• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies nieuwe HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yoshi

Bekend gezicht
Lid geworden
22 nov 2017
Berichten
168
Waarderingsscore
14
hallo,

ik zit met een slechte HDD D: bad sectors & asus smart ding geeft vaak een melding.
Dus wou graag me HDD vervangen weet alleen niet echt welke ik moet kopen. ik sla er muziek,films,documenten op zat zelf te denken 2x WD BLACK te kopen maar vindt ze zo duur want het zijn de normale black schrijven niet zoals vroeger de raptor schrijven die 10k RPM waren. normaal is het simpel ik ga voor het beste wat ik kan betalen maar omdat het niet me main schrijf D: dus zat zelf eigelijk naar dit te kijken https://www.alternate.nl/WD/Red-4-TB-(2x-2-TB)-Harde-schijf/html/product/1203660?lk=16797 wat denken jullie ?

was er bij vergeten te zetten dat dit in raid 1 moet.


----------------------------------------------------------------------

hier komt vraag #2

me C: schrijf bestaat atm uit 4 evo 850 120gb in raid 0. een vriend wilt mijn ssd's overnemen dus mijn vraag is zouden jullie ze verkopen en dan ipv 960 evo of pro halen via m.2?



sorry voor me slechte nederlands het is echt om te huilen ben verdomme een volwassen vent -.-
 
Laatst bewerkt:
SSD's in raid hebben geen enkele meerwaarde!
De snelheids belevenis blijft hetzelfde als bij 1 SSD.

Ik zou wel gaan voor de allernieuwste Samsung generatie en dan 1 Pro gebruiken en dan voor data opslag voor een grote hele grote Seagate kiezen!
 
zat zelf te denken aan 960 pro omdat die veel hogere 4k read heeft alleen is die wel 100 euro direct duurder C: gebruik ik voor me steam libary + windows. qua lanes komt het ook precies uit heb 28 lanes gebruik er nu 24 16x/8x voor me gtx 1080's in sli

960 pro
https://www.alternate.nl/Samsung/960-PRO-512-GB-SSD/html/product/1305248?lk=15414

960 evo
https://www.alternate.nl/Samsung/960-EVO-500-GB-SSD/html/product/1305245?lk=15414

voor opslag heb ik liever iets als raid 1(toch soort van backup maar verdubbelt toch me read speed) mijn schrijf hoeft niet super groot te zijn want bewaar eigelijk alleen de goede films, films die je maar 1x kijkt en dan nooit meer heeft toch geen zin te bewaren.

me muziek libary zal nooit echt grooter worden dan het nu is, dat is het voordeel als je 50,60,70,80s alleen maar luisterd er wordt geen nieuwe muziek meer bijgemaakt uit die tijdperk.

enigste reden die ik kan bedenken waarom ik hele grote schrijf zou nemen is met het oog op 4k films die zullen qua size wel wat groter zijn als 1080p film. maar volgens mij is er nog geen echt 4k content HDCP 2.2 is toch nog niet cracked?
 
Laatst bewerkt:
Mijn muziek is ruim 600 GB met klassieke muziek als hoofdmoot.
Smaken veranderen!

De read spead mag dan sneller zijn, in je beleving merk bemerk je echt geen verschil.

Is Windows volledig ingericht is het 1x maandelijks na de twee dinsdag een image trekken van jouw Windows - dan zit je nog beter dan met raid 1!

Ik heb in het verleden in mijn Dell M6400 2x SSD in Raid 0 gehad, natuurlijk was de read speed toegenomen, maar verder bemerkte ik dat een en ander niet sneller werkte als met 1 SSD.

Als je gaat zoeken naar raid met SSD's zal je vinden dat dit voor SSD's afgekeurd wordt, juist om de redenen die ik al aangaf.

Wat opslag betreft, ooit zei Bil Gates bij de introductie van de 60MB harddisk, dat dit het ultieme formaat was en dat er nooit meer behoefte zou zijn aan groter!
 
de raid 0 setup is meer gekomen omdat ik ooit met 1 ssd begon van 120gb voor me OS.
later kocht ik er 1 bij omdat ik meer ruimte wou voor me games.
dus begon ik te raiden om 1 grote schrijf te krijgen verspil je minder gbs, doom 60gb zal niet op een ssd passen die al gevult it tot 70/120gb.
dat was eigelijk de enige reden voor raid + windows en steam libary zijn niet dingen die je bang bent kwijt te raken door failure.
ben soms vrij ouderwets iedreen streamt al audio,films via netflix en spotify. ik download nog alles gebruik nog utorrent 2.2.1 van 10y ago omdat er geen ads in zitten. raid doe ik nog steeds omdat ik dat in de jaren 90 zo geleerd hebt in het azu ziekenhuis, vindt het moelijk oude gewoontes los te laten.

zit zelf eigelijk te denken aan de evo 960 ik vindt de pro wel leuk vooral sneller in schrijven maar aangezien ik C: alleen use voor windows en steam libary is bottleneck toch altijd glasvezel verbinding van 750/750Mbps en als die games er eenmaal opstaan gaat het eigelijk nog alleen maar om read speeds. leg die 100 euro verschil liever toe aan me toekomstige volta gpu.
 
Laatst bewerkt:
Raid heb jij dus in de jaren negentig van de vorige eeuw geleerd.
Met HD's kan het inderdaad meer speed opleveren - mits je een goede raidcontroler gebruikt.

Met SSD's in Raid bereik je alleen dat programma's zoals die van Adobe nog weer iets sneller opstarten dan wanneer je via een enkele SSD werkt.

Jouw instelling dat jij zelf nogal ouderwets bent houdt dus ook in dat jij feitelijk geen vertrouwen hebt in hoe ik en anderen over SSD-raid denken.

Jij zal pas overstag gaan - als je het zelf constateert.

Wat betreft de torrent downloader die jij gebruikt en al weer 10 jaar oud is en dus een veiligheidsprobleem betreft: kijk maar eens naar Tixati.

Je zal merken dat downloads met Tixatie zeer snel binnen kunnen komen.
 
Het verschil met een Sata SSD en een M.2 SSD als de 960 merk je in Windows nauwelijks tot niet. Toen ik mijn nieuwe pc bouwde heb ik er ook een laten plaatsen omdat dit dan nog gemakkelijk is. Helaas zijn de meeste zaken binnen Windows nog niet op dit soort snelheden voorbereid en dus is over het algemeen de Sata snelheid het maximale.

Maar wanneer de middelen er zijn en je wilt op de toekomst voorbereid zijn (het moment dat ze echt het verschil gaan maken in applicaties en games) dan zou ik het aanraden.
 
Raid heb jij dus in de jaren negentig van de vorige eeuw geleerd.
Met HD's kan het inderdaad meer speed opleveren - mits je een goede raidcontroler gebruikt.

Met SSD's in Raid bereik je alleen dat programma's zoals die van Adobe nog weer iets sneller opstarten dan wanneer je via een enkele SSD werkt.

Jouw instelling dat jij zelf nogal ouderwets bent houdt dus ook in dat jij feitelijk geen vertrouwen hebt in hoe ik en anderen over SSD-raid denken.

Jij zal pas overstag gaan - als je het zelf constateert.

het gaat ook om 2 wd reds die ik wil raiden in raid 1 dus niet een SSD. ik zit ook te kijken naar 1 single grote WD RED of een seagate wat u aanrade.




Het verschil met een Sata SSD en een M.2 SSD als de 960 merk je in Windows nauwelijks tot niet. Toen ik mijn nieuwe pc bouwde heb ik er ook een laten plaatsen omdat dit dan nog gemakkelijk is. Helaas zijn de meeste zaken binnen Windows nog niet op dit soort snelheden voorbereid en dus is over het algemeen de Sata snelheid het maximale.

Maar wanneer de middelen er zijn en je wilt op de toekomst voorbereid zijn (het moment dat ze echt het verschil gaan maken in applicaties en games) dan zou ik het aanraden.

ik speel veel games als total war enzo wat veel laden is van campaign map naar battle map etc daar zou het tog wel verschil maken ?
 
Mijn DeLL Precision M6400 van 9- 2-2009 met Sata 2 en 1 SSD Samsung Pro 840.

5a7058b1653e9-as-ssd-bench_Samsung_SSD_840__30-1-2018_12-35-05.png
 
mijn raid 0 volume scoort minder als jou 840 proyolo.png
heel stuk minder....
 
Laatst bewerkt:
Eerst wil ik je even ergens op wijzen. Het quoten van gehele berichten om dan te reageren is onnodig. Iedereen kan teruglezen. Nu plaats je een bericht eigenlijk twee keer. Quoten is bedoeld om een klein deel van een reactie mee te nemen om daar specifiek op te reageren.

Dan nu de vraag. Er zit inderdaad verschil in maar dat verschil is nauwelijks merkbaar.
 
Al die synthetische scoren zeggen vrijwel niets, de iops wat meer maar in het gebruik merk je er maar weinig van.

En waarom moet alles snel zijn, overlijd je binnenkort?
24/7 met de neus voor de PC en dan is het zo belangrijk dat alles snel moet zijn?
 
een vrouw koopt nieuwe kleren, ik koop nieuwe hardware iedreen zijn hobby. daarnaast valt mee als je bedenkt dat ik 35 per ssd krijg is samen zo 140 euro moet je ook nog bedenken dat ik nooit de nieuw prijs van 80 euro heb betaald maar ze uit duitsland gesniped hebt voor 50 euro per pice. dus als ik iets van 70 euro erbij leg heb ik een 960 evo.
 
Ik werk al sinds vorige zomer met de 960 EVO (in een i7-7700 pc met 32Gb DDR4) en ben daar zeer tevreden over. In dagelijks gebruik merk ik geen verschil met de 850 EVO (in een Xenon pc met 32Gb DDR3) maar qua plaatsbesparing kan dit wel tellen. En ach, voor mij was het toen 15 euro meer voor 960 dan voor de 850. Beide zijn 256Gb groot en ik werk de ganse dag op de pc, zowel voor privè als professioneel als reclamebureau (indesign, photoshop, illustrator).
 
heb evo 960 gekocht op ebay nieuw voor 160 euro 500gb versie. heb wel wel vaak page moeten refreshen ervoor goede deals staan er nooit langer als 3min op. heb nu zoveel dingen zo goedkoop gekocht. van me pc als ik het allemaal voor dat geld bij alternate moest halen was zat ik nu op een i5

Untitled.png
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan