• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe I7 computer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ongeveer hetzelfde bij BTO maar deze is incl. Windows 10 PRO.
Zal wel bellen worden want er zit 1 reepje van 16GB in, 2 van 8 voor dual-channel zou fijner zijn.
 
Hoe regel je dat even voor jezelf, een baan als leraar, en dan lekker vette hardware kunnen gebruiken. Ik gok dat het je niet zoals in mijn geval, het je dan vooral om de hardware moet te doen zijn. ..... Sorry laat maar verder , niks gezegd. Moderater verwijder maar, hie ja dee ja.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet waar je woont, maar 1 telefoontje naar BTO IJsselstein en je kunt daarna op afspraak 'gratis' en geheel vrijblijvend gaan kijken naar de door jou geambieerde kast en vanzelfsrpekend vragen stellen over het e.e.a. (Heb ik ook gedaan bij de aanschaf van mijn 1e machine bij hen).

BTO is geen winkel. Als je er binnenkomt is het een kamer van 4 bij 4 meter (ontvangstruimte) waarin je te woord wordt gestaan. Heb je vooraf aangegeven welke case / cases je graag zou willen zien, dan wordt dat geregeld.
Het pand waarin BTO zit is een bedrijfspand.

Klik -> Over ons - BTO

In de link tevens een foto te zien van die 4x4 ontvangstruimte.
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar dan ik begrijp ik het niet... Van Abraham54 moest ik hetzelfde bericht sturen naar Azerty. Heb ik gedaan. Er reageert echter niemand...! Geen ontvangstbevestiging of meedenk-reactie...miets.
 
Ja, maar dan ik begrijp ik het niet... Van Abraham54 moest ik hetzelfde bericht sturen naar Azerty. Heb ik gedaan. Er reageert echter niemand...! Geen ontvangstbevestiging of meedenk-reactie...niets.
Nu zie ik ineens IJsselstein staan... Azerty zit in Raalte.... Het wordt nu ineens wel allemaal ondoorzichtig...
 
Ik heb je gezegd dat je hier alles vinden kan hoe het te doen.

Heb je wel of niet gelezen wat hier zoal vermeld staat te doen?
 
Nee, het is niet ondoorzichtig, je krijgt gewoon van verschillende mensen verschillende computerbedrijven voorgeschoteld.

&theplayer : je hebt Albert Heijn en je hebt de Jumbo (en nog 'tig' bedrijven) . Zo heb je op computergebied Azerty en BTO (en nog 'tig' bedrijven). Is dat beter / duidelijker? Zoals ik al schreef : stel je woont korter bij IJsselstein of korter bij Raalte. Dat zou een deel van het beslissingspercentage kunnen opleveren welke winkel jou de machine mag gaan leveren.

Ik heb 1 keer een probleempje gehad met mijn 1e splinternieuwe laptop (bleek een -fabriekaf- defect moederbord.) Bij BTO hadden ze mijn machine binnen 1 werkweek gerepareerd en teruggeleverd. Ik hoor wel eens 'horrrorverhalen' van de grote merken zoals Acer / HP / MSI etc. etc. waar je weken en weken de machine kwijt bent als er een probleem is. Dat zijn dus allemaal overwegingen die je mee zal moeten nemen in je keuze.

Je kunt het beste op beide (Azert en BTO en / of nog andere computerbedrijven) kijken of je jouw ideale machine kunt samenstellen en daarnaast ook even Googlen op winkelervaringen. Bij het bedrijf waar je het meeste "gevoel" bij krijgt én dat prijstechnisch het 'leukst' is, daar koop je dan je machine, toch?

Dat Azerty een korting van 2% geeft is leuk, maar als jij een supermachine wil hebben die (bijv.) € 2000,-- kost, dan denk ik dat je van die € 40,-- korting ook niet warm of koud wordt. De gratis levering die Azerty daarnaast belooft zet geen zoden aan de dijk. Elk computerbedrijf levert boven een bepaald bedrag, bijv. € 250,-- gratis.
 
Laatst bewerkt:
Paar jaar geleden een dektop bij Azerty laten samenstellen voor ongeveer € 600. Maar als ik de pc van L.P. zie voor 3 x dat bedrag durf ik nauwelijks me meer te melden op het forum. Overigens moest in die pc wel tamelijk snel een nieuw MoBo in...
 
OK, helder allemaal. Ik ben alleen op het verkeerde been gezet doordat ik van abraham54 dus die aanvraag moest doen naar Azerty in Raalte, i.a.a. aan dit forum. En daarna kreeg ik van forumleden prima configuraties te lezen die bij BTO in IJselstein te bestellen zijn. Tja, wat denk je dan...?

Voor de duidelijkheid. Ik werk dagelijks met de computer! Maar ik ben niet zo thuis in de nieuwste en laatste ontwikkelingen op hardwaregebied en ga graag af op wat er nu als perfecte configuratie is voorgesteld door Lange Pier. En die vooraf geïnstalleerde Win 10 Pro is een groot pluspunt!

Ik kan hier ellenlange discussies aan toevoegen ,maar ik wil graag spijkers met koppen slaan.
IJsselstein is prima! Om daar beslagen ten ijs te komen zou ik nog graag enkele antwoorden willen, waarmee ik meer bagage voor een gesprek daar heb.

- Wat is de beste soort kast voor zo'n computer (een glazen kast met blauw lichtjes is leuk maar
is die ook doelmatig?}

- Waarom 2 x 8 Gb geheugen? Is dat sowieso genoeg voor zon'alleskunner...?

- En wat moet ik voorstellen voor max uitbreidingsmogelijkheden?

- Kan iemand (Lange Pier?) aangeven wat de meest praktische externe aansluitingsplaatsen zijn aan
de voorkant en achterkant? Voor USB, HDMI, Audio in en out, video, micr. enz enz.

- Zijn er nog belangrijek opties die ik zeker zou moeten overwegen bij de bouw van zo'n state of the art-pc?

- Is een dergelijke pc op de lange of korte (?) termijn ook klaar voor (wéér) een nieuw OS in de toekomst, mocht WIN 10 weer eens vervangen worden door iets anders...? (WIN 95 - 98 - ME - 2000 - XP -
VISTA - WIN 7 - WIN10 ....... en dat allemaal in amper een paar jaar ....Begrijp je?

En als laatste: Lange Pier: Waar staat dat systeem dat je hebt ontworpen waar abraham54 het over heeft in post 12 ? Kan het niet vinden...

Graag zie ik jullie reactie tegemoet!
Groeten, theplayer
 
Als jij redelijk dicht bij IJsselstein woont, dan zou mijn advies luiden : maak een afspraak en bespreek ter plaatse de vragen / wensen van je laatste bericht.

Wat het advies van Abraham betrof : hij is dus (gezien zijn functie hier.....) niet geheel objectief. Dat ben ik wel. Het zal mij een rood bietje wezen waar jij je machine gaat kopen. Ik heb heel goede ervaringen met BTO, maar da's 101% subjectief.
 
Ik heb met verbazing gelezen dat hij door hij door mij op het verkeerde been is gezet.​
Dat mag hij zo zien.​
Maar ik heb hem de totale link hier gegeven waar alles duidelijk en logisch in vermeld staat.​
Als hij dan te lui is om alles te lezen en mij dan dingen verwijt, dat is zijn zaak, daar kan ik echter niet voor verantwoordelijk worden gemaakt.​
En dat jij, quandoor hem nu helemaal gek aan het maken bent over BTO, dat is ook te merken, want ook Lange Pier schijnt zich teruggetrokken te hebben.​
 
ik ben geen deskundige, maar probeer wat op te steken van dit soort vragen en discussies. Echt er iets van opsteken is een ander verhaal. Maar de discussie neemt nu wel een merkwaardig verloop met wat lange tenen en zo.
 
&Abraham, ik denk dat je ernaast zit. Het zal mij echt een bietje wezen waar TS zijn machine gaat kopen. Ik heb geen ervaring met Azerty en veel (goede) ervaringen met BTO. Dat wil niet zeggen dat ik TS naar BTO toepraat, lees bericht 30 nog eens door.

Het is niet meer dan logisch dan dat jij als medewerker van deze site, die op zijn beurt een 'overeenkomst' heeft met Azerty, dat bedrijf 'voorkeur' geeft.
 
Het zal ook mij een biet zijn waar de TS zijn machine haalt.​
Alleen heeft hij er weer blijk van gegeven de informatie hier niet grondig door te nemen, iets waar hij ook in fixes blijk van geeft en daardoor worden discussies met hem altijd een bijbel.​
En om dan maar makkelijk naar mij te wijzen, en te zeggen op het verkeerde been te zijn gezet, is natuurlijk logisch vanuit zijn gezichtspunt gezien.​
Overigens zal hij zich weer aangesproken voelen door mij!​
 
@theplayer : TIP :

ga naar beide bedrijven op een vrije dag, vertel wat je eisen zijn / wat de machine allemaal aan moet kunnen. Laat hen de door hun aan te raden configuratie op een briefje (offerte) zetten en daar komt 'ie :

post die offerte hier. Wij vertellen je dan wel wat het handigste / beste is.
 
Laatst bewerkt:
ik zou daar geen vrije dag voor nemen: je zit vele uren in de auto.IJsselstein-Raalte is al 130 km, en dan hangt het er van af waar je woont. Gewoon per email of website,.
 
Zal ik nog eens een stok in het hoenderhok gooien: KLIK HIER bij Alternate. Alle verlichting eruit laten (heeft geen enkel nut tenzij je er van houdt optisch) en 2x8Gb DDR4 vervangen door 2x16Gb DDR4. Zeer goeie ervaringen met Alternate, vooral in after service!!
 
Zal ik nog eens een stok in het hoenderhok gooien: KLIK HIER bij Alternate. Alle verlichting eruit laten (heeft geen enkel nut tenzij je er van houdt optisch) en 2x8Gb DDR4 vervangen door 2x16Gb DDR4. Zeer goeie ervaringen met Alternate, vooral in after service!!

Er dient in plaats van een GForce een Quadro erin te zitten!
 
Quadro ipv Geforce: hangt er allemaal vanaf hoe intensief de beeldbewerking is die je wil gebruiken. Als graficus werd mij steeds aangeraden om een (dure) quadro te kopen echter werk ik al vele jaren met een Geforce GTX met veel geheugen op drie schermen zonder problemen of haperingen. Hetzelfde geldt voor een vriend die professioneel documentaire-maker is (werkt constant met Premiere en VegasPro). Hij werkt nog steeds met een GTX 970ti met 4Gb GDDR, probleemloos. Voor rendering gebruikt hij gewoon een tweede pc. Montage (vooral veel timelaps) gebeurd al jaren probleemloos op de GTX pc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan