• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe huis PC nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubensky

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
17 okt 2011
Berichten
21.270
Waarderingsscore
418
1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?

€500,- tot €800,- Maar het budget heeft ruimte.
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)
Alle genoemde onderdelen worden hergebruikt.
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv games, mediacenter, muziekbewerking, foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren,...)
Huis tuin en keuken. Mail Office internet en wat foto's erop.
- Welke software/games ga je erop gebruiken?
Windows 10 en Office geen games.
- Ben je van plan te gaan overklokken? (Klik voor meer info)
Nee
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: Draadloos internet, SSD, kaartlezer, optie voor CFX/SLI, verlichting en venster in de behuizing, waterkoeling, upgrademogelijkheden...)
M.2 SSD en CD speler.

2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig?
(muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...)
Nee
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
Geen
- Heb je hiervoor ook een apart budget?
N.V.T.
- Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken?
maximaal 2.
3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel? (1)

Ja
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt genstalleerd? (2)
Nee
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)winkel of heb je liever dat wij prijs/kwaliteit de beste deal uitzoeken?
Azerty.

De snelheid is van groot belang.
 
Laatst bewerkt:
IK heb al een aantal mensen aan de Medion geholpen.
Vind ze redelijk goed voor t geld.
Aldi en Mediamarkt.

Probeer de laatste versie van de processor te krijgen waarbij ik een I5 denk ik genoeg vindt
 
Ik heb hele goede ervaring met de hier samengestelde pc's vandaar dat ik daar het liefste voor ga.
 
Voor een simpele huis tuin en keuken pc, zou ik voor zo iets gaan. Waar je meer dan voldoende aan hebt en zeker nog een tijd mee voort kunt. Als je wat meer uitbreidingsmogelijkheden wilt, zou je voor het duurdere moederbord kunnen gaan. Deze heeft meer aansluitingen on board qua video output en 4 ram sloten i.p.v. 2.

De kast is een kwestie van smaak en beide geselecteerde kasten, zijn prima kasten.

M.2 ssd: gekozen voor een Kingston en een Samsung. Samsung is beter qua performance en betrouwbaarheid maar, dat zal niet zo heel veel uitmaken in deze situatie.



Ik hoop je hiermee een opzetje te hebben gegeven. Mocht je nog opmerkingen/vragen hebben dan hoor ik het graag
 
Lars, veel dank voor de opzet! Ik zou dan toch gaan voor een Samsung SSD want, betrouwbaarheid doet veel. De kasten is inderdaad een kwestie van smaak.

Daarnaast heb ik liever een goede I5 processor dan de genoemde Pentium.
 
Qua SSD is het verschil in kwaliteit tussen verschillende merken absoluut niet bewezen. Ik heb nog geen enkele slechte ervaring mogen optekenen met zogenoemde B-merken waar ik reeds 1 Samsung SSD heb moeten inruilen wegens stuk (is dan ook zonder problemen gewisseld, hoor). Heb ondertussen toch al vele tientallen SSD's geplaatst. Voor de M.2 SSD moet je onderscheid te maken tussen Sata en NVMe (PCI-e). Kijk goed welk type je moederbord ondersteunt, op sommige moederborden kan je ze zelfs allebei tegelijk gebruiken: eentje PCI-express voor sturing en eentje SATA voor opslag.
Qua CPU zou ik - toekomstgericht - toch ook eerder voor een i5-intel gaan.
Qua moederbord kies ik liever voor eentje met 4 ram-modules (waarvan je nu al twee gaat gebruiken) voor latere uitbreiding.
 
Misschien omdat ik hele goede ervaringen heb met zelfbouw?
 
Ik moet Lange Pier bijtreden = heel fijn toestel en Lenovo is top!
 
Niet op de manier zoals jij bedoelt. Ik bedoel het zo zelfbouw (alleen erin wat je echt nodig hebt) daar heb ik goede ervaringen mee. Niet zozeer het in elkaar zetten ervan.
 
Ik bouw ze zelf, ook voor anderen, das juist leuk om het zelf te doen, stelt weinig voor dat weer wel.

En de onderdelen die Lenovo gebruikt, ook Dell en sommige andere, zijn prima, doen niet onder als je ze zelf koopt en denk niet dat er iets inzit wat je niet gaat gebruiken.
Medions zijn ook tegenwoordig goed, is van Lenovo.
 
Mijn persoonlijke ervaring met Medion is ook altijd erg goed. Lenovo gebruiken we op het werk en ben ik ook erg tevreden over. Momenteel gebruik ik al lange tijd MSI laptops, ook daar erg tevreden over!
 
Deze vind ik persoonlijk ook wel de moeite: KLIK HIER
 
Wel jammer van die kant en klare pc's is dat ze vaak maar 1 reepje geheugen plaatsen, mis je de dual-channel voordelen, bij 16GB intern zijn het er wel 2.
 
Vind €800,- wel veel voor een huis -tuin en keuken PC.
 
Als 800 euro teveel is, dan is je budget "range" dus te groot. Dan kun je beter zoeken tussen 500 en 650 bijv toch?
 
Hoi Ruben,

Als je een zelfbouw wil zou ik kijken naar iets als dit:
Winkelwagen - Azerty
Alle wensen en eisen vanuit de startpost en de berichten eronder zitten hierin verwerkt.

Groetjes,

Dave
 
Iedereen dank voor de informatie. ik ga het voorleggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan