hij aankan i.v.m. je monitor. Er zit geen displaypoort op.

Een tweede hands is met natuurlijk betere prestaties ook voor zo'n prijs te vinden.

Het gaat waarschijnlijk meer om wat jij nog in je PC wil steken, vandaar dat ik met de goedkoopste kwam. Ik heb zelf precies hetzelfde gehad (7300LE, geen driver), kocht het goedkoopste Geforce kaartje, en had alles wat ik nodig had. Ook ik game niet.

Wel had ik liever de 2GB geheugen uitvoering voor je gevonden, die is al weer duurder van MSI:
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een overjarige kaart die GT 710.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan