• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe harde schijf zorgt voor freeze in opstartproces

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jelger

Nieuw lid
Lid geworden
27 sep 2012
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,
ik dacht, als ik er samen met google niet uit kom dan moet ik me hier maar eens aanmelden...

Mijn probleem is het volgende;

Met mijn nieuwe 1TB harde schijf (WD caviar Green WD10eads) wil mijn computer niet meer opstarten. Het opstartproces loopt tot het zwarte scherm waarin alle schijven worden opgenoemd (nieuwe schijf wordt hierin wel gezien), waarna er niks meer gebeurd. Ik kan zelfs niet het bios in.

De eerste keer dat ik de computer opstarte met de nieuwe schijf was er geen probleem. Schijf geformateerd, en bestanden ernaar toe verplaatst. Bij de 2e keer opstarten dit probleem

Via een dockingstation kom ik overigens wel zonder problemen op de harde schijf.

Tot nu toe gedaan;
-Harde schijf is geformateerd
-Ik heb een andere Sata aansluiting op het moederbord geprobeerd
-Ik heb in het bios (zonder HDD) de quick boot uitgezet
-Andere schijf eraan gehangen, geen probleem

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Garantie claimen?
Zo'n schijf dient gewoon goed te werken indien de sata kabel goed is, eventueel die vervangen.
Testen kan met de tool van WD of,
http://hddscan.com/

Hallo, dank je voor je reactie.

Misschien had ik iets duidelijker moeten zijn; mijn 'nieuwe' schijf heb ik overgenomen van een vriend. In zijn computer heeft ie altijd zonder problemen gedraaid.
Heb de schijf gister (via het dockingstation) uitgebreid getest met de analyse tool van WD en die geeft aan dat alles prima is.

Nog andere suggesties wellicht?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan