• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe huis PC nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou mijn hemel niet weten waarom je zo hoog bedrag zou moeten betalen voor een simpel Office pc. Daarnaast, is een i5 veelste duur en te krachtig voor de genoemde taken en zal de cpu 9/10 op apen gapen liggen. Ook toekomst gericht is het veelste overbodig. Een i3 zou nog een overweging zijn maar, daar presteert de pentium cpu in mijn lijstje ook naar. En kun je jaren met het door mijn voorgestelde lijstje voort.

Daarnaast , heeft de i9400 F in het lijstje van geen onboard graphics en ben jesowieso @Dave een GPU nodig. Compleet overbodig dus
 
@larsruiter45
Het is belangrijk goed te lezen alvorens te reageren.

De Intel Core i5-9400 beschikt over een geïntegreerde Intel UHD Graphics 630 graphics processor. Deze chip is geschikt voor het aansturen van maximaal twee beeldschermen tegelijk. Dat maakt een videokaart dus overbodig.

Overigens ben ik het wel met je eens dat een 9th generation i5 overkill is voor een Office systeem. Een Pentium of i3 voldoet in dat segment ook. Met oog op toekomstig gebruik en het uitvoeren van meer geavanceerde taken, is een i5 mogelijk wel een goede keuze.
 
aan de andere kant probeer ik altijd te redeneren dat een iets hogere CPU ook langer mee kan gaan ondanks dat deze dan misschien na verloop van tijd wat langzamer wordt. Dan heb je bij een i5 nog wat meer "buffer" dan bij i3
 
Kijkend naar het verleden is het verschil minimaal. Wie bijvoorbeeld een i3-540 kocht in 2012 kan hier nog steeds mee uit de voeten nu als huis, tuin en keuken pc. Niemand kan de toekomst voorspellen. Alles hangt er vanaf wat softwareontwikkelaars zullen doen. Maar voorlopig ziet het er niet naar uit dat basis softwarepakketten danig zwaarder gaan worden.

Absoluut te mijden CPU's zijn en blijven wel Celerons, ook voor basisgebruik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan